Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:27:31 GMT

زائران گیلانی فردا عازم مدینه منوره می شوند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۴۰۹

زائران گیلانی فردا عازم مدینه منوره می شوند

غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۴۶۹  زائر گیلانی از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی روز دوم مرداد  فرودگاه رشت را به مقصد مدینه ترک خواهند کرد .
وی با اشاره به این که کهنسال ترین زائر گیلان در عملیات حج تمتع امسال ۸۵ سال و جوانترین زائر ۱۶ سال سن دارند افزود : پرواز زائران حج تمتع ۹۸ گیلان در قالب چهار کاروان و با دو پرواز به شماره های ۱۵۱۶ و ۱۵۱۴ انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 ۴۸۷نفر شامل ۴۶۹ زائر و ۱۸ نفر از عوامل فردا ، از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت عازم مدینه منوره می شوند .
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی بازمی‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت یکی از برترین فرودگاه‌های ایران است و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی می باشد.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی با هفت طرح تقرب مجهز است.

۱۸۸۱ /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرودگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت:برای نخستین بار ۲۶۰ نفر از استان اصفهان در قالب سه کاروان عمره مفرده در ماه شوال راهی سرزمین وحی می‌شوند.
مهدی صالحی با بیان اینکه ۳۰ نفر از این زائران اعزامی از استان چهار محال و بختیاری هستند، افزود: زائران خانه خدا یازدهم اردیبهشت از اصفهان راهی مدینه منوره می‌شوند.
وی گفت: به دلیل اعزام نشدن زائران در آذر ماه سال گذشته به عمره مفرده، در ماه شوال امسال برای نخستین بار ۵ هزار و ۲۰۰ زائر کشور راهی سرزمین وحی می‌شوند و پس از ماه صفر نیز اعزام اصلی کاروان‌های عمره مفرده از سر گرفته می‌شود.
مهدی صالحی ادامه داد: زائران اصفهانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول‌الله (ص) حضور دارند و پس از آن به سرزمین مقدس مکه اعزام و در آنجا نیز به مدت پنج روز حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • آغاز اعزام عمره گزاران ایرانی پس از نه سال انتظار
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام عمره گزاران استان اردبیل از ۶ اردیبهشت به مدینه منوره
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد