Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر مهدی غفاری در دیدار با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه گنبدکاووس اظهارکرد: بنده معتقدم با توجه به جمعیت دانشجویی، روستایی و شهری که در شرق استان سکونت دارند، بسیاری از ظرفیت‌های موجود در این منطقه تاکنون مورد بهره‌برداری و استخراج قرار نگرفته و مهم‌ترین دلیل حضور ما در این اینجا، اتخاذ تصمیمی جهت راه‌اندازی مرکز رشدی فعال با محوریت دانشگاه گنبد در این شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفاری ادامه داد: هرچقدر که در حوزه اشتغال کمک و هزینه کنیم، ضروری است و بسیاری از مسائل و چالش‌های موجود برای راه اندازی این مرکز  قابل حل است.

وی، بحث‌های مربوط به اختصاص، تملک زمین و غیره را فرآیندهایی زمان‌بر عنوان کرد و گفت: علی‌رغم اینکه حداقل سخت‌افزار برای انجام امور و فعالیت فناوران مورد نیاز است، ما در حوزه نرم‌افزاری از جمله تبلیغات و معرفی این مرکز به دانشجویان و غیره کار خود را آغاز کنیم که پارک هم از ابتدای امر در کنار دانشگاه گنبد خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به یکی از اصلی‌ترین مطالبات حال حاضر وزارت علوم، خاطرنشان ساخت: همه ما مسئولیتی در راستای اشتغال و توانمندی‌های‌ دانشجویانی که چهار سال از عمرشان را در فضای دانشگاه‌ها سپری کرده‌اند،  بر دوش خود احساس می‌کنیم که این امر هم‌اکنون از مطالبات و دغدغه‌های جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است

وی افزود: در حال حاضر مجموعه پارک علم و فناوری گلستان آمادگی کامل خود را برای حمایت از راه‌اندازی هرچه سریع‌تر یک مرکز رشد فعال در دانشگاه گنبد اعلام می‌دارد و نویدبخش حمایت‌های بسیار قابل توجهی نیز از سوی پارک از هسته‌ها و واحدهای فناور فعال در این مرکز هستیم.

غفاری در ادامه تامین حداقل‌ها و فضای کاری مورد نیاز هسته‌ها را برای راه‌اندازی این مرکز ضروری عنوان کرد و گفت: هسته های پذیرش شده برای انجام فعالیت‌های ابتدایی خود نیاز به دفتر کار جدا و یا فضای کار اشتراکی دارند که می‌توانیم از فضاهای متعلق به دانشگاه گنبد برای اختصاص فضا و به راه انداختن لوکوموتیو فناوری در شرق استان بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: حتی اگر پنج تیم از دل این مرکز رشد موفق شوند، تمامی نگاه‌ها از جای‌جای استان متوجه مرکز رشد این دانشگاه خواهد شد و در ایجاد فضایی با نشاط در بین دانشجویان موثر خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان همچنین ارائه تسهیلات قابل توجه به هسته‌های فعال و موفق را از مهم‌ترین حمایت‌های پارک گلستان عنوان کرد و گفت: برای مجموعه پارک تعداد و یا کمیت هسته‌های حاضر در این مرکز ملاک نیست، بلکه با توجه به کیفیت هسته‌های پذیرش شده و ارزیابی‌های متوالی آنها می‌توانیم تا سقف چند ده میلیون تومان از هسته‌‎های موفق حمایت کنیم.

کد خبر 4674231

منبع: مهر

کلیدواژه: گنبدکاووس پارک علم و فناوری مرکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در بازدید از کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طی دو سال آینده با راه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن شماره ۲، ۴، ۵ و ۶ برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین تولید محصولات سنگ‌آهن دانه بندی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فروش و فرآوری کلوخه سنگ آهن به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

علی رسولیان افزود: باراه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن علاوه برایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات سنگ آهن افزایش می یابد و هزینه تولید و مخاطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سنگ‌آهن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • فارغ التحصیلان دکترا این قدرها هم بیکار نیستند
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • تأثیر مستقیم سراهای نوآوری دانشگاه آزاد یزد در رونق بازار
  • راه اندازی شورای عالی تعاون در چهارمحال و بختیاری