Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران- امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی گفت و گویی به حاشیه های حضور امریکا در خلیج فارس و توقیف کشتی انگلیسی واکنش نشان داد.
امیر خانزادی از وقتی که برای انجام مصاحبه در اختیار ما قرار دادید متشکرم. کمی از خودتان بگویید.
خانزادی: انرژی جوانی همیشه اتفاقات خوبی را ایجاد می‌کند، البته نتایج و برون داد آن نیز همواره خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با توجه به اینکه نیروی دریایی به عنوان پیشانی و مظهر اقتدار ملت در دریا عمل میکند، امیدوارم این گفتگو حتما موجب افزایش نشاط و روحیه در جامعه و همچنین در انتقال اطلاعات صحیح و به نوعی ایجاد حس غرور آفرین برای جامعه باشد. همچنین نشان دهد که پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، قدرت و پیشرفت‌های ما که به واسطه جوانان انقلاب اسلامی ایجاد شده امروز ما را در کجا قرار داده است.   دشمن از محلی که قادر به دیدن ما نیست، منتظر غافل‌گیری باشد
امیر اگر خبر خوبی در ابتدای مصاحبه دارید لطفا بفرمایید.
خانزادی: خبر خوب اینکه دریا امن است، ما هم محکم در دریا ایستاده ایم، دشمن در بعضی جا‌ها ما را رصد می‌کند، اما در برخی نقاط هم قادر به رصد ما نیست. دشمن از محلی که قادر به رویت ما نیست، منتظر غافل‌گیری باشد.
در مورد چهارمین مسابقات غواصی ارتش‌های جهان لطفا توضیح بفرمایید.
خانزادی: ۸ کشور از منطقه و جهان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده اند. ذکر این نکته بسیار مهم است که با گذشت هر سال از برگزاری این مسابقات شاهد تعداد افزایش تیم‌های شرکت کننده هستیم. قطعا طی سال‌های آتی این رویداد به یکی از رویداد‌های بزرگ جهان تبدیل می‌شود که در داخل جمهوری اسلامی و توسط نیروی دریایی ارتش در حال برگزاری است.
سال گذشته که این مسابقات برای اولین بار در نوشهر برگزار شد ما شاهد این بودیم که نسبت به دوره قبل در روسیه، با وجود این که آب دریای خزر از نظر دید محدودیت ایجاد کرده بود؛ مسابقات به خوبی برگزار شد. دوره‌های قبلی که ما در روسیه شرکت می‌کردیم، با فاصله بسیار کم مقام‌های دوم و یا سوم را کسب می‌کردیم، اما سال گذشته فاصله امتیازی ما با رقبا به قدری زیاد بود که هر چه قدر از نظر امتیازی به آن‌ها کمک می‌کردیم باز هم فاصله آن‌ها با ما زیاد بود و با اقتدار رتبه اول به ایران رسید.
مسابقات غواصی ارتش‌های جهان از روز ۱۳ مرداد در جزیره کیش برگزار می‌شود
امسال هم با توجه به اینکه دنبال شفافیت آب بودیم و قدری هم برجسته کردن اهمیت خلیج فارس و نمایش ظرفیت‌های آن منطقه، به همین دلیل این مسابقات را در جزیره زیبای کیش برگزار می‌کنیم. برای این کار، زیرساخت‌های مناسب و مورد نیاز در آن منطقه ایجاد شده و مسئولان منطقه آزاد کیش هم همکاری بسیار خوبی با نیروی دریایی برای برگزاری این مسابقات انجام دادند. همچنین، مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از ستاد کل نیرو‌های مسلح و ارتش جمهوری اسلامی از این موضوع به طور کامل حمایت می‌کنند.
ورود مهمان‌ها به این منطقه از هفته آینده آغاز شده و از روز ۱۳ مرداد این مسابقات به طور رسمی آغاز می‌شود. کشور‌هایی از جمله روسیه، چین، سوریه، آفریقای جنوبی و برخی دیگر از کشور‌ها نیز حضور دارند. البته برخی کشور‌ها علاوه بر ۸ کشوری که برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کردند هم به صورت عضو ناظر حضور خواهند یافت.
حضور در اجلاس آینده آیونز به چه صورت خواهد بود؟
خانزادی: یکی از خروجی‌های شروع ریاست دور‌ه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بر آیونز که یک اجلاس بین المللی بزرگ با ناظرانی از تمام جهان است، این بود که ما برای اولین بار توانستیم ریاست کارگروه امنیت دریایی را هم برعهده بگیریم، در این کارگروه ۱۵ کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند.
همچنین، قرار است برای اولین بار نخستین رزمایش مشترک دریایی که خود آغاز شکل گیری یک ائتلاف دریایی در منطقه است را برای تضمین امنیت دریایی به صورت جمعی در منطقه تا پایان سال در دستور کار قرار دهیم. به همین دلیل از ابتدای سال جاری جلساتی را در بندرعباس با حضور کشور‌های دوست برگزار کردیم و گفتگو‌ها نیز دراین باره انجام شده است.
برای اولین بار نشری‌های به عنوان زبان مشترک گفتگو در این منطقه توسط نیروی دریایی ارتش تولید شده است که از این به بعد این نشریه مبنای تمام گفتگو‌های تاکتیکی ما در دریا برای همکاری‌های دو و یا چند جانبه تحت عنوان (ITP) خواهد بود. این نشریه به هماهنگی بیشتر ما در دریا کمک می‌کند.
یکی از فعال‌ترین نیرو‌های دریایی در حوزه کشور‌های آیونز هستیم که بسیار فعال‌تر از بنیان گذاران آن عمل می‌کنیم
در ادامه هم کارگاه مقدماتی فرماندهان نیرو‌های دریایی اقیانوس هند را شهریورماه در عمان پیش رو داریم. آنجا هم ما فعالیت‌ها و ارتباطات ویژ‌های را با همکاران خود در مجموعه نیروی دریایی عمان برقرار کردیم و دبیرخانه ما در آنجا به برگزاری هرچه بهتر این کارگاه کمک خواهد کرد. در واقع، این کارگاه پیش درآمد اجلاس آیونز بعدی بوده که قرار است به میزبانی فرانسه برگزار شود. فرانسوی‌ها اصرار داشتند که این اجلاس در کشور فرانسه برگزار شود، اما ما با برگزاری این اجلاس خارج از محدوده اقیانوس هند موافقت نکردیم. البته فرانسوی‌ها برای میزبانی و برگزاری این مسابقات تلاش بسیاری انجام دادند و ما هم به دلیل شرایط نامناسب و ناآرامی‌های این کشور به هیچ عنوان بستر این کشور را برای برگزاری این اجلاس مناسب ارزیابی نکردیم.
البته عضویت فرانسه و انگلیس در اجلاس آیونز هم به دلیل جزیره کوچکی است که در این منطقه تحت عنوان مستعمره در اختیار دارند و در واقع به نوعی نماد حرکت‌های استکباری آن‌ها در منطقه است. اجلاس آینده آیونز هم در جزیره ریونیون که متعلق به فرانسه است برگزار خواهد شد.
البته ما هم در حال رصد رویکرد و عکس العمل‌های فرانسه طی ماه‌های باقی مانده به اجلاس در دریا و حوزه‌های بین الملل و چگونگی روابط و تعاملات هستیم که به شدت در کیفیت و نحوه حضور ما در اجلاس بعدی بسیار موثر خواهد بود.
رئیس دور‌های اجلاس در جلسه محرمانه فرماندهان که در پایان هر اجلاس برگزار می‌شود از سوی همه اعضا و به اتفاق آراء انتخاب می‌شود. نحوه رای گیری هم به صورت اجماع است و آن کشور حتی با یک رای مخالف هم حق ریاست برای دوره بعدی را ندارد. ما هم به همراه سایر کشور‌های عضو به این نتیجه رسیدیم که ریاست دوره پیشِ رو به فرانسه و دور بعد از آن هم به کشور مالزی واگذار شود. فرانسوی‌ها تا سال ۲۰۲۲ عهده دار این مسئولیت خواهند بود. در ضمن عملکرد آن‌ها هم تحت نظر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. ما یکی از فعالترین نیرو‌های دریایی در حوزه کشور‌های آیونز هستیم که بسیار فعال‌تر از بنیان گذاران آن عمل می‌کنیم.
دوران گردن کلفتی و پرسه زدن در دریا تمام شده است
تحلیل شما از اقدام اخیر نیروی دریایی انگلیس در توقیف نفت‌کش حامل نفت ایران در جبل الطارق چیست؟ آیا این اقدام قانونی بود؟
خانزادی: نظام ما یک نظام منسجم و پویا است و رهبر انقلاب هم درباره مجموعه اقدامات نظام حرف آخر را می‌گویند. همچنین که در رابطه با نیرو‌های مسلح هم به واسطه اتصال به ایشان به عنوان فرمانده کل قوا برقرار است. ایشان طی تدابیر خود در روز‌های گذشته تمام موارد را به طور شفاف ابلاغ کردند و در بیانات خود فرمودند که پاسخ این اقدام بی شرمانه را جوانان انقلابی در دریا خواهند داد. ما هم اجرای این دستورات را مشاهده کردیم. همه بر این موضوع واقف هستند که امروز دیگر دوران گردن کلفتی و پرسه زدن در دریا تمام شده و باید به منافع ملت‌ها و حق حاکمیت آن‌ها احترام گذاشت. هنگامی که درباره یک کشتی صحبت می‌کنیم، به مثابه قسمتی از خاک یک کشور است، اگرچه آن کشتی صرفا حامل نفت ما بود و به کشور روسیه تعلق داشت.
اگر خوب به این منطقه نگاه کنیم، این منطقه به قدری برای کشور‌های دنیا اهمیت دارد چه آن‌هایی که از نفت این منطقه استفاده می‌کنند و چه آن‌ها که از کالا‌هایی که از نفت به دست می‌آید بهره‌مند می‌شوند. شاید کمی کوتاهی کرده باشیم که بگوییم نفت تنها به عنوان انرژی برای دنیا اهمیت داشته بلکه نفت برای همه چیز جهان اهمیت دارد.
شاید برخی این ادعا را داشته باشند که انرژی‌های پاک جایگزین نفت می‌شود و بسیاری اتفاق‌های دیگر برای آن رخ می‌دهد، اما اگر خوب به اطراف خود نگاه کنند هر آن چه که در پوشش آنهاست نشانی از نفت دارد. به طور مثال دکمه‌های که روی لباس شما استفاده شده و یا مواد و الیاف به کاررفته در آن به نحوی از نفت است. شاید بتوان انرژی را جایگزین کرد، اما نفت به قدری ارزشمند است که جایگزین کردن آن به زودی امکان پذیر نخواهد بود و دنیا هم به این مسئله از بابت‌های مختلف وابسته است.
 
کسی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کند به دیگران سنگ پرتاب نمی‌کند
ایرانی‌ها ضرب المثل خوبی در این باره دارند که کسی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کند به دیگران سنگ پرتاب نمی‌کند. درواقع آن‌ها هستند که در خانه شیشه‌ای هستند و می‌توانند تصور کنند که اگر به این خانه شیشه‌ای سنگ پرتاب شود چه وضعیتی پیش خواهد آمد.
 
تحلیل شما از سخنان وزیر خارجه انگلیس در واکنش به توقیف کشتی انگلیسی که گفته بود به ایران پاسخ سخت و قاطع می‌دهیم، چیست؟
خانزادی: نیرو‌های مسلح و مجموعه نیروی دریایی کشور که مجموعه‌ای پیوسته در دریاست به طور کامل امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی و دریا‌های پیرامون آن را پوشش داده و برای حفظ و تداوم امنیت در چهارچوب حقوق دریایی ایران و حقوق بین الملل دریا‌ها عمل می‌کند. در حقوق بین الملل دریا‌ها ماد‌ه‌ای است که تاکید می‌کند این حقوق بالاتر از قوانین دولت‌های ساحلی نیست. بنابراین، نخستین قانونی که در این منطقه حکم فرماست قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران و بعد از این قانون حقوق بین الملل دریاهاست.
این نفت‌کش غیر از قوانین دریایی کشورمان حقوق بین الملل دریا‌ها را نقض کرده و به جای این که از مسیر ورودی تنگه وارد آن شود، بالعکس از مسیر ترافیک خروجی وارد تنگه شده است. نکته دیگری که سازمان جهانی دریانوردی بر آن تکیه کرده روشن نگه داشتن سامانه‌های است که به طور خودکار تمام اطلاعات کشتی مانند هویت کشتی، کشور مالک، نوع محموله، خدمه، مبدا و مقصد را به طور شفاف اعلام می‌کند. کشتی توقیف شده این سامانه را هم خاموش کرده بود.
موضوع در حال بررسی هم این است که نباید هیچ نیروی نظامی روی عرشه کشتی‌های تجاری حضور داشته باشد. البته این احتمال وجود دارد که انگلیسی‌ها تعدادی از نیرو‌های نظامی خود را بر روی عرشه این ناو مستقر کرده باشند. در مورد این کشتی بحث حقوق بین الملل مطرح شده و بررسی اقداماتی که آن‌ها باید انجام دهند و آن‌ها انجام ندادند. در این مورد هم نیروی دریایی سپاه بسیار حرف‌های و خوب عمل کرده است.
وقتی نفتکش توقیف شد مدارک آن بررسی شده و در صورت مشاهده نواقص و موارد دیگر موضوعات بعدی است که باید بررسی شود. اما برابر -ای اس پی اس کد- هیچ نیروی نظامی اجازه حضور بر روی عرشه و داخل کشتی‌های تجاری را ندارد و اگر این مورد رعایت نشود به آن کشتی، کشتی آلوده اطلاق می‌شود که قطعا این موضوع در حال بررسی است. آن‌ها که برای برپایی و ایجاد نظام بین الملل پیشگام و پیشقدم شده اند برای آن که دیگران به آن پایبند باشند خود نیز باید چنین کنند. اگر قوانین و مقررات در سطح دنیا رعایت نشود قطعا باعث ایجاد بی نظمی‌هایی خواهد شد که منافع همه کشور‌ها را تهدید می‌کند.
مجموعه نیرو‌های مسلح که مسئولیت تامین امنیت خلیج فارس و دریای عمان را برعهده دارد و تاکنون این وظیفه را با استقرار در شمال این مناطق به خوبی انجام داده است. آنچه باعث ناامنی دریا‌ها می‌شود پرسه زنی‌های ریاکارانه نیرو‌های استکباری آمریکا و انگلستان و آن‌هایی که در قالب یک ائتلاف بیش از آنکه منافع کشور‌های این منطقه را تامین کنند به فکر سودجویی و بردن منابع کشور‌های این منطقه و همچنین افزایش قدرت استکباری خود در جهان هستند.
پس از ادعای آمریکا در ساقط کردن پهپاد کشورمان، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار فیلمی توسط این پهپاد، این ادعا را تکذیب کرد. آیا نیروی دریایی ارتش در پشتیبانی این عملیات حضور داشتید؟
خانزادی: اشراف اطلاعاتی برای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در ارتباط با استکبار جهانی، نیرو‌های ائتلاف و در راس آن‌ها آمریکا مجموعه پیوسته‌ای است که نیرو‌های دریایی در لبه این اقدام قرار دارند. ما امروز به جرات می‌توانیم ادعا کنیم که همه ناوگان دشمن به ویژه آمریکا را از مبدا تا لحظه ورود آن‌ها به منطقه به صورت نقطه به نقطه رصد می‌کنیم. اطلاعاتی که ما علاوه بر زمان ورود مسیر آن‌ها داریم عبارتند از نوع ماموریت، کیفیت حضور و اقدامات آن‌ها مطلع هستیم.
آن‌ها با ادعای تامین امنیت منطقه با پرسه زنی‌های بیهوده و رفتار ریاکارانه باعث ایجاد ناامنی‌های شدید می‌شوند. یکی از ابزار‌هایی که قابلیت‌های خوبی در این فضا دارند، پهپاد‌ها هستند. امروز پهپاد‌های ما با برد قابل توجه هیچ محدودیتی در لینک ارتباطی ندارند. ما تصاویر و آرشیو کامل از نزدیک شدن شناور‌های آمریکایی را از فاصله‌های دور در اختیار داریم. تصاویر کامل و آرشیو بزرگی از تردد روزانه و لحظه به لحظه نیرو‌های ائتلاف و آمریکا در اختیار ما قرار دارد.
پهپاد‌های ما از لحظه ورود کشتی‌ها و ناو‌های آن‌ها ورودشان را رصد می‌کنند و این رصد تا هنگام تردد در داخل خلیج فارس و دریای عمان ادامه دارد. رفتار آن‌ها در خلیج فارس که بخشی از هویت و حیاط خلوت ما محسوب می‌شود به طور کامل با رعایت اصول حرف‌های و حقوق بین الملل و قوانین هوانوردی به طور کامل تحت نظر قرار دارند.
ساخت پهپاد‌های قاره‌ پیما در مقیاس جهانی در دستور کار قرار دارد
هنگامی که ما این خبر را شنیدیم بدون تردید متوجه این بودیم که احتمال دارد آمریکایی‌ها پهپاد خود و یا یکی از متحدان‌شان را منهدم کردند، چون همه پهپاد‌های ما سالم هستند. تمامی دستاورد‌ها و تجهیزات ما بخشی از سرمایه کشور است که تبدیل به وسیله‌ای ارزشمند برای برقراری امنیت در دریا، پایش دائمی اطلاعاتی و مقابله با هرگونه تهدید هستند و به هیچ عنوان حتی از یک سوزن خود هم نمی‌گذریم، چه برسد به یک پهپاد که ما از انهدام آن خبر نداشته باشیم.    آیا قرار است پهپاد‌های جدیدی به نیروی دریایی ارتش اضافه شود؟
خانزادی: بله، پهپاد‌های جدید به طور مرتب به ناوگان نیروی دریایی اضافه می‌شود. یکی از جدیدترین انواع این پهپادها، انواع دوربرد آن‌ها در مقیاس جهانی در دستور کار ما قرار دارد. ما امروز پهپاد را به عنوان یک وسیله ارزان قیمت با هزینه نگهداری پایین برای پایش منطقه مدنظر داریم که تمام تجهیزات آن کاملا بومی ساخته می‌شود.
اهمیت پهپاد‌ها امروز به قدری است که تبدیل به وسیل‌های استراتژیک شده که برای ما دست بلندتر، دامنه دید بیشتر و اشراف اطلاعاتی کامل‌تر فراهم می‌کند. مجموعه پهپاد‌های نیروی دریایی در ارتش و سپاه پاسداران به طور کامل منطقه خلیج فارس و دریای عمان را زیر نظر دارند.
آیا پهپاد‌های قاره پیما هم در دستور کار قراردارد؟ آیا استفاده می‌شود؟
خانزادی: بله اکنون هم این نوع از پهپاد‌ها را در اختیار داریم و اگر ضرورت داشته باشد حتما از آن‌ها استفاده می‌شود. هدایت برد بلند این نوع هم می‌تواند با لینک ارتباطی و هم از طریق «کات لینک» صورت گیرد، این کار اشاره به این نکته دارد که دشمن در جایی ما را می‌بیند و در جایی دیگر هم نمی‌تواند ببیند. این پهپاد‌ها در منطقه گسترده اقیانوس هند هم در حال استفاده است.   همان طور که شما گفته بودید تامین امنیت دریای عمان و خلیج فارس بر عهده ایران است، ما برای تامین امنیت قرار است ائتلافی با کشور‌های منطقه ایجاد کنیم؟ آیا برای این کار نیاز به کشور‌های دیگر احساس می‌شود؟
خانزادی: وقتی از مفهوم امنیت صحبت می‌کنیم این مفهوم درباره شرایط و منافع جامعه تعریف می‌شود. بخش اول نحوه تامین امنیت خلیج فارس و دریای عمان توسط نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه پاسداران متوجه مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی است. البته برقراری امنیت در این نقاط هم از بابت موضوعاتی مانند تردد کشتی ها، آزادی عبور و مرور و مقابله با تهدیدات احتمالی نظامی حائز اهمیت است.
منطقه ما امن است و به هیچ عنوان نیاز به حضور هیچ بیگانه‌ای نیست
اما موضوع بعدی در ایجاد امنیت در منطقه، تامین آن به صورت جمعی است؛ حرکت جمعی در تامین امنیت مجموعه هنگامی معنای بیشتری پیدا می‌کند که از مرز‌های دریایی خودمان عبور می‌کنیم و وارد آب‌های آزاد می‌شویم، ما تا امروز تلاش کرده‌ایم تا با کمک کشور‌های منطقه امنیت این مناطق را تامین کنیم، گرچه آمریکایی‌ها با تظاهر به تشکیل نیروی ائتلاف و در جا‌هایی با دزدی دریایی مقابله می‌کنند. البته ما معتقدیم دزدی‌های دریایی با شیطنت‌های دولت‌های بزرگ شکل داده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند تا آن‌ها بتوانند از این طریق حضور خود را معنادار کنند.
منطقه ما امن است و به هیچ عنوان نیاز به حضور هیچ بیگانه‌ای نیست و خوب است دوباره به مرز‌های خود نگاه کنند، اگر با دقت این فاصله را بررسی کنند خواهند دید که از مرز‌های آمریکا تا منطقه خلیج فارس حدود ۱۲ هزار مایل فاصله وجود دارد، پس حضور آن‌ها در این منطقه و دور از خاک خود کاملا بی معناست و چیزی جز اینکه آن‌ها به دنبال تهدید کشور‌های قدرتمند منطقه برای جلوگیری از ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای هستند که موجب بی نیازشدن این کشور‌ها از حضور نیرو‌های استکباری در منطقه است را القا نمی‌کند.
استراتژی حضور نیرو‌های استکباری در منطقه، ایجاد معمای امنیتی و قراردادن خود به عنوان مکمل قدرت در کنار کشور‌های کوچک‌تر منطقه است که فروش تسلیحات به این کشور‌ها و انباشت سلاح در این منطقه چیزی جز سوختن و هدررفتن منابع کشور‌های منطقه نیست. البته امروز همین کشور‌ها به تدریج در حال هوشیار شدن هستند. اقتدار انقلاب اسلامی برای کشور‌های منطقه و جهان به نوعی الهام بخش شده و قطعا در آینده نزدیک استکبار جهانی باید در دریا دست و پای خود را جمع کند و طبق فرمایش رهبر انقلاب به خلیج خوک‌ها یعنی جایی که متعلق به خودشان است بازگردند.
لازم است تا این نکته را دوباره در اینجا یادآوری کنم که امنیت منطقه به دست کشور‌های منطقه برقرار می‌شود و حضور نیرو‌های استکباری هیچ چیز جز ناامنی به همراه ندارد.
توقیف کشتی ما نوعی از دزدی دریایی حکومتی و دولتی است
آیا نیروی دریایی قرار است با کشور‌های منطقه، ائتلاف تشکیل دهد؟
خانزادی: قطعا این ائتلاف شکل می‌گیرد، چیزی که این منطقه به آن نیاز دارد، همکاری جمعی برای دستیابی به امنیت جمعی است. جمهوری اسلامی امنیت مناطق خود، خطوط مواصلاتی دریایی را به تنهایی تامین می‌کند حتی در منطقه خلیج عدن هم بسیار اتفاق افتاده که ما گذشته از اقداماتی که برای ناوگان تجاری خود انجام داده ایم به سایر کشتی‌های نفتکش و تجاری نیز کمک کردیم. ما همچنان در آن منطقه حضور داریم و این کمک را به نفع جامعه جهانی انجام می‌دهیم. جامعه دریانوردی جهان اهمیت بسیار زیادی داشته و نقش ویژ‌ه‌ای در برقراری ارتباطات پیوسته تجاری دنیا دارد که برای همه کشور‌ها از جمله ما اهمیت زیادی داشته و ما هم به این به جریان به صورت مستقل و آزاد کمک می‌کنیم.
چند وقت پیش درباره دزدی‌های دریایی در خلیج عدن بسیار صحبت می‌شد و نیروی دریایی ارتش هم در آن منطقه حضور فعالی داشت، اما چند وقتی است که خبری از این ناامنی‌ها در مناطقی که حضور داریم، نیست. آیا این دزدی‌های دریایی وجود دارد یا به پایان رسیده است؟
خانزادی: تلاش برای دزدی دریایی در حال انجام است، یعنی همچنان دزدان دریایی اقدام به این کار می‌کنند، اما با توجه به حضور هوشیارانه، پیوسته و شبانه روزی ما در این منطقه و هوشیاری شناور‌های عبوری از این منطقه و همچنین مجهز بودن آنها، بعد از مواردی که در سال ۹۱ رخ داد، دیگر تکرار نشده است.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: امیر دریادار خانزادی ارتش نیروی دریایی ارتش فرمانده نیروی دریایی ارتش آجا گردن کلفتی کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران رهسپار چین می‌شود

بانوان ملی‌پوش والیبال نشسته کشورمان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک، جمعه دهم فروردین ماه، رهسپار چین می‌شوند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سومین اردوی تیم والیبال نشسته بانوان در حالی به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که ملی‌پوشان کشورمان خود را برای حضور در آخرین رقابت‌های کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک آماده می‌کنند. این اردو با دعوت از ۱۲ بازیکن، تا نهم فروردین ماه در سالن والیبال نشسته فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان ادامه خواهد داشت و پس از آن بانوان ایرانی به چین سفر می‌کنند تا شانس خود را برای کسب سهمیه پاریس ۲۰۲۴ بیازمایند.

معصومه زارعی، فاطمه جهانی، زهرا لطفی (خراسان‌رضوی)، حدیث رضایی، زینب ملکی (اصفهان)، زهرا دانایی (گلستان)، زهرا نجاتی‌عارف (همدان)، فاطمه عباسی، عشرت کردستانی (کرمان)، فرزانه حیدری (هرمزگان)، مهری فلاحی و سپیده جمال‌دوست‌املش (گیلان) در این اردو تمرینات خود را به سرمربیگری لیلا بریانیان دنبال می‌کنند.

فرید صائبی نیز به عنوان مشاور فنی ملی‌پوشان را همراهی می‌کند.

آخرین مسابقات کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک از ۱۵ تا ۲۲ فروردین به میزبانی چین در شهر دالی برگزار می‌شود و در بخش بانوان، تیم‌های ایران، آلمان، ژاپن، مغولستان، اسلوانی، تایلند و اوکراین برای دستیابی به جواز حضور در هفدهمین دوره بازی‌های تابستانی پارالمپیک با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است (در صورت کسب سهمیه)، اعزام تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان به بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ منوط به بررسی و تصمیم کمیته فنی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کاظمی‌پور: بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی جمع شدند
  • همکاری سازمان بنادر با نیروی دریایی صمیمی بوده است
  • گردن‌درد را با این تمرین‌های ساده در خانه درمان کنید
  • ناوگروه ۹۵ نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه سوم دریایی نبوت پهلو گرفت
  • افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق جنوبی کشور/ از فعالیت‌های تفریحی در مناطق ساحلی اجتناب کنید
  • ۶ کشته در حمله به یک پایگاه نیروی دریایی پاکستان
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان
  • ​تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران رهسپار چین می‌شود
  • تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران راهی چین می‌شود
  • حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان