Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@01:27:57 GMT

ثبت نام ۲۳۳۰۰ نفر در آزمون قضاوت امسال

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۸۵۵۹

معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت:۲۳۳۰۰ نفر در آزمون قضاوت امسال ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه در آزمون قضاوت چه تعداد قاضی زن جذب می‌شوند و چه تعداد شرکت کننده داریم، گفت؟ خانم‌ها حدود هشت درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند و تعداد پست‌هایی که خانم‌ها می‌توانند در آن مشغول شوند  در مقایسه با آقایان کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا که در خصوص جذب قاضی در مناطق محروم و افزایش سهمیه آن در آزمون قضاوت امسال چه تغییری صورت گرفته است؟ گفت: تلاش‌هایی که مرکز آموزش برای جذب در مناطق محروم داشته تدبیرهای خوبی بوده. آزمون‌های ویژه‌ای برگزار کردیم، افراد شناسایی می‌شوند و خود روئسای کل در شناسایی افراد بومی کمک می‌کنند. الان مشکل ما در این مناطق این است که افراد به آن مناطق نمی‌روند و به همین دلیل ماندگاری افراد در این مناطق پایین است. ان‌شاءالله با جذب افراد بومی مشکل را در سال‌های آتی رفع می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده فقط ۴هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی قوه قضاییه تعیین و تکلیف خواهند شد، مابقی  پذیرفته شدگان چه خواهند شد؟ گفت: در جلسه‌ای که ما با حضور رییس دادگستری و رییس حوزه ریاست و معاون اول رییس جمهور و وزیر دادگستری در سازمان امور استخدامی داشتیم مقرر شد  به میزانی که خود قوه قضائیه از اعتبارانش بتواند نیرو جذب کند نیرو را جذب کرده و رایزنی کند تا دولت بودجه آن قسمت را تامین کند. همچنین در کمیسیون قضایی مجلس هم در سه شنبه گذشته مقرر شد برای جذب افراد در یک ماه آینده پیگیری‌های لازم انجام شود.


معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص جذب عمومی آزمون قضاوت سال ۹۸ گفت: مهلت ثبت نام در آزمون قضاوت امسال چهار تا ده تیر بود که مجددا ثبت نام در آزمون از اول تا ششم مرداد تمدید شد. زمان برگزاری آزمون تستی روز جمعه هشت شهریور و زمان برگزاری آزمون تشریحی ۱۰ آبان خواهد بود. هم‌چنین آغاز مصاحبه علمی پذیرفته شدگان بهمن ماه ۹۸ خواهد بود.

وی افزود: تا کنون ۲۳ هزار و ۳۰۰نفر در آزمون قضاوت امسال ثبت نام کرده‌اند.

امینی درباره جذب اختصاصی آزمون قضاوت امسال گفت: مهلت ثبت نام برای جذب اختصاصی از اول تا ۲۰ خرداد ماه بود که مهلت مجدد متعاقبا اعلام می شود.

وی افزود: آغاز مصاحبه علمی واجدان شرایط، مرداد ماه است که در مجموع ۲۷۰۰ نفر برای جذب اختصاصی آزمون امسال ثبت نام کردند.

 معاون منابع انسانی قوه قضاییه در خصوص تشکیل پرونده شخصیت کارآموزان قضایی، گفت: برای کسانی که می خواهند به عنوان قاضی جذب شوند پرونده شخصیت تشکیل می‌دهیم که شامل انواع تست‌ها و مصاحبه می‌شود. مصاحبه‌ آنها توسط هیات پنج نفره انجام می‌شود و در نهایت هیات مذکور نظر می‌دهد که آیا شخص آمادگی کسب این سمت را دارد یا خیر و اگر مورد تایید قرار گرفت به گزینش معرفی می‌شود.

وی افزود: حدود چهل درصد از کسانی که الان به عنوان متقاضی می‌آیند و  مرحله علمی را پشت سر می‌گذارند در مرحله شخصیت رد می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون قضاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس- صنعت نفت با یک داور آشنا

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در حالی از ساعت 19 فردا پنج‌شنبه یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و چهارم لیگ برتر را مقابل صنعت نفت آبادان برگزار می‌کند که در صورت کسب پیروزی در این بازی شانس صعود موقت به صدر جدول را دارد و کمیته داوران فدراسیون فوتبال هم برای این بازی مهم، علی‌اصغر مومنی را به‌عنوان داور وسط انتخاب کرده است.

این داور 36 ساله که طی هفت فصل اخیر قضاوت در لیگ برتر را برعهده داشته، دو سال قبل در بازی رفت لیگ برتر داور وسط در بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در ورزشگاه آزادی بود که سرخ پوشان در آن مسابقه به برتری یک بر صفر رسیدند و حالا دوباره برای این بازی، در یک مقطع حساس دیگر انتخاب شده است.

مومنی که جزو داوران پرکار در فصل جاری لیگ برتر بوده، در دور برگشت قضاوت مسابقاتی مثل شمس‌آذر قزوین و آلومینیوم اراک و همچنین استقلال خوزستان و پیکان را برعهده داشته که اکنون باید در بازی صنعت نفت و پرسپولیس در ورزشگاه تختی آبادان قضاوت کند.

پرسپولیس در بازی فردا شب به دنبال کسب پیروزی و رسیدن به صدر جدول است و در سمت مقابل هم صنعت نفت آبادان نمی‌خواهند در این بازی شکست بخورد و به سقوط نزدیک شود.

دیگر خبرها

  • قضاوت ۲ داور کشورمان در جام جهانی قطر
  • پرسپولیس- صنعت نفت با یک داور آشنا
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • قضاوت خوبیاری در مسابقات جهانی ووشو چین
  • کنکور ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • زمان‌ بندی برگزاری نوبت نخست کنکور ۱۴۰۳
  • زمان برگزاری کنکور سراسری۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور اعلام شد
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • سوت فینال شرق آسیا در دست داور مشهور!