Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@03:06:10 GMT

توافق برخی بیمه‌ها با سایپا برای دریافت مطالبات

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۹۱۴

به گزارش اکوفارس، غلامرضا سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره آخرین وضعیت اختلاف شرکت های بیمه و سایپا، افزود: ایران خودرو و سایر شرکت‌های خودرویی همکاری خوبی با بیمه ها دارند و برای خودروهای صفر کیلومتر تولیدی آنها بیمه نامه صادر می‌شود.

وی به بدهی سایپا به بیمه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به میزان بدهی شرکت سایپا به صنعت بیمه، شرکت‌های بیمه اعلام کرده‌اند که سایپا باید مشکل بدهی خود را حل کند تا همکاری بیمه‌ها با آن شرکت تداوم یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: شرکت‌های بیمه ای با سایپا جلساتی برگزار کرده‌اند که ما نیز کمک می‌کنیم تا مشکل آنها رفع شود.

سلیمانی گفت: برخی شرکت‌های بیمه ای توانسته‌اند تا حدی درباره مطالبات با سایپا به توافق برسند اما شماری از شرکت‌ها هنوز توافقی نداشته‌اند.

وی درباره تسویه بدهی سایپا به شکل نقدی و یا غیر نقدی، اظهار داشت: خود شرکت‌ها نحوه دریافت طلب را تعیین می‌کنند، موضوع نحوه تسویه بدهی، توافقی بین سایپا و فروشندگان بیمه است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه همه این خودروها از لحظه خروج از کارخانه بیمه می شوند و سایپا نیز پول بیمه را از مردم می گیرد، افزود: همه صاحبان خودرو، پول بیمه را نقدا به سایپا پرداخت کرده‌اندکه سایپا در پرداخت این پول به بیمه‌ها تاخیر داشته است.

وی ادامه داد: شرکت های بیمه‌ای می گویند اگر پول بیمه توسط سایپا دریافت شده چرا این پول به آنها داده نمی‌شود. این اختلاف حسابی بین شرکت های بیمه و خودروسازی است که امیدواریم رفع شود.

به گزارش ایرنا، شرکت‌های بیمه به علت خودداری سایپا از پرداخت بدهی یک هزار میلیارد تومانی بابت بیمه نامه شخص ثالث، صدور بیمه غیر نقدی برای خودرورهای این شرکت‌ها را از ۲۳ تیر امسال متوقف کرده‌اند.

البته صدور بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای صفر کیلومتر سایپا به صورت مستقیم برای مالکان خودرو ادامه دارد، اما شرکت‌های بیمه از همکاری مستقیم با این خودروساز بدحساب خودداری کرده‌اند.

رئیس سندیکای بیمه گران ایران چندی پیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: تاکنون چندین بار با سایپا برای دریافت مطالبات توافق انجام شده، اما این شرکت تاکنون از اجرای همه آنها خودداری کرده است. همراهی با این شرکت در ماه‌های گذشته کارساز نبوده و این شرکت، توجهی به اجرای توافق ندارد.

محمد علیپور افزود: سایپا در حالی از پرداخت طلب‌های شرکت‌های بیمه خودداری می‌کند که این شرکت، پول صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را به صورت نقد از مردم دریافت می‌کند، اما نزد خود نگاه می‌دارد.

رئیس سندیکای بیمه گران ایران اضافه کرد: طلبی که شرکت‌های بیمه از سایپا دارند، از سود سالانه همه شرکت‌های بیمه بیشتر است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان آژانس شاغل در شهرداری از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار توجه به وضعیت معیشت و حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: در سال گذشته افزایش حقوق رانندگان توسط اعضای شورا مصوب شد، اما متأسفانه با برخی رفتارها و افزایش ساعت کاری این رانندگان به گونه‌ای عمل شد که گویا افزایش حقوقی اعمال نشده است.

وی افزود: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود تا این رانندگان زحمتکش نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند. در ضمن از مدیریت شهری قزوین خواستاریم تا درباره نحوه پرداختی حقوق رانندگان نظارت‌های بیشتری صورت گیرد تا این افراد شرمنده خانواده خود نباشند.

رئیس شورای شهر قزوین همچنین با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری شورا با هدف بررسی وضعیت فعالیت یا انحلال شرکت آرمان بنای قزوین، خاطرنشان کرد: در این جلسه وضعیت اقدامات و عملکرد شرکت آرمان بنای قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا فعلاً شرکت به فعالیت خود ادامه دهد و از انحلال آن جلوگیری شود.

فرمانی از بررسی لایحه حفظ و نگهداری دهکده طبیعت در جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی و املاک خبر داد و افزود: ضمن بررسی این لایحه بر لزوم توجه به پرداخت به موقع حقوق کارکنان و نیروهای شرکتی دهکده طبیعت تأکید جدی شد.

کد خبر 745671

دیگر خبرها

  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت سمیکو
  • باشگاه استقلال به دنبال دستگیری مدیرعامل اسپانسر جنجالی
  • حکم جلب اسپانسر استقلال صادر شد!
  • سود سهام عدالت در این تاریخ واریز می‌شود
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید
  • رویداد عیدانه صنعت بیمه برگزار شد
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟