Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@11:30:09 GMT

رفع تصرف ۳ هکتار زمین ملی در حاجی آباد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۹۱۰

رفع تصرف ۳ هکتار زمین ملی در حاجی آباد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،ایوب شکاری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد گفت: رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی منطقه طاشکوئیه رفع تصرف شد.

وی افزود: ارزش زمین‌های رفع تصرف شده یکصد و بیست میلیون ریال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان حاجی آباد گفت: حفظ و حراست از عرصه‌های ملی اولویت اصلی منابع طبیعی بوده و این اداره به طور تمام وقت آماده دریافت گزارشات تخریب و تصرف اراضی ملی، آتش سوزی، قطع درختان جنگلی از طریق سامانه ۱۵۰۴ و گزارشات مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتهای پیام/ز


رفع تصرف زمین ملی در حاجی آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت چرای غیرمجاز جریمه خواهند شد.

عزت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام اقدامات مدیریتی، اصلاحی و احیایی همچون بذرکاری، کپه‌کاری و عملیات‌های بیولوژیک در مراتع استان اظهار کرد: این اقدامات در راستای بهبود و اصلاح شرایط فعلی مراتع و رسیدن به شرایط پایدار انجام می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اقدامات مدیریتی توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هر استان و بخش دیگر توسط بهره‌برداران انجام می‌شود، افزود: قرق و ممیزی کردن مراتع، تهیه طرح‌های مرتع‌داری و مدیریت طرح‌های چرا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: قرق توسط مردم انجام می‌شود که نتیجه آن می‌تواند به تقویت کمی و کیفی پوشش گیاهی و زادآوری گیاهان کمک کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه پیش‌بینی قرق در یک مرتع نیازمند رعایت ملزومات در نظر گرفته شده است، گفت: دامداران ضوابط قرق مراتع را باید رعایت کنند و در صورت اقدام به چرا با گزارش مجری طرح جرایم، جریمه مربوط به چرای غیرمجاز برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای انجام اقدامات مدیریتی منابع طبیعی، عملیات ممیزی کردن مراتع با هدف شناسایی بهره‌برداران قانونی با صدور پروانه چرا انجام شده است و این عملیات در بیش از یک میلیون و ۲۰ هزار هکتار از مراتع استان از حدود یک میلیون و ۴۰ هزار هکتار صورت گرفته است.

کد خبر 745664

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی بابل
  • تخریب دیوار سنگی در چرام برای رفع تصرف اراضی ملی
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام