Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@13:44:26 GMT

کمک آب خاکستری به منابع آب بوشهر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۸۲۲۰

کمک آب خاکستری به منابع آب بوشهر

به گزارش گروه استان های برنا؛ مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طرح مطالعه استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر بوشهر با هدف ساماندهی وضعیت پساب خروجی از این تصفیه خانه و ارائه راهکار‌های استفاده بهینه از آن در حال انجام است.

جابر مظفری زاده افزود: حجم ورودی به ایستگاه تصفیه خانه فاضلاب بوشهر ۳۸ هزار مترمکعب در روز برآورد می‌شود که خروجی آن دارای EC میانگین ۳۳۸۶ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه ریزی بلند مدت برای استفاده از آب خاکستری در استان بوشهر ادامه داد: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته و پس از اتصال شبکه فاصلاب شهر‌های عالیشهر و چغادک به این تصفیه خانه در افق ۱۴۰۵، حجم ورودی به بیش از ۶۶ هزار مترمکعب در روز خواهد رسید.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: حجم پساب ارسالی به این تصفیه خانه در افق ۱۴۰۵ به رقم قابل توجه ۲۳ میلیون مترمکعب در سال افزایش خواهد یافت.

مظفری زاده گفت: در ایران تجارب موفقی از استفاده از پساب تصفیه شده در استان‌های خراسان رضوی، تهران، اصفهان و یزد به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، فضای سبز و صنعت وجود دارد.

وی یادآور شد: پیش بینی می‌شود تا افق ۱۴۲۰ از پساب تصفیه شده در تغذیه آبخوان، تامین بخشی از حقابه‌های کشاورزی تنگستان، تامین آب فضای سبز شهر‌های بوشهر، عالیشهر و چغادک و همچنین مصارف صنعتی استفاده شود.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: با توجه به استاندارد‌های ملی، اکنون امکان استفاده از این پساب در فضای سبز شهری وجود نداشته و باید برای استفاده از آن، مدول دوم تصفیه خانه ایجاد شود.

مظفری زاده ادامه داد: اکنون کسری مخزن سالانه آبخوان‌های استان بوشهر حدود ۳۰ میلیون مترمکعب و پساب موجود در شهر بوشهر به تنهایی حدود ۱۲ میلیون مترمکعب است.

وی گفت: این پساب که بدون استفاده در حاشیه عالیشهر و در نهایت به سمت دریا رها می‌شود، با سرمایه گذاری اندک و مدیریت بهینه می‌تواند برای در طرح‌های احیاء و تعادل بخشی آبخوان‌ها و توسعه پایدار استان استفاده شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خراسان رضوی سرمایه گذاری صرفه جویی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: با توجه به تأکید رهبر انقلاب برای پایان حدنگاری اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی، اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر با تلاش‌های جهادی همکاران، دستاورد‌های بسیار خوبی داشت.

محمدرضا بزرگ‌مهر افزود: ما توانستیم ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر را تثبیت و برای آنها سند مالکیت صادر کنیم.

او اضافه کرد: در بخش اراضی کشاورزی نیز توانستیم نزدیک به ۱۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر را سنددار کنیم که این کار مهم موجب جلوگیری از تداخلات و تعارضات می‌شود و کشاورزان هم می‌توانند با این سند مالکیت از تسهیلات دولتی و بانکی بهره ببرند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر همچنین بیان کرد: سال ۱۴۰۲ این اداره‌کل توانست ۸۵ درصد از اراضی وزارت دفاع را سنددار کند.

بزرگ‌مهر گفت: در بخش نهضت ملی مسکن هم توانستیم برای تمامی اراضی که اداره‌کل راه و شهرسازی و اداراه‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ما معرفی کردند، سند مالکیت صادر کنیم که این کار پیش از آغاز عملیات ساخت مسکن بود و در نوع خود در کشور کم‌نظیر بود.

او اضافه کرد: پارسال برای ۹۰ درصد از اراضی شهرک‌های صنعتی سند ماکیت صادر کردیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۳ هم گفت: امسال برنامه داریم حدنگاری اراضی کشاورزی را به پایان برسانیم و کار‌های سنددار کردن شهرک‌های صنعتی را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۶۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • صدور سند مالکیت ۹۹.۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان بوشهر
  • تولید آب در بوشهر برای گردشگران نوروزی افزایش یافت
  • جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر
  • بازدید نوروزی بیش از ۲۸ هزار نفر از سد‌های گردشگرپذیر آذربایجان غربی
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • تولید و تأمین روزانه ۴۴۵ هزار مترمکعب آب در استان بوشهر در نوروز