Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@11:57:27 GMT

صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۱۲۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۸۶۰۶

صید میگو در آب‌های استان بوشهر ۱۲۵ درصد افزایش یافت

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از آغاز صید میگو در خلیج فارس محدوده استان بوشهر خبر داد و گفت: قایق‌های صیادی در ۲ روز نخست صید ۵۲ تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش دارد. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

منصور پاپری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به آغاز صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر اظهار داشت: صید میگو از 30 تیر برای قایق‌ها و از اول مرداد برای لنج‌‌ها در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قایق‌ها مجوز 24 ساعته برای صید میگو دریافت می‌کنند خاطر نشان کرد:  قایق‌ها در هر روز تلاش صیادی بین 30 تا 100 کیلوگرم  میگو صید می‌کنند که میزان صید قایق‌ها در مناطق مسیردریایی بندر دیر بیشتر است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه 870 قایق در صید میگو دارای مجوز هستند خاطر نشان کرد: قایق‌ها در 2 روز نخست صید، بیش از 52 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 23 تن بود 125 درصد افزایش داشته است.

پاپری از افزایش 29 تنی صید توسط قایق‌ها در دو روز نخست صید میگو خبر داد و بیان کرد: صیادان در فصل صید میگو  به صید این آبزی می‌پردازند و بازار فروش و عرضه میگو در استان بوشهر مردادماه رونق می‌گیرد.

وی با اشاره به صدور مجوز برای صید میگو توسط لنج‌های صیادی خاطر نشان کرد: مجوز سفر صید برای لنج‌های صیادی بین 4 تا شش روزه صادر می‌شود که این شناورها در هر سفر دریایی بین 400 تا 700 کیلوگرم میگو صید می‌کنند.

870 قایق صیادی استان بوشهر مجوز صید میگو دریافت کردند صیادان بوشهری شناورهای خود را برای صید میگو مجهز کردند 1300 شناور صیادی استان بوشهر در صید میگو مشارکت می‌کنند

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر از فعالیت  500 لنج صیادی در آبهای استان بوشهرخبر داد و تصریح کرد: در مجموع حدود1300 شناور قایق و لنج دارای مجوز صید آبزیان هستند که در صید میگو فعالیت می‌کنند.

پاپری با اشاره به فعالیت 10 هزار نفر در صید میگو افزود: صید میگو برای صیادان از ایام مهم و با اشتغال‌زایی بالا محسوب می‌شود که معمولا صید میگو  با بررسی نتیجه گشت تحقیقاتی حدود 30 تا 45 روز به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به بنادر صیادی استان بوشهر گفت: صیادان استان بوشهر صید خود را در 25 بندر صیادی و مرکز تخلیه صید آبزیان، تخلیه و وارد بازار می‌کنند.

انتهای پیام/ ت

R41363/P1336/S6,53/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ درصد مجوز های صنفی البرز الکترونیکی شد

فرزین بهنام فر گفت: براین اساس در استان البرز رتبه هشتم کشور را در این زمینه کسب کردیم .

وی بیان کرد: یکی از اصلی ترین الزامات شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) بهبود فضای کسب و کار است که شاخص ها و مولفه های زیادی دارد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز گفت: بنابراین در تلاش هستیم تا جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی، تسهیل گری و شفاف سازی هرچه بیشتر را در عرصه فضای کسب و کار داشته باشیم .

بهنام فر اضافه کرد: همچنین در سالجاری تمام برنامه ریزی ها صورت گرفته تا در جذب اعتبارات براساس جلساتی که با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز داشتیم این جذب به موقع انجام شود و پایان شهریورماه جاری مهلت زمانی لازم به شمارمی رود .

وی یاد آورشد: بنابراین مناقصه ها باید به موقع انجام  و استفاده از ظرفیت های مولد سازی در تمام زمینه به جد دنبال شود .

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان البرز در ادامه به اهمیت اجرای پروژه های مدرسه سازی اشاره کرد و افزود:  مشکلات مدارس را داریم حل می کنیم و اکنون برخی از مدارس مالک دیگری دارد بطوریکه  وراث آمده اند و ادعا درند که واگذار شود .

وی گفت: بنابراین  زمین های دیگری که شناسایی شده را در صددد هستیم برای این منظور معاوضه کنیم.

وی اضافه کرد: درسال جهش تولید با مشارکت مردم تمام برنامه ریزی ها و تلاش ها معطوف به تکمیل پروژه های نیمه تمام است .

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟
  • ۸۵ درصد مجوز های صنفی البرز الکترونیکی شد
  • ۸۰ درصد محورهای مواصلاتی استان بوشهر به سامانه‌ های هوشمند مجهزند
  • بهره‌وری در بخش کشاورزی استان بوشهر افزایش یابد
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند