Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و بنیاد قرآن کشور برگزار شد. در ابتدای این برنامه محمد آقاجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور روحانیون و چهره‌های برجسته قرآنی کشور، بیان کرد: تشکیل این جلسه را به فال نیک می‌گیریم، توجه به فرهنگ قرآنی و بسط آن در دانشگاه جای بسی خرسندی دارد و مایه افتخار است که تیم جدید معاونت در ابتدای کار خود فعالیت‌های قرآنی را سرلوحه کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ما در دانشگاه برزگ علوم پزشکی شهید بهشتی میزبان ۱۴ هزار نفر دانشجو در ۲۵۸ رشته علوم پزشکی، هزار و ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی و ۱۷ هزار نفر کارمند در حال ارائه خدمات علمی به دانشجویان هستیم که همین امر نشان دهنده وجود بستری عظیم برای فعالیت‌های قرآنی است.
آقاجانی بیان کرد: در دانشگاه باید از فرهنگ قرآنی در ابعاد گوناگون استفاده شود و شایسته است که این مهم توسط دانشگاهیان گسترش پیدا کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که مزین به نام بلند آوازه دکتر بهشتی است، میزبان ششمین همایش ملی قرآن، عترت در حوزه سلامت بود که با یاری خداوند متعال با استقبال بسیار خوبی مواجه شد که همگی این موارد نشان از پتانسیل خوب این دانشگاه برای امور قرآنی دارد.
آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه با بنیاد قرآن، تاکید کرد: امیدوار هستیم که دانشگاهیان عزیز ما با امضای این تفاهم‌نامه بیش از پیش با فرهنگ قرآن مأنوس شوند تا جایی که بتوانیم از قرآن در ابعاد فرهنگی، آموزشی و درمانی بهترین بهره را ببریم.
قرآن باید در وجود ما دانشگاهیان نهادینه شود
در ادامه این مراسم محمود خدادوست، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیر ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه پیش از سفر حج خود گفت: همگی ما در زیر چتر شما بزرگوران پرورش یافتیم و اگر خدایی نکرده نقصی وجود دارد به علت ضعف و ناتوانی ما در فراگرفتن علوم قرآنی است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه افزود: اگر ما به این مهم واقف باشیم که قرآن کتابی هدایت کننده و دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است، بر ما واجب است که به نحو احسن برای محقق شدن این دو مهم تلاش کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی گاه به دلیل حجم بالای دروس پزشکی ما شاهد کاهش مباحث فرهنگی و قرآنی هستیم که این مسئله به نوبه خود مسئولیت ما را در پیشگاه قرآن کریم، سنگین‌تر می‌کند که امیدوارم با همراهی شما عزیزان و انعقاد این تفاهم‌نامه بتوانیم همان گونه که در حوزه‌های تخصصی و فنی توانمند هستیم در مباحث قرآنی نیز متبحر شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان ضمن ضرورت نهادینه کردن اخلاق پزشکی در بین دانشجویان، تصریح کرد: مسئله قرآن باید در وجود همگی ما دانشگاهیان نهادینه شود و آن زمان است که می‌توانیم با صراحت بگوییم که به اخلاق پزشکی دست یافته‌ایم. حضور در محضر شما خوبان فرصتی مغتنم است تا از آموزه‌های شما علما بهره برده و آن را به دانشجویان به بهترین نحو ممکن انتقال دهیم.
مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز با اشاره به انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پس این تفاهم‌نامه حرکت‌های جدید قرآنی را آغاز می‌کند، چرا که دانشگاه بزرگ علوم پزشکی شهید بهشتی سزاوار این مهم هست و همان گونه که توقع از این دانشگاه سطح یک کشور بسیار بالاست، انتظار بسط فعالیت قرآنی از آن نیز افزایش پیدا می‌کند.
بحرالعلوم افزود: ما این آمادگی را داریم که این تجربه را به دانشگاه‌های دیگر انتقال دهیم و امیدوارم که از این دست افتخارات در دانشگاه برتر علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بیش از پیش رقم خورد.
تأکید اساتید برجسته قرآنی بر ارتباط بیشتر دانشگاه و حوزه‌های قرآنی حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسین‌زاده در ادامه این نشست ضمن اظهار مسرت از انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: بنیاد قرآن کشور از سال ۱۳۵۹ تأسیس و قریب به چهار دهه است که فعالیت‌ها و امور قرآنی متنوعی را انجام می‌دهد.
دبیرکل بنیاد قرآن در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مهم اخلاق پزشکی در حوزه قرآن و عترت بیان کرد: حوزه قرآنی بسیار متنوع و بسیط است و این مجموعه آمادگی دارد فعالیت‌ها و پژوهش این ۴۰ سال را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بگذارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قائم‌مقامی نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در تمامی سطوح باید تسریع پیدا کند، اظهار کرد: ارتباط علم و قرآن انکارناپذیر است و مجموعه‌های دانشگاهی لازم است انس بیشتری با قرآن داشته باشند. بنیاد قرآن در سال‌های اخیر رنگین کمان متنوعی از فعالیت‌های قرآنی است، اما همچنان لازم است اقدامات دیگری در راستای ضرورت تبیین فلسفه و حکمت از منظر قرآن کریم صورت گیرد.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفتح دعوتی، پژوهشگر حوزه قرآن نیزدر این برنامه گفت: ما روحانیون سربازانی هستیم تا مبلغ مباحث قرآنی در بین شما عزیزان باشیم و امیدواریم از پس این مهم، به شایستگی برآییم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت قرآن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بنیاد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود
  • تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر