Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای گفت: سوالی که روز گذشته از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح کردم از موضع نماینده مرم تهران بود و نه عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: روز گذشته همکاران تذکر ماده (۷۵) دادند، یکی از این تذکرات که توسط آقای قاضی‌پور مطرح شد برخی از صحبت‌های من را در این تذکر تحریف کردند و اعلام کردند که روز گذشته به سپاه حمله کردم و سپاه را تضعیف کردم در صورتی که این برداشت نادرستی از سوال من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تضعیف شدنی است و نه کسی در مجلس مخالف آن است، ما مخالف استانداردهای دوگانه هستیم، سپاه پاسداران همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرمود نور چشم کشور است و در حوزه امنیت، دفاع از آرمان‌های انقلاب، کارنامه درخشان و روشنی دارد.

رحیمی افزود: نه تنها صحبت‌های من در مسیر تخریب سپاه نبود بلکه به جهت صیانت‌بخشی به سپاه پاسداران بود، اگر فیلم محرمانه‌ای در سازمان اطلاعات سپاه تهیه می‌شود، این سپاه است که باید بر آن اشرافیت داشته و اگر در صحن مطرح می‌شود علیه نماینده شکایت کند، شما یا نسبت به اطلاعات خود حساس هستید و یا حساس نیستید. اگر غفلتی صورت گرفته آن را جبران کنید.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سوال روز گذشته من متوجه سپاه بود اما به دلیل نقص قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس به نماینده اجازه داده نمی‌شود تا از سپاه، بانک مرکزی و صدا و سیما سوال کند، مجبور هستیم دستگاه‌های متناظر را در دولت پیدا کنیم و سوال خود را از این دستگاه بپرسیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: امیرحاتمی توضیحاتی را مکتوب از سپاه دریافت و در اینجا قرائت کرد، این توضیحات قانع‌کننده نبود اما من به رأی گذاشتن سوال را به نفع مصالح کشور ندانستم اما رسانه‌ها اعلام کردند که رحیمی قانع شده است. یک کلمه اعلام نکردم که قانع شده‌ام بلکه گفتم سوال را به رأی نمی‌گذارم و آن را به مصلحت نمی‌دانم.

رحیمی گفت: تعجب می‌کنم از برخی همکاران که صحن مجلس را با برخی فضاهای دیگر مشتبه می‌دانند، آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص است و اگر نماینده‌ای به نماینده دیگر نسبت خلاف بدهد و یا آن را تحریف کند ماده (۷۵) به رئیس جلسه اجازه در اختیار قرار دادن زمان به نماینده را داده است.

وی افزود: روز گذشته سوالی را از آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه سوالی را در خصوص دو تابعیتی‌ها مطرح کردم، شما چرا ناراحت شده‌اید. شما که تحول را وارد قوه قضائیه کرده‌اید ظرفیت دادستان کل کشور را فعال کنید تا اگر در کشور یک نفر به رئیس قوه اعلام کرد تابعیت انگلیسی دارد و به دروغ این خبر را در سراسر کشور منتشر کردند، دادستان کل کشور بلافاصله ورود کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال من از رئیس قوه قضائیه این بود که اگر یک نفر نسبت دروغ را به رئیس قوه قضائیه نیز می‌داد، آیا دادستان سکوت می‌کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی تحریفات در خصوص جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح شد، لیست صد نفره دوتابعیتی‌ها توسط هیأت تحقیق و تفحص به ریاست آقای جواد کریمی قدوسی  تهیه شد که ۷۰ درصد این لیست توسط وزارت اطلاعات تکذیب شد، دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نفت، جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها در کمال تعجب مانده بودند که این لیست از کجای نظام جمهوری اسلامی تهیه شده و به زور افراد را متهم به دوتابعیتی بودن می‌کنند.

رحیمی افزود: حتی در جلسه که آقای کریمی قدوسی گزارش آن را ارائه می‌کند با معاونت ضدجاسوسی وزارت در حضور وزیر اطلاعات آقای کریمی قدوسی جلسه را به تنش کشاندند، اینکه رئیس جمهور تابعیت اسکاتلند دارد، به عنوان یک دروغ بزرگ شما و دوستان شما در تلویزیون مطرح کردید، آقای کواکبیان نقشی در این ماجرا نداشت.

وی بیان کرد: روز گذشته از شبکه خاکستری نام بردم ، به همه دلسوزان نظام هشدار می‌دهم، خانواده‌ای نیست که در این کشور برای نظام هزینه نداده باشد، همه نمایندگان مجلس دلسوز و امین مردم هستند، شبکه خاکستری همان کندوی نفوذی است که آقای کریمی قدوسی به غلط آدرس آن را دادند و به اسم انقلابی‌گری قصد دارند فاتحه جمهوریت نظام را بخوانند، نفوذ را علاوه بر وزارت خارجه در صدا و سیما، در حوزه علمیه و سایر محل‌ها بررسی کنید و مشاهده کنید که در آنجا نیز نفوذی وجود دارد یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان که غالباً از گروه پایداری نیز هستند علیه من به عنوان عضو هیأت رئیسه شکایت کردند که خلاف شئون هیأت رئیسه عمل کرده‌اند، من به عنوان عضو هیأت رئیسه سوال خود را مطرح نکردم، سال گذشته نیز از آقای مطهری و وکیلی به دلیل دیدار با آقای خاتمی شکایت کردید، شکایت شما رأی لازم را کسب نکرد. افتخار می‌کنم که نماینده تهران هست و عطشی برای هیأت رئیسه و مجلس ندارم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: علیرضا رحیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره این‌که باتوجه به شعار سال، این سوال در بین جامعه کارگری پیش آمده است با این مقدار افزایش حقوق آیا برای آنان رمقی می‌ماند در چرخه تولید کوشا باشند و بتوانند این شعار را محقق کنند، گفت: یکی از ارکان اصلی تولید نیروی کارگری است که باید در عرصه حضور داشته باشد و تولید کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

وی افزود: نهایتا مسولیت با آقایان بوده است و باید نوعی تصمیم می‌گرفتند که عادلانه باشد، قبلش هم با نمایندگان کارگران‌ صحبت کرده بودیم، مصاحبه هم انجام داده بودیم که باید عدد حقوق، عددی مناسبی برابر آنچه که قانون دائمی می‌گوید باشد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: قانون دائمی می‌گوید افرایش حقوق کارگران باید بر اساس نرخ تورم‌ باشد، این‌ها اولین کاری که باید انجام دهند این است نرخ تورم‌ را از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه استعلام کنند و ببینند، نرخ تورم چقدر است و بر اساس آن تصمیم می‌گرفتند. اگر همه بر اساس قانون عمل می‌کردند، خیلی از مشکلات به وجود نمی آمد.

وی اظهار داشت: این عددی که گذاشته شده کف حقوق است، طبیعتا واحدهای تولیدی، کارگری و خدماتی می‌توانند خودشان عددهای بالاتری دهند، یعنی کسی آنان را منع نکرده است که عددهای بالاتری را نپردازند و این می‌تواند تا زمانی که تصمیم جدیدی گرفته شود، ملاک عمل قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این‌که آیا امکان استیضاح وزیر کار وجود دارد، گفت: باید ببینیم، به هر حال چون این نوع کارها تصمیم جمعی است، باید با همکاران مشورت کنیم و ببینیم چه کاری باید انجام داد.

وی درباره این‌که کارگران مطرح می‌کنند آیا خود مسئولان می‌توانند با ماهی ۱۰ میلیون زندگی کنند، عنوان کرد: خیر، واقعا نمی‌شود آنکه مشخص است. بالاخره خط فقر را خود مرکز پژوهش های مجلس تعیین و اعلام کرده است و دولت هم می‌داند خط فقر چه عددی است و حداقل بایستی عددی را می‌گذاشتند که یک مقداری نزدیک خط فقر باشد.

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی امیر آشتیانی و قالیباف
  • پوشش زنده لیالی قدر در شبکه قزوین 
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • روایت روحانی از جلسه با فرماندهان سپاه در سال ۹۶
  • حسن روحانی : جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • موفقیت تیپ ۷۱ سپاه روح الله در دفاع از مرزهای غرب کشور مایه دلگرمی مردم شد
  • صلابت قوای مسلح در مأموریت دفاع از کشور
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند