Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@09:20:10 GMT

تأثیر آموزش عملی صفات قرآنی در مدارس ابتدایی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۲۷۵

تأثیر آموزش عملی صفات قرآنی در مدارس ابتدایی

مهری طاهر، دکترای تخصصی الهیات شاخه علوم قرآن و حدیث و معلم مقطع ابتدایی و نفر برتر رشته احکام در چهارمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان سراسر کشور از استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص نقش معلمان فعال در حوزه‌های قرآن، معارف و احکام و تأثیر آن بر تربیت دانش‌آموزان بیان کرد: دغدغه من، دانش‌آموزان ابتدایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید ابتدایی و دانش‌آموزان ابتدایی را دریابیم.

وی گفت: اگر بخواهیم دانش‌آموزان ما با مشکل معارف قرآنی مواجه نشوند و جامعه سالم و قرآنی داشته باشیم، معلمان مقطع ابتدایی باید در 6 سال اول که دانش‌آموزان دختر و پسر تحصیل را در مدرسه آغاز می‌کنند، صفات قرآنی و معارف اهل بیت(ع) را با عمل خودمان به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

این معلم فعال قرآنی اظهار کرد: من دوسال تجربه تدریس در یکی از مدارس ایرانی در کشور کویت را داشتم که به دلیل ارزیابی کیفیت کاری از سوی نهادهای مسئول این مدت خدمت، به سه سال تمدید شد و در آنجا نیز با توجه به اینکه مدارس در سطح راهنمایی و دبیرستان هم بود اما من بنا را گذاشتم به حضور در مدرسه ابتدایی نور دانش کویت؛ چرا که معتقدم تاثیرگزاری همه آموزش‌ها از همان مقطع ابتدایی آغاز می‌شود.

طاهر اضافه کرد: برخی بر من خرده گرفته و می‌گویند: «چرا با مدرک دکترا استاد دانشگاه نمی‌شوی؟» اما اعتقاد قلبی من این است که اگر می‌خواهیم جامعه سالم و قرآنی داشته باشیم، باید آموزش را از مدارس ابتدایی آغاز کنیم.

وی افزود: کودک باید بخشش و گذشت، احترام به پدر و مادر، پاکیزگی و نظافت، ادب و تربیت را که همه برگزیده از کلام قرآن و اهل‌ بیت(ع) است را فرا گیرد. همچنین این آموزه‌های دینی را در قالب گفتارهای قابل درک و فهم برای دانش‌آموزان ابتدایی تبیین کرد تا از همان کودکی این آموزه‌های دینی در ضمیر آنان نهادینه شود.

نقش مهم فرهنگیان در پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب

این معلم فعال در حوزه قرآن در خصوص نقش فرهنگیان در پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم انقلاب ابراز کرد: نقش اول و اصلی در پیشبرد این اهداف را فرهنگیان دارند. اگر یک معلم صرفاً تمام کارش را برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان بگذارد، فارغ از این تفکر که خانواده هم باید نقشی در این خصوص ایفا کنند و از طرفی والدین هم تنها به آموزش و پرورش در مدارس اکتفا نکنند، مسلم است که در این بین، تربیتی که دانش‌آموز می‌شود یک تربیت جامع و کامل خواهد بود.

وی ابراز کرد: این نوع نگرش بین معلمان و والدین دانش‌آموزان را بهتر به‌سوی اهداف عالی اسلامی رهنمون خواهد کرد و نمود آن در آینده جامعه پدیدار خواهد شد.

عدم امنیت شغلی معلمان حق‌التدریس

طاهر در خصوص مشکلات جامعه فرهنگیان افزود: در استان، شهرستان و ناحیه‌ای که مشغول به خدمت هستم و ارتباطی که با فرهنگیان سایر استان‌ها دارم در زمینه حقوقی و صنفی مشکلات فرهنگیان زیاد است که از آن جمله می‌توان به مشکل عمده معلمان حق‌التدریس اشاره کرد که به دلیل عدم امنیت شغلی مشغله زیادی دارند.

وی ضمن ابراز امیدواری از به وجود آمدن انقلابی برای حل مشکلات حقوقی و صنفی فرهنگیان، بیان کرد: اگر مسئولان معلمان را از لحاظ حقوقی دریابند و به آنان امنیت خاطر در خصوص شغلشان بدهند، مسلم است که دیگر برای دغدغه کسر حقوق به‌دنبال شغل دیگری برای تأمین معاش خانواده نباشد؛ لذا با ذهنی آزاد، بهتر در امر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی مدارس ابتدایی مسابقات قرآن فرهنگیان گام دوم انقلاب قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالقاسم اکبری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام و پیرو آن کتاب‌های درسی، بر اساس سفارشات ثبت‌شده در سامانه، توزیع می‌شود.
وی گفت: ثبت‌نام‌ها برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از سه شنبه ۲۸ فروردین و همچنین پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی (اول ابتدایی، هفتم و دهم) نیز از دهم تیر آغاز می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: ثبت نام کتاب به منزله ثبت نام نهایی دانش آموزان است بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود هرچه سریعتر برای ثبت کتاب دانش آموزان اقدام کنند.
خراسان شمالی ۱۹۲ هزار دانش آموز دارد.

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • مدارس ابتدایی کیش امروز غیرحضوری است
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین