Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:49:29 GMT

نفت روی موج افزایشی ماند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۷۶۱۷

نفت روی موج افزایشی ماند

قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر تداوم نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه در خاورمیانه افزایش یافت اما دورنمای تقاضای ضعیف‌تر، رشد قیمت‌ها را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت چهار سنت افزایش یافت و به ۶۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته بیش از یک درصد افزایش پیدا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تغییری نداشت و در ۵۶ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه ایستاد.

به گفته بنیامین لو جیاشوان، تحلیلگر کالا در شرکت "فیلیپ فیوچرز"، پیش‌بینی تقاضای جهانی کمتر برای نفت به همراه افزایش چالشها در فضای اقتصادکلان، روند رشد قیمت‌های نفت را محدود کرده است.

در این بین آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد به دقت تحولات در تنگه هرمز را رصد می‌کند و در صورت بروز اتفاقی که روند عرضه نفت را مختل کند، آماده است به سرعت و قاطعانه عمل کند تا اطمینان حاصل کند بازار از عرضه کافی برخوردار است. همچنین این آژانس اعلام کرد فاتح بیرول، مدیراجرایی آژانس بین‌المللی انرژی سرگرم گفت و گو با اعضای این نهاد، دولت‌های مربوط و سایر کشورها است. مصرف‌کنندگان می‌توانند مطمئن باشند که بازار نفت از عرضه کافی برخوردار است و میزان تولید نفت در نیمه اول سال ۲۰۱۹ به میزان ۹۰۰ هزار بشکه در روز از تقاضا فراتر رفت.

تنگه هرمز یک مسیر ترانزیت دریایی مهم برای تجارت انرژی جهان به شمار می‌رود و روزانه حدود ۲۰ میلیون بشکه نفت یا معادل حدود ۲۰ درصد از عرضه جهانی از این آبراه عبور می‌کند.

به گفته آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، برآوردها از تقاضای جهانی کمتر برای نفت به قیمت‌های نفت در چند هفته گذشته لطمه زده است. اختلالات جوی و مسائل ژئوپلیتیکی موقتی بوده‌اند و تنها توافق اوپک پلاس است که به معامله‌گران درباره پایبندی این گروه برای کاهش اشباع عرضه نفت، شفافیت داده است.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و گروهی از کشورهای غیراوپک معروف به گروه اوپک پلاس متعهد شده‌اند تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میزان عرضه خود را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در این بین دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند تولید نفت روسیه در فاصله اول تا ۲۱ ژوییه به حدود ۱۱.۰۵ میلیون بشکه در روز بهبود یافته است. تولید نفت این کشور تحت تاثیر اختلاف میان شرکت خط لوله ترانس‌نفت و تولیدکننده نفت روس‌نفت، اوایل ژوییه به پایین‌ترین میزان در سه سال اخیر سقوط کرده بود.

روسیه تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس، موافقت کرده است تولید نفت خود را ۲۲۸ هزار بشکه در روز نسبت به سطح تولید ۱۱.۴۱ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۸ که مبنای پیمان فعلی اوپک پلاس است، کاهش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت آژانس بین المللی انرژی IEA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است

مهدی رجبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو قارچ سرمزرعه ۷۰ تا ۷۵ هزارتومان و خرده فروشی‌ها ۹۰ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

او با بیان اینکه قیمت قارچ در بازار تغییری نداشته است، افزود: ضعف در عرضه و پخش مویرگی قارچ موجب شده تا بسیاری از افراد با سوءاستفاده از این فضا گرانفروشی کنند، درحالیکه فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی و تخلف محسوب می‌شود.

رجبی از آخرین وضعیت راه اندازی پایانه فروش قارچ در تهران خبر داد و گفت: در حال اخذ مجوز های لازم از شهرداری برای راه اندازی این پایانه هستیم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ ادامه داد: این پایانه شبیه بازار میوه و تره بار خواهد بود، یعنی تمام فروشندگان محصولاتشان را در آنجا عرضه خواهند کرد و خریداران  با یک نرخ ثابت اقدام به خرید می‌کنند.

او ادامه داد: بنابر آمار سال گذشته ۲۱۰ هزارتن قارچ تولید شد و پیش بینی می‌شود با صدور مجوزهای جدید، میزان تولید تا پایان سال به ۲۲۵ هزارتن برسد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰ تا ۴۰ تن قارچ صادر می شود که با گرم شدن هوا، میزان صادرات کاهش می‌یابد.

او گفت: با توجه به آنکه امکان تشخیص سمی بودن از غیرسمی بودن قارچ وجود ندارد، به افراد توصیه می‌شود که مردم از خرید قارچ باز در حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • عرضه قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان گرانفروشی است
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲