Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده است، گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خواهند شد که ۱۰۰ هزار واحد مسکونی آن مربوط به شهر‌های جدید است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حبیب‌الله طاهرخانی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس‌جمهور از پروژه قطار برقی گلشهر ـ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشتگرد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید آیا لیست واحد‌های مسکن مهر که قرار است مشمول افزایش سقف تسهیلات جدید مسکن مهر قرار بگیرند احصا شده است یا خیر، گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر ابلاغ شده و در حال تهیه لیست پروژه‌هایی که مشمول این افزایش سقف خواهند شد هستیم؛ ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر مشمول افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خواهند شد که سهم شهر‌های جدید از این ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، ۱۰۰ هزار واحد است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح قطار برقی هشتگرد تا پایان تابستان امسال باعث تاثیر رفت و آمد و تعدیل قیمت مسکن حتی در تهران خواهد شد، گفت: قطعا با راه‌اندازی مترو هشتگرد به میزان قابل توجهی بار ترافیکی خوبی از آزادراه تهران کرج کاسته خواهد شد؛ بنابراین با توجه به ظرفیت بالایی که در هشتگرد وجود دارد، با راه‌اندازی قطار هشتگرد به بازار مسکن نیز کمک خواهد شد.

به گفته طاهرخانی تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان برای ساخت متروی هشتگرد هزینه شده که برای اتمام آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

* ۶۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در تهران ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید گفت: سهم شهر‌های جدید در طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد است و تاکنون احداث ۵۸ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح آغاز شده است.

به گفته وی سهم تهران نیز در قالب این طرح اقدام ملی ۶۰ هزار واحد مسکونی است.

* باید به پیمانکاران برای حضور در پروژه‌ها امتیاز بدهیم

طاهرخانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که پرسید پروژه‌های مشارکتی که قرار است توسط پیمانکاران ساخته شود، به شکل قابل توجهی یک‌طرفه و به نفع پیمانکاران است، گفت: به هر حال برای اینکه سرمایه‌گذاران جذب سرمایه‌گذاری در پروژه مشارکتی شوند، باید بعضی مزایا برای آن‌ها در نظر گرفت.

وی ادامه داد: با اجبار و بخشنامه نمی‌توان سرمایه‌گذاران را به این پروژه‌های مشارکتی کشاند. پس باید پروژه جذاب باشد تا سرمایه‌گذار وارد این پروژه‌ها شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید تاکید کرد: هدف ما راه‌اندازی عرضه و جریان تولید مسکن است تا کمبود عرضه مسکن جبران و قیمت مسکن تعدیل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واحد مسکونی پیمانکاران افزایش سقف تسهیلات تسهیلات مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قزوینیان گفت: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می کند آثار آن در اداره کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

وی به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • اراضی بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پروژه‌های مسکن ملی تامین شد