Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

این روزها با ورود به فضای مجازی احساس احساس می‌کنید سی سال به آینده سفر کرده‌اید؛ حال‌وهوای همه تغییر کرده است، همه پیر شده‌اند و موی سپید کردند اما کسی ناراحت نیستند که گذر عمر چه شتابان آنها را پیر کرده است.

همه اینها از یک نرم‌افزار شروع می‌شود؛ برنامه‌ای که به شما سفر به آینده را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این سفر چندان هم از نظر کارشناسان سایبری رضایتبخش نیست و آنها هشدارهایی در این خصوص داده‌اند و شاید باورتان نشود که اطلاعات حساب بانکی شما نیز از این طریق بسیار راحت‌تر در اختیار سارقان قرار می‌گیرد.

براساس گزارش فاکس نیوز جیم تئورس یکی از کسانی است که قربانی این دزدی‌ها شد. اما برخی تصور می‌کنند این فرد مایل‌ها دورتر از ماست بنابراین جای نگرانی وجود ندارد ولی باید گفت از این موضوع راحت گذر نکنید چون ماهیگیران زیادی هستند که برای به دام انداختن شما طعمه‌های وسوسه‌انگیزی تدارک می‌بینند تا هدف خود را عملی کنند.

FaceApp همانند یک صاعقه برای کاربران خطرناک است چراکه از طریق آن حریم خصوصی و اطلاعات شخصی به صورت کامل در دسترس کلاهبرداران و مافیای سایبری قرار می‌گیرد. این موضوع به قدری در ایالات متحده آمریکا خطر آفرین بود که تمامی دموکرات‌های سنا و سازمان‌های فدرال از جمله FBI خواستار بررسی خطرات و دیگر مشکلات این برنامه شدند.
چالش‌های جدید، بمب ساعتی جدید

برنامه‌هایی که بسیار زود وارد جریان‌های مد و به روز بودن می‌شوند توسط الگوریتمی برنامه‌ریزی شده‌اند که تمامی اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند و در جهت اهدافی سودجویانه از آن بهره می‌شود. شاید باورش سخت باشد اما بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی همانند بمب ساعتی هستند که هر لحظه امکان انفجار آنها و نابود کردن شما وجود دارد.

زمانی که شما برنامه‌ای را روی گوشی خود بارگذاری می‌کنید در حقیقت به طراحان آن اپلیکیشن اجازه می‌دهید به صورت توافقنامه امضاشده به زندگی شما ورود کنند و به همه موارد دسترسی داشته باشد. زمانی که آدرس ایمیل، شماره تماس شما را می‌خواهند تا اجازه ورود شما به برنامه را دهند حتی به چیزهایی که در گوگل جستجو می‌کنید نیز پی می‌برند. تمام اینها یعنی به وجود آوردن یک کسب‌وکار جدید و خلق رسوایی‌هایی بزرگ که با اپلیکیشن FaceApp این موضوع محقق می‌شود.

آیا استفاده از برنامه‌هایی که موجب می‌شود یک سیستم بزرگ و پیچیده شما را تحت نظر داشته باشد و تمامی کارهای شما از نگاه آنها مخفی نماند ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن دارد؟ بهتر است قبل از نصب برنامه‌های این چنینی که کاربران کشور سازنده هم از آن استفاده نمی‌کنند، کمی تأمل کنیم.

احتمالاً با کلود آشنایی دارید؛ رایانش ابری (کلود) نوعی فناوری است که این امکان را به شرکت‌ها، سازمان‌ها، برنامه‌نویس‌ها و مهم‌تر از همه کاربران عادی می‌دهد تا در هر لحظه و از هر جایی که قرار داشته باشند به راحتی به فضایی که داده‌ها در آن ذخیره شده است یا منابع کامیپوتری مورد نیازشان از جمله سرور، پایگاه داده، نرم‌افزار، سرویس‌های آنالیتیکس و ... به منظور پردازش اطلاعات از طریق اینترنت دسترسی یابند.

در میان ویژگی‌های دیگر این برنامه خطرناک، عکس‌های کاربران در نسخه‌های آیفون و اندروید برای ارسال و مورد هک قرار گرفتن، پردازش و به فناوری کلود منتقل می‌شوند. FaceApp به صراحت به کاربران نمی‌گوید که عکس‌ها به کلود ارسال شده است اما بسیار نامحسوس زندگی شما را تحت شعاع قرار می‌دهد.در حقیقت سیاست FaceApp این چنین اظهار می‌کند که استفاده از داده‌ها و اطلاعات شما برای افرادی که به چهره کاربران برای تبلیغات هدفمند نیاز دارند مشکلی ندارد و حتی به اشخاص ثالث نیز فروخته می‌شود.

طراحان این برنامه هنوز به سوالات بسیاری از کاربران پاسخ نداده‌اند؛ سوالاتی با چنین محور؛ آیا کاربران می‌تواننداز این برنامه درخواست کنند که اطلاعات کاربری‌شان حذف شود؟


کلام آخر

نکته دیگر اینکه، اگر به یک باره عکس‌های خانوادگی و شخصی خود را در اینترنت مشاهده کردید نباید شوکه شوید چراکه این اپلیکیشن‌ها اقدام به جمع‌آوری چنین مواردی می‌کنند و در ازای دریافت مبالغی، اقدام به حذف آن از اینترنت می‌نمایند. حتماً فرآیند حذف عکس از گوگل کمی سخت شده است. باور اینکه این برنامه از سوی افرادی کنترل و هدایت می‌شود که می‌توانند با یک اشاره زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهند، سخت نیست. ثبت، ضبط و دسترسی به اطلاعات کاربران به صورت خودکار صورت می‌گیرد و این موضوع چندان خوشایند نیست؛ پس مراقب باشید.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اطلاعات شخصی کاربران سرور جهانی فضای مجازی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت ما همراهی کاربران از طریق فعالیت سوشالی در فرایند خرید است

دیجیاتو نوشت: در دنیای فراگیر تکنولوژی و تجارت الکترونیک، دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه‌ آنلاین ایران، در حال تبدیل شدن به یک فضای جامع اجتماعی و تجاری است. دیجی‌کالا سوشال با رویکردی نوآورانه، استراتژی‌های جدیدی را برای ارتقاء تعامل بین فروشندگان، کاربران، تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها توسعه می‌دهد. این تغییرات مؤثر منجر به نگاهی نو به فرآیند خرید آنلاین می‌شود.در این محتوا «امین کریمی»، راهبر محصول دیجی‌کالا سوشال، به تشریح جزئیات این بخش پرداخته است.

رونمایی دیجی‌کالا از بخش «ببین و بخر» و دلایل ورود به حوزه Social Commerce

ما قبل از سرویس «ببین و بخر» که در دیجی‌کالا اضافه کردیم، سیستم لایوشاپینگ و ویدیو شاپینگ را به‌صورت فعال داشتیم. سرویس ببین و بخر از ادغام و کنار هم قرار گرفتن این موارد شکل گرفت که در نهایت آن را در صفحه اصلی دیجی‌کالا قرار دادیم. این اقدام از آن‌جا شکل گرفت که صفحه هوم دیجی‌کالا، مبدأ ورود کاربران به مرحله دیسکاوری فرایند خرید است و می‌تواند بازدید بیشتری داشته باشد. ما لایوها را در اردیبهشت امسال لانچ کردیم که با استقبال و بازخورد خوبی روبه‌رو شد. همچنین تعداد لایوها در طول روز در ابتدا ۳ الی ۴ مورد بود و ممکن بود فرصت برای لایوهای بیشتری به‌وجود آید که می‌توانستیم آن‌ها را با ویدیو شاپینگ همراه کنیم که توسط اینفلوئنسرها، فروشندگان یا کاربران عادی تهیه می‌شود. این مراحل برای شروع دیسکاوری (محتوای پیشنهادی به کاربر برای انتخاب و تصمیم‌گیری خرید) بود.

بازخوردها و استقبال از بخش «ببین و بخر»

از روزی که این فعالیت آغاز شد تاکنون که دو ماه از آن گذشته، لایک‌ها و کامنت‌ها ۲.۵ برابر شده، همچنین بازدید لایوها ۲.۵ تا ۳ برابر شده است. برای مثال لایو رونمایی از سامسونگ را بیش از 7000 نفر فقط از دیجی‌کالا و بخش ببین و بخر تماشا کردند. که این عدد در مقایسه با لایوهای اینفلوئنسرها در اینستاگرام، عدد مطلوبی بود و باعث رضایتمندی شد.

مشوق‌هایی برای تولید کنندگان محتوا برای فعالیت گسترده‌تر در این پلتفرم

ما برای تولیدکنندگان محتوا یک‌سری مشوق مالی داریم و همچنین چالش‌هایی که مربوط به استعدادهاست را برایشان برگزار می‌کنیم. تولیدکنندگان محتوا هم نامشان به عنوان نفرات برتر اعلام می‌شود و هم جایزه‌های مالی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. ترجیح ما این است که موتور رشد اجتماعی خود را (دینامیکِ سوشال) بسازیم تا بتوانیم مشوق‌های درونی متنوعی ارائه دهیم. ابتدا باید موتور شبکه‌های اجتماعی را راه بیندازیم تا کاربر با بازخوردی که می‌گیرد بتواند درآمد خود را داشته باشد. بسیاری از اینفلوئنسرهای مگنت، افرادی هستند که در شبکه‌های دیگر اینفلوئنسر نبودند اما در بازه زمانی یک ساله توانستند در بستر مگنت اینفلوئنسر شده و جزء بهترین‌ها قرار بگیرند.

چگونگی تعامل‌ با تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها

ما با تولیدکننده‌های محتوا توافقاتی داریم و به‌صورت مالی و پروژه‌ای با آن‌ها همکاری می‌کنیم. فعلا مشوق‌های مالی ارائه می‌دهیم و امیدواریم با رویکرد جدید سوشالی که دارد لانچ می‌شود، به سمت مشوق‌های درونی مانند بازخوردهای اجتماعی و سیستم مبتنی بر کمیسیون برویم. ما در راستای کنار کاربر بودن در تمام مراحل خرید، دغدغه‌مند و هدف‌مند هستیم و در این راستا فعالیت‌های سوشالی خواهیم داشت. نظر دادن کاربر در خرید انجام گرفته و دیدن محتوای آن‌ها باعث تعامل بالای کاربر در این پلتفرم می‌شود. در نتیجه خرید بهتری خواهد داشت و از مراحل دیسکاوری تا خرید همراهی خواهیم کرد.

همکاری با شبکه‌های اجتماعی داخلی و حتی ابعاد جهانی

درحال‌حاضر برنامه‌ای در ابعاد جهانی مثل فعالیت آمازون و متا نداریم؛ دلیل اصلی و عمده ما نیز این است که عملکرد کنونی ما به شیوه جدیدی است و در گذشته به این صورت نبوده است. قبلا سوشال کامرس در ایران وجود داشته، اما مدل ای‌کامرس ما این است که به مرور بزرگ و شناخته شده و حالا می‌خواهد در دل خود فعالیت‌های سوشالی داشته باشد. فرایند خرید کاربر در دل خود دیجی‌کالا رخ خواهد داد و بیرونی نیست. ما می‌خواهیم هر خریدی که مربوط به کاربر می‌شود در راستای فعالیت سوشالی نیز ادامه یابد. همچنین ظرفیت‌های بسیاری برای این فعالیت در دل دیجی‌کالا قرار دارد.

تهدید رفتن تبلیغات دیجی کالا به سمتی دیگر

ما از این موضوع مراقبت خواهیم کرد و به دنبال این هستیم که رویکرد فعالیت این شبکه اینفلوئنسر محور نباشد. همچنین دوست داریم که این فضا به‌سوی نتورک و شبکه‌سازی خود کاربران و فروشندگان برود. به این صورت که اگر دوست یا دنبال‌شونده‌ای از خرید یک سری محصولات راضی بوده، با بازتاب بازخورد آن کمک بهتری به خریدار کرده باشد. از این‌رو در راستای غیرمتمرکز شدن فعالیت می‌کنیم تا افراد زیادی، افراد بسیار دیگری را برای خرید و تجربه کاربری بهتر دنبال کنند.

در حالت ایدئال، ما به اینفلوئنسرها پولی برای ساخت محتوای کاملاً سفارشی نمی‌دهیم تا جنبه تبلیغی پیدا نکند. اگر شخصی به این مرتبه در فضای مگنت برسد که در دسته اینفلوئنسرها قرار بگیرد، به دلیل اعتماد کاربران است. از برنامه‌های اصلی ما این است که بستری مبتنی بر تعامل و ارتباطات کاربران مهیا باشد.

توصیه ای برای فروشگاه‌های اینترنتی کوچکتر

فروشگاه‌های اینترنتی در این پلتفرم بسیار جای کار دارند و ظرفیت خوبی برایشان وجود دارد. این بستر در مقایسه با اینستاگرام دارای فضای اختصاصی بهتری برای فروش است. فروشندگان می‌توانند در فضای مگنت همان کالایی که در دیجی‌کالا می‌فروشند را با تولید محتوا به اشتراک گذاشته و به فروش برسانند. یکی از برنامه‌های ما برای آینده این پلتفرم، تقویت کارکرد فروشندگان است. ما ترجیح می‌دهیم کسی که صاحب کالاست، برای آن محتوا تولید کند. این محتوا به دلیل شناخت بهتر فروشنده، بازخورد بهتری خواهد داشت.

نحوه فعال‌سازی پروفایل عمومی کاربران

تمرکز این رویکرد در ابتدا در راستای دی‌ان‌ای اصلی دیجی‌کالا یعنی محتوای نقد و بررسی، مقایسه محصولات و خرید هوشمند کالا بود. در همین راستا با هدف اجتماعی‌شدن این محتوا پیش رفتیم تا در نهایت دینامیکِ سوشال را شکل دهیم تا از حالت صرفا پلتفرم محتوا خارج شود و فضای سوشالی را به‌همراه داشته باشیم. همچنین دغدغه ما این بود که چطور بتوانیم تعامل و ارتباط بین کاربران را زیاد کنیم. همچنین سعی کردیم محتوای جذاب‌تر و قوی‌تری ارائه دهیم.

ما برای وصل کردن این محتواها به شبکه‌سازی و سیستم ریکامندیشن (پیشنهادات) خوب نیاز داریم که بر اساس علاقه‌مندی‌های کاربر تنظیم می‌شود. ما از خرید کاربران و نظراتشان می‌توانیم متوجه شویم که به چه دسته‌بندی علاقه بیشتری دارند تا فید محتوا را گزینه‌های مرتبط پر شود. پروفایل کاربر عمومی اینگونه است که حساب کاربری دیجی‌کالا تبدیل به پروفایل سوشال می‌شود. در ابتدا کاربران روی گزینه فعال‌سازی کلیک کرده و مگنت خود را فعال می‌کردند اما از این پس کسی که عضو دیجی‌کالا است، پروفایل سوشال هم خواهد داشت تا محتواهای خود را به اشتراک بگذارد و فعالیت‌های مختلفی داشته باشد. دسترسی آن از طریق اپلیکیشن و بر تب مگنت که همه محتواها در آن قابل نمایش است، برای کاربران امکان‌پذیر است، البته باید اپلیکیشن دیجی‌کالا را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کرد.

کاربران می‌توانند با تکمیل پروفایل خود در این پلتفرم آغاز به فعالیت کنند. همچنین در بخش پیشینه فعالیت می‌توانند تاریخچه خرید و فعالیت‌های خود را در بخش اینسایت‌های خود قرار دهند. فعالیت‌های کاربران به صورت اتوماتیک فعال و قابل نمایش است اما همه آن‌ها می‌تواند به صورت انتخابی توسط کاربر از قابلیت نمایش حذف شود.

امکاناتی که قرار است در آینده به دیجی کالا سوشال اضافه شود

برنامه‌های آینده و قابلیت‌های جدیدی که لانچ خواهد شد در سه استراتژی Engagement Effect (تقویت مشارکت کاربران)، Acquisition Effect (تقویت جذب کاربران) و Economic Effect (اقتصادی کردن پلتفرم) تعریف می‌شود. در بحث تقویت جذب کاربران، ما دنبال این هستیم که کاربران بیش‌تری را جذب کنیم و خود آنها باعث جذب کاربران جدید شوند. همچنین در بحث اثر مشارکت در راستای فعالیت بهتر ادامه خواهیم داد و برای ارائه پیشنهادات بهتر به کاربر به سمت استفاده از هوش مصنوعی خواهیم رفت و محصولی می‌سازیم که کاربران موجب مشارکت بیشتر همدیگر شوند، و پس از این دو در پی اقتصادی کردن پلتفرم هستیم. در نهایت وقتی پویایی شبکه اجتماعی‌مان را شکل دادیم، کاربران می‌توانند بر پایه تعامل و ارتباطات و درآمدی که کسب می‌کنند به ادامه فعالیت خود بپردازند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1884791

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع جلوگیری از تعلیق اکانت واتس اپ و بازیابی آن
  • پلیس : به هر وای فای رایگانی وصل نشوید
  • هشدار پلیس فتا: مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • هشدار؛ در ایام عید به وایفای‌های (WiFi) رایگان متصل نشوید
  • هشدار ؛ در ایام عید به وایفای‌های (WiFi) رایگان متصل نشوید
  • هشدار سازمان اطلاعات انگلیس، سفر شاپس به بندر «اودسا» را لغو کرد!
  • ترفند جدید تیک‌تاک برای پیروزی در مقابل سناتورهای آمریکایی
  • ساعت سرور، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان
  • ساعت سرور ، ویژه برنامه افطار رادیو گلستان
  • مأموریت ما همراهی کاربران از طریق فعالیت سوشالی در فرایند خرید است