Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:47:45 GMT

ممبینی: مشکلات داوران، یک شبه حل ​نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۳۰۰

ممبینی: مشکلات داوران، یک شبه حل ​نمی‌شود

هدایت‌الله ممبینی در حاشیه کلاس کمک داور ویدئویی برای داوران گفت: در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب کردیم که از این سیستم در فوتبالمان استفاده کنیم و در همین راستا جزء اولین کشورهایی هستیم که در رابطه با استفاده از این سیستم درخواست دادیم. اما اجرای این برنامه کمی زمان بر است. باید مرحله به مرحله جلو رویم که مورد تایید فیفا قرار بگیرد و  مجوز استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی را  دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوست داشتیم مانند کشورهای پیشرفته خیلی زود این تکنولوژی را وارد فوتبالمان کنیم و اشتباهات داوری را کاهش دهیم و به مردم نشان دهیم که در تلاشیم تا سطح داوری را بهبود ببخشیم. ما این کار را آغاز کردیم و امیدوارم پس از اتمام این دوره بتوانیم مجوز را بگیریم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه سازمان لیگ مجری اجرای سیستم کمک داور ویدئویی است یا فدراسیون فوتبال، گفت: این به مسئول اجرایی کشور مورد نظر بستگی دارد. سازمان لیگ که زیر نظر فدراسیون فوتبال است باید تشخیص دهد که این تکنولوژی در کدام لیگ به کار گرفته شود.

وی در مورد غیبت مسئولان سازمان لیگ در این کلاس ها گفت: من به عنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته داوران پیگیر این موضوع بودیم. مهدی تاج هم دوست داشت که مسئولان سازمان لیگ در این مراسم ها باشند اما جلسات خیلی مهمی برای آنها پیش امد. بهاروند از ما خواست تا در صورت ممکن جلسه را به زمان دیگری موکول کنیم اما این برنامه از قبل تعیین شده بود. البته مسئولان سازمان لیگ در این چند روز طی برگزاری این کلاس ها حضور به عمل خواهند آورد. ممبینی در مورد بومی سازی این برنامه گفت: در حال حاضر چندین شرکت مجوز این سیستم را از فیفا دریافت کردند. البته ما به تولید ملی تاکید داریم و در همین زمینه طبق فراخوانی که دادیم، یک شرکت را انتخاب کرند تا این کار را پیش ببریم. امیدواریم که این شرکت ایرانی هم مجوز لازم را بگیرد. این موضوعی نیست که ما بخواهیم تایید کنیم و انتخاب این شرکت بستگی به استانداردهای بین المللی فیفا دارد.

مبینی در خصوص دپارتمان داوری هم گفت: در آینده‌ای نزدیک هم این مشکلات حل خواهد شد. رفعتی به خاطر اینکه بازخرید بود و فدراسیون فوتبال هم مبنی بر اجرای قوانین تاکید دارد و کنار رفتن او به اطر این قانون منع به کارگیری بازنشستگان  بود. من هیچ اختلافی با رفعتی ندارم.

ممبینی در رابطه با تعویق شروع لیگ برتر گفت: باور کنید این استانداردهایی که الان ورزشگاه ها ملزم به دارا بودن آن هستند، باید زودتر از این ها اماده می شد. تا این وقفه را نمی انداختیم مانند سال های گذشته  هیچ امکاناتی به روز رسانی نمی شد. این وقفه برای فوتبال ما لازم بود. باید ۲۰ سال پیش این امکانات رعایت می شد.

وی در مورد هزینه استفاده از کمک داور ویدئویی گفت: اجازه دهید من در این باره چیزی نگویم. ابتدا جزئیات استفاده مشخص شود و در حال حاضر در شرایط کنونی نمی‌شود در مورد این موضوع صحبت کرد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه باشگاه‌ها این هزینه را پرداخت خواهند کرد یا فدراسیون فوتبال، گفت: باشگاه ها هم باید فدراسیون را در این زمینه کمک کنند. از این موضوع خانواده فوتبال زینفع است. باید در این زمینه کمک صورت گیرد. این با تعاملی که بین باشگاه ها و فدراسیون فوتبال وجود دارد، حل خواهد شد.

وی در رابطه با اسپانسر تیم ملی گفت: سخنگوی فدراسیون فوتبال بهتر است در این باره صحبت کند.

ممبینی در خصوص شرایط مالی داوران هم گفت: حامی مالی داروان هم مشخص شده است اما این پول‌ها به صورت مستقیم به داوران پرداخت نمیشود. هزینه هایی که فدراسیون فوتبال برای داوری کشور انجام می دهد خیلی بیشتر از  مبلغی است که حامی مالی به ما می دهد. برگزاری دوره های مختلف، حق و الزحمه داوران در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌گیرد. امیدوارم این موضوع هم با رویکرد هیات رئیسه گام به گام این مشکلات را برطرف کنیم. داوران  نسبت به سایر هزینه هایی که در بخش فوتبال انجام می شود، از نظر مالی با سایر عوامل فوتبال دستمزدشان خیلی فاصله دارد. البته یک شبه هم نمی شود  این مشکل را حل کرد. همه به مشکلات داوران واقف هستند.

وی در رابطه با حضور خودش در کمیته داوران گفت: اولین برنامه  احداث آکادمی داوری در ایران است تا بتوانیم داوران زیادی را از سرتاسر کشور آموزش دهیم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی فیفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال

 داوران دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور مشخص شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، کمیته داوران اسامی تیم‌های داوری مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور را مشخص کرد که به شرح زیر است:

پنجشنبه ششم اردیبهشت

مس رفسنجان - پیکان تهران

داور: مهدی اجاقی

کمک‌ها: حامد صفایی، مرتضی هوشیار و علی سام ناظر: سعید علینژادیان

جمعه هفتم اردیبهشت

مس کرمان - چادرملو اردکان

داور: احمد محمدی

کمک‌ها: حمید نادری، سامان اقبال پور و احمد مرشدی ناظر: حسین طالقانی

فجر سپاسی شیراز - گل‌گهر سیرجان

داور: حسین زمانی

کمک‌ها: مهدی شفیعی، سجاد ایرانپور و مسعود حقیقی ناظر: اسماعیل آمری

هوادار تهران - مس سونگون ورزقان

داور: شاهین یزدانی

کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی، سجاد نجفی‌نژاد و عبدالحسین باستان ناظر: محمدحسین اسدی

آلومینیوم اراک - پرسپولیس

داور: امیر عرب‌براقی

کمک‌ها: هادی طوسی، علی احمدی و کیوان علیمحمدی

تراکتور تبریز - ذوب‌آهن اصفهان

داور: امیرسامان سلطانی

کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، وحید سیفی و حامد سیری، ناظر: اکبر بخشی‌زاده

ملوان بندرانزلی- سایپا تهران

داور: مهرداد خسروی

کمک‌ها: هیوا بهمنی، هیمن نوربخش و شهاب محمدی ناظر: شاهین حاج بابایی

آبی‌پوشان جنوب - سپاهان

داور: هادی علی‌نیافر

کمک‌ها: امید افخمی، کورش صامی فر و میثم عباسی ناظر: مختار مهدوی

 

دیگر خبرها

  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول