Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@13:14:34 GMT

جهانگیری : ملت ایران قاطعانه مقابل زورگویی می ایستد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۹۸۶

جهانگیری : ملت ایران قاطعانه مقابل زورگویی می ایستد

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاري ایرنا:
اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح پرواربندی بچه ماهی در ماهی سرای کرج و بازدید از نمایشگاه دانش بنیان بخش کشاورزی استان البرز در جمع خبرنگاران به بدعهدی آمریکایی ها و اروپایی ها اشاره کرد و افزود: ایرانیان یک ملت متمدن و تمدن ساز بوده و در دنیا نقش تعیین کننده ای داشته اند که قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در هر کشوری از آثار تمدن مردم ایران می توان مشاهده کرد و یکی از رمزهای موفقیت این ملت این بوده که همواره از عزت خود دفاع و حفاظت کردند و همواره اهل منطق و گفت و گو بوده اند.
جهانگیری تاکید کرد که ملت ایران در حل بحران های جدی بیش از اینکه به زور متوسل بشوند با گفت و گو و منطق متوسل شده اند.
وی اظهار داشت: راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می دهد بر اساس منطق است چرا که ما پیچیده ترین گره های دنیا را می توانیم با گفت و گو حل کنیم.
معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: اینکه هر کس زورش بیشتر باشد فکر می کند منطق قوی تری دارد، حرفی ناصحیح است چرا که منطق باید در میز مذاکره رقم بخورد.
وی گفت: اینکه ۶ کشور قدرتمند دنیا بیایند بنشینند با ایران مذاکره کنند و به تفاهم برسند معنایش این است که ایران توانسته استدلال و منطقش را در میز مذاکره به اثبات برساند و آنها پذیرفته اند، ولی بعد از اینکه از میز مذاکره کنار رفتند احساس کردند در مذاکره کلاه سرشان رفته و ضرر کرده اند.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: آمریکایی ها بعد بیایند از زور استفاده کنند و به ملتی فشار بیاورند که یک کار غیرعقلایی و غیر منطقی است، اما امروز ملت ایران به این سرفراز است که هم اهل گفت و گو، تعامل و هم اهل منطق است.
وی تصریح کرد: اتفاقاتی که در منطقه حساس خلیج فارس و خاورمیانه در این ایام در ارتباط با ایران افتاد در واقع این پیام را به دنیا داشت که با منطق، گفت و گو، استدلال و با ادب با ایران می شود کار کرد و مسایل دنیا و منطقه را حل و فصل کرد.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد که اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفت و گو شوندآنها بازنده خواهند بود و منطقه ما آسیب می بیند.
جهانگیری گفت: ما علاقه مند هستیم منطقه ما امن و آرام باشد؛ در طول تاریخ، ایران حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده و نیاز به اینکه بخواهند ائتلاف درست کنند و قدرت ها بیایند، نیست چرا که این قدرت ها هر چه به منطقه خارج از حوزه فعالیت خودشان آمده اند، جز ناامنی هیچ کاری دیگری نمی توانند بکنند و ناامنی را دامن می زنند.
وی تاکید کرد که امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می تواند تامین کند و راهش این است که دیگر کشورها فشارهایشان را از روی ایران بردارند و با ایران وارد مذاکره منطقی و بدون تحمیل و فشار بشوند و آن وقت می بینند که چه منطقه خوبی برای همه برقرار است.
آزاد راه همت باید به سرعت تکمیل شود
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به قول مساعد وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل آزاد راه شهید همت گفت: این پروژه باید به سرعت تکمیل شود.
آزاد راه شهید همت به طول ۱۴.۵ کیلومتر در سه قطعه در دست ساخت قرار گرفته که اکنون قطعه نخست به طول ۵.۵ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار دارد و ۲ قطعه دیگر مراحل ساخت و تکمیل را می گذرانند.
این آزاد راه با اتصال به بزرگراه شمالی کرج و جاده کرج - چالوس نقش موثری در روان سازی ترافیک استان البرز دارد.
جهانگیری همچنین با اشاره اهمیت آزاد راه تهران - شمال گفت: مسئولان مربوطه قول دادند که امسال بخشی از این آزاد راه را در اختیار مردم قرار دهند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین در خصوص بازدید از ماهی سرای کرج، گفت: واحدهای متعدد کشاورزی در استان البرز وجود دارد که نمایشگاه دانش بنیان کشاورزی بخش کوچکی از این امکانات کشاورزی استان را به نمایش گذاشته شده است.
وی افزود: این نمایشگاه در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه کشت بافت که یکی از کارهای نو و فناوری مدرن است در استان البرز توسعه پیدا کرده، فعال است ودر این استان در زمینه آبزی پروری کارهای خوبی انجام گرفته است.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: واحد ماهی سرای کرج جزو واحدهای مدرن است که در کشور منحصر به فرد بوده و با فناوری جدید کارهای به این زیبایی و با درجه بالا از فناوری در آن اتفاق افتاده است.
مپنا یکی از نمادهای صنعتی ایران است
جهانگیری به دیگر برنامه های سفر یک روزه خود به استان البرز اشاره کرد و گفت: بازدیدی از بخش های صنعتی به خصوص شرکت مپنا که یکی از نمادهای مهم صنعتی ایران است، خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: شرکت هایی مثل مپنا می توانند آینده صنعتی در کشور را ترسیم کنند و در رقابت با شرکت های بزرگ صنعتی دنیا حرف برای گفتن دارد.
جهانگیری گفت: این شرکت می تواند در رقابت های بین المللی موفق شود به خصوص در ساخت نیروگاه های بزرگ حضور پیدا کند و در رقابت های بین المللی با قیمت های مناسب و کیفیت مناسب می تواند بازار را به دست بگیرد.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: مردم ایران حتماً توجه دارند ما در یک شرایط بسیار خطیری هستیم و آمریکایی ها بر اساس خوی دشمنی شان با جمهوری اسلامی ایران در این مقطع فشارهایشان را به خصوص در بخش اقتصادی زیاد کرده اند.
وی گفت: مردم در این سال ها به خصوص در یکسال اخیر مقدار زیادی از فشارها را تحمل کردند و به زندگی مردم فشار آمد.
معاون اول رئیس جمهوری بیان داشت: ما شرمنده مردم هستیم و می دانیم مردم شرایط سختی را تحمل می کنند ولی این نوید را می شود به مردم داد که به فضل الهی از شوک های مهمی عبور کردیم و در یک فضای باثباتی قرار گرفتیم.
وی گفت: امیدواریم هر چه به زمان پیش می رویم شرایط کشور از نظر اقتصادی بهتر شود و بتوانیم موانع جدی تری را پشت سر بگذاریم و انشاالله در زمینه اشتغال و معیشت مردم و توسعه کشور بتوانیم گام های بلندتری برداریم.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» یک بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، امیر سرتیپ رضا آذریان در آیین رژه نیروهای مسلح خراسان رضوی با بیان اینکه هرگونه حرکتی در مرزهای جمهوری اسلامی ایران بخواهد رخ دهد، دشمن مطمئن باشد نقشه آن‌ها قبل از اقدام از بین خواهد رفت، اظهارکرد: عملیات «وعده صادق» یک بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود و ضربه بسیار سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرد، از این بابت باید به مردم تبریک گفت.

وی گفت: ارتش در قبل از انقلاب مومن، متعهد و در کنار مردم بودند و انقلاب را به پیروزی رساند و بعد از پیروزی انقلاب هم در دفاع مقدس و دیگر صحنه های مختلف در کنار مردم حضور داشته و نقش آفرین بوده است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات اسفندماه پارسال افزود: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در انتخابات یک بار دیگر ولایت مداری خود را در عرصه سیاسی نشان دادند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را ثابت کردند.

وی ادامه داد: امروز یگان‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروها با تجهیزات مدرن بومی، دورتر از مرزها را با اشراف اطلاعاتی رصد می کنند و همه تحرکات را زیر نظر دارند.

امیر آذریان گفت: امروز بر اساس دستورات سلسله مراتب به ویژه ستاد کل نیروهای مسلح و با پشتیبانی استاندار انسداد مرز که یک مسئله اصلی در منطقه شمال شرق و استان خراسان رضوی بود، آغاز شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896384

دیگر خبرها

  • از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید
  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ
  • اقدام قاطع جمهوری اسلامی زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ
  • عملیات «وعده صادق» یک بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
  • رئیسی: قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • قاطعانه اعلام می‌کنیم هر گونه اقدام علیه منافع ایران را سهمگین‌تر، گسترده و دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید