Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:35:58 GMT

پارلمان مشورتی زنان آذربایجان غربی تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۱۹۱

پارلمان مشورتی زنان آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا علیلو، صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن شهید نیکخواه استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان سومین استان در کشور بوده که طی ۳ ماه اخیر در ۱۷ شهرستان موفق به تشکیل پارلمان مشورتی زنان شده است.

وی ادامه داد: ابداع کننده این پارلمان‌ها خراسان رضوی بود و از طریق معاونت زنان این استان به تمامی استان‌ها تعمیم یافت و پس از آن در خراسان شمالی تشکیل شد و آذربایجان غربی نیز سومین استان تشکیل دهنده پارلمان‌های مشورتی زنان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیلو با اشاره به اهداف تشکیل پارلمان مشورتی زنان خاطرنشان کرد: پارلمان مشورتی زنان نمادی از مشارکت نظام مند و توسعه یافته برای پیگیری مطالبات زنان و نقطه عطفی برای حرکت در تحقق عدالت جنسیتی و افزایش نقش و مشارکت زنان بر اساس اسناد بالادستی و قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه چون در سال انتخابات قرار داریم، این پارلمان می‌تواند مشوق زنان باشد، تصریح کرد: این پارلمان‌ها به صورت مجمع عمومی شکل گرفته و اساسنامه توسط خراسان شمالی تشکیل شده و ترکیبی از زنان صاحب نظر و نخبه متشکل از ۲۵ قشر در اساسنامه تعریف شده که می‌توانند دعوت کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پارلمان‌های مشورتی زنان متشکل از ۲۵ قشر در ۵ گروه اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی، آموزش، پژوهش و توانمندسازی و کمیسیون سلامت و حقوقی است، یادآور شد: شناسایی وضعیت دقیق زنان با نگاه بومی و منطقه‌ای بوده و اولویت بندی بر اساس هر شهر در جهت توسعه و حل مسائل بر اساس برنامه ریزی عملیاتی و نتیجه بهتر برای بهبود وضعیت زنان استان است.

کد خبر 4674143

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی کارگروه بانوان نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    در شبانه روز گذشته این پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبر های خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.     برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره اوقات شرعی فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین لزوم آموزش یک رشته ورزشى افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  •  پیروزی ۱۵ بر صفر تیم شرکت گاز آذربایجان غربی در زنجان
  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • افزایش تدریجی دما در آذربایجان غربی در روزهای آتی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • بیمه رایگان ظرفیت ویژه برای آینده زنان خانه‌دار است
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • تشکیل دو قرار گاه برای تحقق شعار سال در آذربایجان غربی