Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع امنیتی سوریه از وقوع انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر عفرین واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از سانا، این انفجار در بازار محلی در منطقه "باسوطه" شهر عفرین از طریق خودروی بمب گذاری شده صورت گرفت.
المیادین هم گزارش داد که در این انفجار چند نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عفرین از مارس 2018 (فروردین / ‏اردیبهشت 97) به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و هم پیمانان آن درآمده است.
نظامیان ترکیه‌ای این شهر را در جریان عملیات موسوم به "شاخه زیتون" علیه گروه‌های مسلح کُرد تحت تصرف خود در آوردند.

حمله خمپاره‌ای تروریست‌ها به حلب
منابع امنیتی سوریه از حمله خمپاره‌ای عناصر تروریستی به دو شهرک در شهر حلب و کشته شدن هفت نفر خبر دادند.
تروریست‌ها پس از حمله خمپاره‌ای هفته گذشته به غرب شهر حلب، بار دیگر به این شهر حمله خمپاره‌ای کردند و دو شهرک مسکونی آن را هدف قرار داده‌اند.
خبرگزاری سانا در این ارتباط گزارش داد که عناصر تروریستی دوشنبه‎شب، به دو شهرک «الجمیلیه» و «الحمدانیه» در شهر حلب واقع در شمال این کشور حمله خمپاره‌ای کرده که در پی آن هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.
منابع بیمارستانی سوریه گفتند که در این حمله خمپاره‌ای، هشت نفر هم زخمی و بلافاصله به بیمارستان «رازی» شهر حلب منتقل شدند. مسئولان پزشکی می‌گویند که وضعیت جسمانی برخی زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.
در روستاهای غرب حلب، گروه‌های تروریستی تحت حمایت ترکیه حضور دارند که به طور متناوب، شهر حلب را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار می‌دهند.

حمله غافلگیر کننده ارتش سوریه به تجهیزات تروریستها
صحنه هایی از عملیات هدف گرفتن تجهیزات و زره پوش های عناصر مسلح توسط پهپادهای سوریه و روسیه در حومه حماه منتشر شده است.
پایگاه مراسلون که این خبر را منتشر کرد، آورده است که گروههای تروریستی عناصر خود را نزدیک شهرک القصابیه در حومه ادلب گرد آوردند تا حملاتی علیه نیروهای سوریه انجام دهند.
این پایگاه افزود: گروههای تروریستی برای ارسال دو تانک و 3 زره پوش حامل تیربار و خودروی BMP و راکت انداز گراد برنامه ریزی کرده بودند.
در نهایت اما حمله تروریستها به طور کامل با شکست مواجه شد؛ تانک و چندین خوردوری زرهی و نیز راکت انداز منهدم شدند.
یک منبع نظامی به پایگاه مراسلون گفت: یگان های ارتش سوریه حمله جبهه النصره به همراهی چند گروه تروریستی دیگر از سپر فرات به ایست های نظامی سوریه در القصابیه در حومه ادلب را به شکست کشانیدند.
حمله النصره به محور القصابیه چهارمین حمله از زمان آزادی این منطقه توسط ارتش سوریه از ماه ژوئن گذشته به شمار می آید.
در حومه حماه و ادلب گروههای تروریستی وابسته به جبهه النصره و گروهک موسوم به "حراس الدین" و حزب الترکستانی مستقر هستند و به طور روزانه با انجام حملاتی علیه مواضع نیروهای سوریه و هدف قرار دادن روستاها، توافق سوچی را نقض می کنند.
ارتش سوریه در عملیات نظامی اخیر دهها روستا وشهرک در حومه شمالی حماه تا القصابیه در جنوب ادلب و الحویز در سهل الغاب را آزاد کرد.

ورود کاروان بزرگ نظامی آمریکا از عراق به سوریه
یک کاروان کمک‌های تسلیحاتی و لجستیکی آمریکا اواخر هفته گذشته از عراق وارد سوریه شده تا آن را به دست نیروهای کُرد برساند.
یک وبگاه عبری‌زبان خبر داد که اواخر هفته گذشته یک کاروان نظامی آمریکایی محموله‌های سلاح را از عراق به سوریه و به دست نیروهای دموکراتیک رسانده است.
به نوشته پایگاه خبری عربی الیوم، وبگاه «آی. ام. ان» نوشته که نیروهای کرد در حالت آماده‌باش قرار دارند و معتقدند که ارتش ترکیه برای حمله نظامی به شهرهای «منبج» در شمال شرق حلب و «تل ابیض» در شمال رقه در حال برنامه ریزی است.
ائتلاف آمریکایی ماه گذشته نیز یک کاروان حامل سلاح را از کردستان عراق به حومه استان حسکه در شمال شرق سوریه ارسال کرد. این محموله حاوی دهها خودرو و کامیون و تانکرهای سوخت و دیگر خودروهای لجستیکی بود.

دیدار ژنرال آمریکایی از شمال سوریه
فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا درسفر به شمال سوریه با گروه های کُرد  متحد آمریکا دیدار کرد.
به گزارش تلویزیون خبرگزاری فرانسه، ژنرال کنت مک کنزی (General Kenneth McKenzie) روز دوشنبه و برای نخستین بار از زمان تصدی مقام جدید خود، با متحدان کرد آمریکا در شمال سوریه دیدار کرد. وی که نظارت بر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را به عهده دارد، جای گزین ژنرال جوزف ووتل شده است.
جدایی ووتل از مقام خود از مارس گذشته همزمان با تصرف آخرین بخش از سرزمین های باقیمانده در دست خلافت خودخوانده داعش در سوریه بود و حال کردهای تحت حمایت سوریه هزاران مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را زندانی کرده اند و دهها هزار زن و کودک که در عملیات علیه این گروه تروریستی در شمال سوریه بی خانمان شده اند، در اردوگاه های تحت نظارت کردها به سر می برند.

هدیه جدید آمریکا به تروریستها
آمریکا برای تروریستهای جبهه النصره هشت دستگاه حفاری تونل فرستاده و تروریستها در حال ایجاد استحکامات نظامی سنگرسازی و حفر تونل هستند.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبری یمنی پرس، آمریکا برای گروه تروریستی جبهه النصره در ادلب سوریه، هشت دستگاه حفاری تونل فرستاده است و تروریستها با استفاده از این دستگاهها در حال ایجاد استحکامات نظامی، سنگرسازی و حفر تونل در حومه های جنوبی ادلب و شمالی حماه هستند.
این هشت دستگاه حفاری تونل از چند روز پیش از طریق مرزهای ترکیه با ادلب سوریه به دست گروه تروریستی جبهه النصره رسیده است و کار حفاری زیر نظر عبدالله المحیسنی (از سرکرده های تروریستی سعودی در سوریه) در جبهه های حومه حماه و ادلب آغاز شده است.
برخی منابع محلی در ادلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند: «شورای آزادسازی شام که جبهه تروریستی النصره در پوشش این شورا در ادلب فعالیت می کند از چند روز پیش تعدادی دستگاه حفاری در اندازه های متوسط ساخت آمریکا و از طریق مرزهای ترکیه و به واسطه یکی از بازرگانان ترکیه ای دریافت کرده است.»
این منابع افزودند اعضای جبهه النصره هشت دستگاه حفاری دریافت کرده اند که در تعدادی از مناطق از جمله خان شیخون در حومه جنوبی ادلب و کفرزیتا، لطامنه و سهل الغاب در حومه شمالی حماه توزیع شده است.
این منابع فاش کردند مسئول اصلی عملیات حفر تونلها معروف به عبدالله المحیسنی بر کار حفاری و ایجاد استحکامات نظامی و ساخت سنگر نظارت می کند و گروهی از مهندسان از برخی ملیتهای عربی از جمله متخصصان ساختمانی و زمین شناسی به المحیسنی کمک می کنند و از تجارب آنان در عملیات ایجاد استحکامات و بررسی نوع خاک استفاده می شود.
این منابع تصریح کردند المحسینی با هماهنگی شورای آزادسازی شام به برخی از ساکنان ادلب، مالیاتهایی تحمیل کرده است و از محل دریافت مالیات به کارگران حفاری، حقوق داده و نیز بهای دستگاههای حفاری جدید از محل این مالیاتها پرداخت می شود. این دستگاههای جدید در برخی مناطق ادلب و جبهه های آن که جزو مناطق خلع سلاح شده نیز محسوب می شوند توزیع شده است.
این منابع گفتند کار ایجاد استحکامات نظامی و سنگرسازی و حفر تونلها به شیوه تونلهای غوطه شرقی در ریف دمشق است و المحسینی همچنین از افراد مسلحی که از غوطه شرقی به شمال سوریه انتقال داده شده اند استفاده می کند و این افراد در نظارت و عملیات حفاری به المحسینی کمک می کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم

تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در دومین روز نشست نخستین کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران و عراق و سوریه با هدف مقابله با اقدامات تروریستی و گروهک‌های تروریستی به ویژه گروهک تروریستی داعش، تفاهم‌نامه این کمیته به امضای کاظم غریب‌آبادی؛ معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، قاضی حسن الشاش؛ رئیس دیوانعالی سوریه و قاضی لیث جبر؛ رئیس سازمان نظارت قضایی عراق رسید.

غریب آبادی درباره موارد تفاهم شده میان سه کشور، گفت: گسترش همکاری‌های سه جانبه حقوقی و قضایی از طریق تبادل مستمر اطلاعات و تجربیات، کشف جرائم و تعقیب متهمان، مستندسازی جرائم ارتکاب یافته، تعقیب و استرداد و مجازات عوامل گروهک تروریستی داعش و حامیان آنها و دفاع از حقوق قربانیان در محاکم ملی و بین‌المللی، معاضدت قضایی در قلمرو سه کشور، اقامه دعوا و طرح شکایت در محاکم خارجی علیه گروهک های تروریستی و حامیان آنها، شناسایی رهبران و عناصر اصلی گروهک‌های تروریستی و قرار دادن نامشان در فهرست تروریستی سازمان ملل و تعقیب قضایی مباشران، شرکا و معاونان تجاوز تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، از مهم‌ترین موارد ذکر شده در این تفاهم‌نامه است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه تصریح کرد: همچنین در این تفاهم‌نامه مقرر گردید نسبت به تشکیل کارگروه مشترک مستندسازی اقدامات تروریستی ارتکابی از سوی گروهک‌های تروریستی در سه کشور، امکان سنجی تشکیل دادگاه مشترک رسیدگی به جنایات ارتکابی گروهک‌های تروریستی برابر با قوانین سه کشور و تبادل اسناد و اطلاعات مربوط به جنایت تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد که منجر به شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان شد و تعقیب قضایی عاملان این جنایت، اقدام عاجل از سوی اعضای این کمیته به عمل آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد
  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم