Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ موسی الرضا حیاتی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: از این میزان یک فقره آتش سوزی در منطقه شاه جهان شیروان، دو فقره در گردنه پلمیس اسفراین و یک فقره مربوط به روستای باغی راز و جرگلان بود.
سرهنگ حیاتی با بیان اینکه بیشترین سطح آتش سوزی امسال استان مربوط به اسفراین با یک ونیم هکتار بود، افزود: ۷۷ نفر نیروی اطفای حریق از یگان حفاظت منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها اعم از هلال احمر برای پیشگیری در عملیات‌ها اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشترین علل آتش سوزی مراتع را سهل انگاری چوپانان دانست و اظهار کرد: فرهنگ سازی بین روستاییان و حفاظت از طبیعت، نقش بسیاری در جلوگیری از تخریب و آسیب‌های وارده به این عرصه‌ها دارد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار هکتار است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار آن مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار، بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

انتهای پیام/ ر

حریق دو هکتار از اراضی ملی خراسان شمالی از ابتدای سال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون حقوقی و ثبتی اوقاف فارس گفت :از ابتدای امسال تا کنون  ۳۰ پلاک از اراضی فارس بین منابع طبیعی و اوقاف و امور خیریه فارس به وسعت  ۷۲۸ هکتار  تکلیف شد.
داوود عسکرپور افزود: این اراضی شامل اماکن مذهبی، اراضی زراعی و بافت مسکونی است.
 به گفته او؛ این ۳۰ پلاک در شهرستان‌های ممسنی، رستم، مُهر، ارسنجان، فیروزآباد، بوانات و مرودشت واقع شده است.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق