Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور آزاد‌راه همت - کرج  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه‌اندازی قطار ریلی هشتگرد یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم هشتگرد به شمار می‌رود، گفت: شهر هشتگرد ظرفیت سکونت بسیار بالایی دارد و با تحویل قطار شهری می‌توان مشکل تردد و حمل و نقل را در این محدوده برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مدت زمان طی شدن این مسیر با قطار هشتگرد ۴۵ دقیقه است و از طرفی  با تکمیل واحد‌های مسکن مهر می‌توان نیاز مسکن اقشار متوسط و کم درآمد را در این محدوده برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر هشتگرد که فاقد متقاضی بوده‌اند و از جانب پیمانکاران متوقف شده بودند خوشبختانه با سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات لازم پای کار آمده و هم‌اکنون بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر فاقد متقاضی تعیین تکلیف شده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید به افزایش تسهیلات مسکن مهر هم اشاره کرد و گفت: لیست پروژه‌هایی که مشمول افزایش تسهیلات می‌شوند ارائه شده است که ۲۰۰ هزار واحد مشمول افزایش تسهیلات هستند.  ۱۰۰ هزار واحد از آن‌ها برای شهر‌های جدید و ۱۰۰ هزار واحد دیگر هم برای سایر شهر‌هایی است که مسکن مهر در آن‌ها ساخته شده است.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های جدید،  گفت: ۵۸ هزار واحد مسکن در شهر‌های جدید برای طرح اقدام ملی کلنگ‌زنی شده که بخشی از آن‌ها در مرحله فندانسیون و آماده‌سازی است و بخش دیگر در مرحله تأمین زیرساخت‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید توضیح داد: حدود ۱۰۰ هزار واحد از این پروژه‌های مسکن مهر هم احصا شده است که برخی از آن‌ها در مرحله انتخاب نقشه  و برخی دیگر هم در مرحله ارائه فراخوان، انتخاب شریک و انعقاد قرارداد هستند.

بیشتر بخوانید: بسته شدن پرونده اجرای مسکن مهر تا پایان سال ۹۸

وی یادآوری کرد: استقبال قابل توجهی از طرف سرمایه‌گذاران برای ساخت واحد‌های مسکونی در شهر‌های جدید صورت گرفته و روند ساخت آن‌ها در این شهر‌ها  رو به رشد است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید اظهار کرد: در سال‌های گذشته استقبال مردم برای سکونت در واحد‌های مسکن مهر جالب نبود، اما امسال با توجه به شرایط خوب واحد‌های مسکن مهر سکونت در این واحد‌ها افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاری و مشارکت ما در این پروژه‌ها بر اساس منطق بوده  و از طریق اجبار یا ارائه دستورالعمل و بخشنامه صورت نگرفته است، چراکه دستورالعمل‌های اجباری باعث دور شدن سرمایه‌گذاران از پروژه‌های مسکونی می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید تأکید کرد: باید عرضه و جریان تولید مسکن را تقویت کنیم و با افزایش تولید بتوانیم جو مربوط به رشد قیمتی را بشکنیم.

وی درباره هزینه‌های قطار شهری هشتگرد هم گفت: تا به امروز ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مترو هشتگرد هزینه شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر هم برای اتمام آن باید هزینه کنیم، اما قیمت فعلی برای ساخت متروی هشتگرد ۳ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده است.

انتهای پیام/

۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مترو هشتگرد هزینه شده است

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان سه‌شنبه‌شب در نشست شورای مسکن استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تأمین مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و برخی از طرح‌ها در حال بهره‌برداری است.

وی از آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تسریع در روند ساخت مسکن در استان بوشهر را به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: مدیریت استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پای کار است و پیشرفت قابل توجهی در این پروژه‌ها داریم.

کد خبر 6087142

دیگر خبرها

  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • آغاز ساخت ۳۵۰۰ مسکن سازمان انرژی اتمی در بوشهر +تصویر