Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد گفت: تاکنون در پروژه قطار برقی گلشهر- هشتگرد در حدود 800 میلیارد تومان هزینه شده است و 160 میلیارد تومان دیگر برای تأمین مابقی تجهیزات نیاز است که در صورت تأمین می‌توان این پروژه را تا شهریورماه تکمیل کرد و مورد بهره‌برداری قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، دکتر سعید محمد روز سه‌شنبه (1 مردادماه) در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور از پروژه قطار برقی گلشهر- هشتگرد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طول این پروژه 26 کیلومتر به صورت دو خطه است که 5 کیلومتر آن از زیر زمین عبور می‌کند و مابقی این پروژه، روی زمین است که بخش عملیات عمرانی و سویل کل پروژه تکمیل شده است و در صورت تأمین منابع مالی می‌توان بخش سیگنالینگ و پله‌های برقی آن را تکمیل کرد و تا پایان شهریور سال جاری مورد بهره‌برداری قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: یکی از معضلات مردم در سفر به تهران، وضعیت ترافیک سنگین در ورودی‌های پایتخت است و قطار برقی گلشهر- هشتگرد از جمله پروژه‌هایی است که می‌تواند در تسهیل تردد و حمل و نقل شهروندان حومه شهر کرج و حتی استان قزوین به تهران تأثیرگذار باشد. دکتر محمد در خصوص سختی‌ها و مشکلات اجرای این پروژه گفت: این پروژه به دلیل قرار گرفتن در حاشیه آزادراه قدیم کرج و وجود کارخانجات بسیار، با معارضان زیرزمینی زیادی از جمله انشعابات آب، برق و گاز مواجه بود و این مسأله، صعوبت پروژه را در پی داشت که با همکاری خوب بین کارفرما و قرارگاه خاتم این مشکلات برطرف و پروژه آماده شد. گفتنی است، ساخت و راه‌اندازی قطار برقی هشتگرد که مراحل پایانی خود را طی می‌کند از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در استان البرز به شمار می‌رود و جزو یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت است. یکی از دلایل اصلی احداث قطار برقی در شهر جدید هشتگرد، اتصال شهر جدید هشتگرد به کرج است تا از این طریق علاوه بر اشتیاق برای سکونت در شهر جدید، بارترافیکی آزادراه کرج -  قزوین هم کاهش یابد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کریمی گفت: طرح آبرسانی آتیشگاه موسوم به ۵۳ روستا و شهر سردشت در حال انجام است.
به گفته وی، مرحله نخست این طرح  در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد.
مدیر کل آبفای استان افزود: با اجرای این طرح آب شرب ۵۰ هزار نفر از جمعیت این روستا‌ها و شهر سردشت تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳