Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@05:16:08 GMT

سرکیسه کردن جوانان با آگهس استخدامی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۶۹۹۷

جوان جنوبی که به بهانه استخدام در یکی از ارگان‌های دولتی به تهران آمده بود در دام شرکت هرمی «کیونت» گیر افتاد و ۴۰ میلیون تومان از دست داد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، روز دوشنبه معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: جوان ۲۵ ساله جنوبی که بهانه استخدام در سازمان گمرک به تهران آمده بود در دام یکی از شرکت های هرمی گرفتار شد و مبلغ ۴۰ میلیونی که از خانواده به بهانه پیش پرداخت برای رهن خانه گرفته بود را نیز از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرهنگ جهانگیر تقی پور ادامه داد: ۲۷ تیرماه امسال، فردی به پلیس آگاهی پایتخت به همراه پرونده ای از دادسرای ناحیه ۳۱ مراجعه و به کارآگاهان اعلام کرد برادر ۲۵ ساله ام به نام «جاسم» ۱۶ تیرماه از آبادان برای استخدام در سازمان گمرک به تهران آمد و طی تماسی عنوان داشت برای رهن خانه به ۴۰ میلیون تومان پول نیاز دارد که ما مبلغ را تهیه و به حساب وی واریز کردیم تا اینکه ارتباطش با خانواده قطع شد که در آخرین روزها چند پیامک حاوی اینکه «امکان تماس گرفتن، بیرون رفتن و... ندارم» را برای من فرستاد که باعث شد به این موضوع مشکوک شوم و به دادسرا برای پیداشدن برادرم شکایت کردم.

تقی پور با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند که برادرش گرفتار شرکت هرمی «کیونت» شده افزود: با بررسی های انجام شده مخفیگاه برادر شاکی در محدوده خلیج فارس شناسایی و با کسب مجوز قضائی او به همراه ۹ نفر دیگر در محل دستگیر شدند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت عنوان داشت: این شرکت هرمی با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در ارگان‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب عضو عمدتا جوان می کرد و پس از جذب عضو، اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام دولتی اعضای جدید را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و برای آنان چند جلسه آموزشی می گذاشتند که در نهایت به بهانه واهی خرید تورهای مسافرتی خارجی از افراد مبالغی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پس از دریافت این مبالغ عضو های جدید را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضاء خانواده می کردند تا فعالیت خود را گسترش دهند.

تقی پور خاطر نشان کرد: اعضای این شرکت دستگیر و کلیه متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ به خانواده ها هشدار داد که هرگونه استخدام در سازمان‌های دولتی از طریق رسانه های جمعی اعلام می شود، پس در صورت تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام در این سازمان ها و وسوسه و دعوت فرزند شما به تهران به نیت فرد در عضوگیری برای شرکت های هرمی شک کرده و مانع پاسخ مثبت فرزندتان به این دعوت شوید.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد

‌محمود اسپانلو از بازداشت سرشبکه هرمی ترینوست (Treenvest) خبر داد و گفت: متهم به صورت غیرقانونی در حوزه ارز دیجیتال فعالیت داشت و افراد را به امید پرداخت سود و یا دادن ارزدیجیتال، ترغیب به سرمایه گذاری و عضویت در سایت ترینوست (Treenvest) می‌کرد.

بیشتر بخوانید: شلیک به ۴ عضو خانواده همسر توسط داماد خشمگین

وی افزود: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان، در چند مرحله سود به آنان پرداخت می‌کرد، اما پس از گذشت چند ماه، خبری از پرداخت سود و اصل پول نبود.

اسپانلو گفت: تاکنون ۱۰۰ نفر شکایت خود را در دادسرای گنبدکاووس ثبت کرده اند و سرشبکه این شرکت هرمی در گندکاووس نیز به اتهام کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع با صدور قرار بازداشت موقت، در زندان است.

دادستان مرکز استان گفت: تحقیقات برای ابعاد این پرونده و برآورد میزان زیان قربانیان در دادسرای این شهرستان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228032 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!
  • هزینه مرحله مصاحبه آزمون استخدام آموزگار ۳ میلیون تومان است؟
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد
  •  سرشبکه هرمی ترینوست دستگیر شد
  • اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • اطلاعیه اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ۱۴۰۳