Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمود رضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه نصب آسانسور در ساختمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی و خصوصی را مستلزم تاییدیه استاندارد دانست.

وی اشاره‌ای به بازرسی‌های صورت گرفته در این زمینه داشت و گفت : در ۲۵۰ بازرسی که طی ۲ سال گذشته انجام دادیم، بانک اطلاعاتی‌ای برای آسانسور‌های نصب شده در دستگاه‌های دولتی ایجاد کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه افزود: حدود ۲۰ درصد این دستگاه‌ها توانسته‌اند تاییدیه ایمنی و استاندارد را از ما دریافت کنند.

وی عنوان کرد: تمامی مالکان و بهره برداران ساختمان‌های شخصی، مکان‌های عمومی و دستگاه‌های دولتی ملزم به استانداردسازی آسانسور‌های خود هستند.

این مسئول بیان داشت: مدیران این بحث را جدی بگیرند و در بحث استاندار سازی و تاییدیه ایمنی آسانسور مکان‌هایی که پوشش دارند با اداره کل استاندارد هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد که بتوانیم این موارد نقص و عدم انطباق‌هایی که وجود دارد، با همکاری و هماهنگی هم انجام دهیم.

نیازی گفت: هر ساختمان برای اخذ مجوز پایان کار نیاز به اخذ تاییدیه استاندارد آسانسور داشته که این تاییدیه یکسال اعتبار دارد و پس از آن نیاز به بازرسی مجدد در این زمینه است.

وی شماره ۴ رقمی ۴۵۱۷ و سامانه ۱۵۱۷ را که به صورت شبانه روزی فعال بوده برای طرح شکایات و گزارشات در این زمینه و حوزه‌هایی که با ایمنی مردم در ارتباط است، اعلام کرد .

 

 

انتهای پیام/د

نصب آسانسور در ساختمان‌ها، دستگاه‌های دولتی و اماکن عمومی و خصوصی را مستلزم تاییدیه استاندارد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد

آیین کلنگ‌زنی ایستگاه آتش‌نشانی واقع در خیابان اسکندری جنوبی با حضور قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ و جمعی از مسئولان شهری برگزار شد.

قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم با بیان اینکه به ۶۱ شهید سازمان آتش‌نشانی درود می‌فرستم، اظهار کرد: امیدوارم این آمار افزایش پیدا نکند.

وی افزود: متاسفانه ما در بین ۱۰ کلانشهر دنیا بیشتر ایستگاه آتش‌نشانی را داریم. به دلیل ناهنجاری‌ها مجبوریم ایستگاه اضافه کنیم. اگر همه دستگاه‌ها و مجموعه‌ها و مردم به وظایف خود عمل کنند احتیاج به این تعداد ایستگاه و اضافه شدن ایستگاه نخواهیم نداشت.

محمدی با اشاره به اینکه در ۲۸ اسفندماه، در میدان ولیعصر ساختمانی دچار حریق شد و همکاران من با سرعت عمل افراد را نجات دادند، ادامه داد: اگر همکاران من دیر می‌رسیدند چه بلایی بر سر دو فرزند ۶ماهه می‌آمد. در سازمان آتش‌نشانی ثانیه‌ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد خدمات سازمان آتش‌نشانی برای مردم رایگان است. با افتتاح این ایستگاه زمان رسیدن آتش‌نشانان کاهش پیدا خواهد کرد. در منطقه ۱۱ نردبانی نداشتیم که با افتتاح این ایستگاه نردبان، اضافه خواهد شد. بالای ۳۰ نوع خدمات توسط سازمان آتش‌نشانی به شهروندان ارائه می‌شود.

بیشترین ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۱

 سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ شهرداری تهران هم در این مراسم گفت: از اهداف مهم مدیریت شهری برنامه ریزی برای ارتقای ایمنی شهر است. امیدوارم سال ۱۴۰۳ ایمن و آمار حوادث کاهش پیدا کند. بیشترین ساختمان‌های ناایمن را در منطقه ۱۱ داریم و شرایط ایجاب می‌کند ایمنی ساختمان‌های عمومی و تجمیعی بیشتر شود. ساختمان‌هایی که در طول سال دو دهه گذشته در حاشیه اتوبان نواب ساخته شده اند، به دلیل نداشتن پایان کار آتش نشانی نتوانستند سند دریافت کنند و برای حل این مشکل و ارتقای سطح ایمنی منطقه به این نتیجه رسیدیم که یک ایستگاه آتش نشانی مدرن در منطقه احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: زمین ایستگاه آتش‌نشانی خیابان اسکندری جنوبی به مساحت ۸۰۰ مترمربع صورت جلسه و همچنین تحویل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شد. احداث این ایستگاه آتش نشانی باعث ارتقای سطح ایمنی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • ضرورت اجرای دقیق استاندارد ساختمان در آذربایجان شرقی
  • منطقه ۱۱ تهران بیشترین ساختمان ناایمن را دارد
  • بیشترین بازرسی‌های استاندارد از صنایع غذایی و کشاورزی
  • فراخوان واحد‌های تولیدی ایلام برای شرکت در طرح ملی انتخاب واحد‌های نمونه
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی
  • انجام ۳ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۶۸معتاد درشاهرود دستگیر شدند
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی