Web Analytics Made Easy - Statcounter

"آزمایشگاه مجازی فیسبوک"(Facebook's Reality Labs) موفق به توسعه نمونه اولیه یک مچ‌بند لمسی شده است که کاربران را قادر می‌سازد تا هنگام بازی با عینک واقعیت مجازی اجسام را لمس کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، براساس گزارش "آپلود وی آر"(UploadVR)، محققان فیسبوک نمونه اولیه این مچ‌بند لمسی موسوم به "تسبی"(Tasbi) را در "کنفرانس جهانی هپتیکس ۲۰۱۹"(World Haptics Conference ۲۰۱۹)، معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است که مچ‌بند مذکور با استفاده از ترکیبی از ارتعاش و فشار عمل می‌کند و تاثیرات بازخورد لمسی را تقلید می‌کند.

در درون این مچ‌بند نیز چند "موتور"(tactors) تعبیه شده است که خیلی دقیق ارتعاشات را با توجه به عکس العل کاربر هنگام بازی کنترل می‌کند.

در حالی که این مچ‌بند به انگشتان کاربر متصل نمی‌شود اما قادر است تا تجربه نسبی لمس اشیا، فشار دادن کلیدها و یا ارتباط با اشیاء مختلف را از طریق نشانه‌های لمسی برای کاربر فراهم کند.

این دستگاه می‌تواند از طریق ترکیب این تکنولوژی با سخت افزار واقعیت مجازی برای ارتباط با هولوگرام‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

تسبی به جای استفاده از حسگرهای ردیابی حرکت برای درک حرکات انگشت کاربر، می‌تواند با یک "بینایی رایانه‌ای" یا "بینایی ماشین"(computer vision) که قادر به ارزیابی محیط‌های دیجیتال در یک بازی و پاسخ مقتضی است، ترکیب شود.

این شرکت همچنین در حال توسعه عینک واقعیت افزوده است که قادر به پوشش دادن یک محیط دیجیتالی بر روی زمینه دید کاربر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فيس بوك دست پوشیدنی بازی واقعیت مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی کشور، طی حکمی از سوی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد.

متن حکم محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی به این شرح است:

«جناب آقای دکتر قادر آشنا

با سلام

نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به استناد ماده ۶ آیین‌نامه جایزه پژوهش به موجب این حکم به عنوان دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب می‌شوید.

اهتمام برای شناسایی ظرفیت‌های مغفول‌مانده سینمای ایران اسلامی، معرفی پژوهش های برتر سینمایی، برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای مشارکت حداکثری محققین و پژوهشگران اندیشکده‌ای علمی کشور با عنایت ویژه به اسناد و قوانین بالادستی در این رویداد مهم علمی مورد انتظار است.»

قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوری‌های نوین سازمان سینمایی است.

کد خبر 6084198

دیگر خبرها

  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • توییت جنجالی کاربر معروف روس درباره تحریم ها علیه ایران | عکس
  • قربانیان ال‌کلاسیکو: واقعیت یک‌بار برای همیشه!
  • اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای حفاظت از «داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر»
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ 3 کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می کنم / واقعیت ماجرا چیست؟!
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • انتصاب دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران