Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از خبرگزاری ها، اسحاق جهانگیری صبح امروز در بازدید ‌نمایشگاه دستاوردهای عشایری و کشاورزی استان البرز ‌از مردم ایران به عنوان مردمی تمدن‌ساز نام برد و اظهار داشت: ‌ملت ایران در تمدن جهانی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و این موضوع قابل تردید نیست چرا که آثار تمدن مردم ایران در کشورهای دیگر نیز مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور ‌با بیان اینکه مردم ایران ‌همواره از عزت خود حفاظت کرده‌اند و ‌اهل منطق و گفت‌وگو بوده‌اند، افزود:‌ مردم ایران در حل بحران‌های جدی بیش از آن که به زور متوسل شوند به گفتگو و منطق متکی بوده‌اند.

اهم اظهارات معاون اول رئیس جمهوری به شرح زیر است:

* راهکارهایی که ایران برای اداره دنیا پیشنهاد می‌دهد نیز توسل به گفت‌وگو و منطق است، پیچیده‌ترین گره‌ها و بحران‌های دنیا را می‌توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد و این که هر کس زور بیشتری داشته باشد تصور کند منطق قوی‌تری دارد تصوری نادرست است.

* منطق باید بر سر میز مذاکره رقم بخورد، ایران در مذاکره با 6 کشور قدرتمند دنیا ‌به تفاهم ‌رسید و توانست‌ منطق و استدلال خود را در میز مذاکره به اثبات برساند.

* بعد از مذاکره کشوری احساس کند کلاه سرش رفته و با استفاده از زور به یک ملت فشار وارد کند کاری غیرعقلانی و غیرمنطقی است، هرکس قرارداد یا توافقی را امضا کند و آن را به هم بزند همه این اقدام را محکوم می‌کنند و ملت ایران سرفراز است که اهل گفت‌وگو، تعامل و منطق است.

* (با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه در ارتباط با ایران): اتفاقات اخیر این پیام را به دنیا منتقل کرد که با منطق، گفتگو، استدلال و ادب می‌توان با ایران تعامل و مسایل را حل و فصل کرد و اگر از مسیر دیگری با ایران وارد گفت‌وگو شوند حتماً بازنده خواهند بود و منطقه آسیب خواهد دید.

‌* ایران در طول تاریخ همواره حافظ امنیت منطقه و خلیج فارس بوده است،  برای حفاظت از امنیت منطقه نیاز به تشکیل ائتلاف نیست.

* کسانی که به دنبال ائتلافند هر گاه از مناطق خود خارج شده‌اند جز دامن زدن به ناامنی دستاورد دیگری به همراه نیاورده‌اند، امنیت منطقه را ایران با کمک کشورهای منطقه می‌تواند تأمین کند.

* برای اینکه همه از امنیت منطقه مطمئن باشند و ‌بتوانند از منطقه‌ای امن استفاده کنند راهی جز این نیست که فشارها ‌از ایران برداشته شود، دشمنان باید بدون تحمیل فشار به ایران وارد مذاکره و گفت‌وگوی منطقی شوند و آن گاه خواهند دید که منطقه‌ای خوب و آرام برای همه فراهم خواهد شد.

‌* امروز در شرایط بسیار خطیری قرار داریم، آمریکایی‌ها براساس خوی دشمنی با جمهوری اسلامی ایران فشارهای خود را به خصوص در بخش اقتصادی بر ملت ایران افزایش داده‌اند و مردم ایران در سال های اخیر متحمل فشارهای فراوانی شده که ما شرمنده آنها هستیم.

* این نوید را می‌دهم که ‌از شوک‌های مهمی عبور کرده‌ایم و در شرایط باثبات قرار گرفته‌ایم، ‌امیدوارم شرایط پیش‌رو از نظر اقتصادی بهبود یافته و بتوانیم موانع را پشت سر گذاشته و در زمینه اشتغال، معیشت مردم و توسعه کشور گام های بلندتری برداریم.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید برای ایران قوی / مردم را چگونه مشارکت دهیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شعار سال از سه قسمت و واژه جهش، تولید و مردم تشکیل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش اول شعار یعنی جهش نیازمند یک اقدام فوق‌العاده در کوتاه مدت برای رسیدن به هدف است، گفت: مخاطب شعار سال همه مردم هستند ولی به طور طبیعی مدیران مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند.

ذاکریان با اشاره به اینکه در اقتصاد نباید فقط سراغ سرمایه دارها و افراد تحصیل کرده و.. برویم، بیان کرد: هر کسی که ایرانی است می‌تواند در تولید نقش آفرین باشد و از این جهت مخاطب شعار سال قشر خاصی از جامعه نیستند.

تسهیل تولید با مقررات زدایی

وی با تأکید بر اینکه تولید را نیز نباید فقط در تولید کالا ببینیم، گفت: جهش تولید در همه جنبه‌های آن اعم از جهش تولید در حوزه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و.... که این جهش می‌تواند ایران قوی‌تر از گذشته را ایجاد کند.

وی ادامه داد: تولید الزاماتی دارد که شامل عوامل زمین، نیروی کار، سرمایه و بنگاه اقتصادی است که اخیراً دو عامل اطلاعات و زمان را نیز به الزامات تولید افزوده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما با مقررات زدایی می‌توانیم مسیر تولید را برای مردم هموار کنیم، بیان کرد: نیاز است مقررات دست و پا گیر را از جلوی مردم برداریم تا در مسیر جهش تولید قدم گذاشته باشیم.

ذاکریان یادآور شد: دولت سیزدهم با راه اندازی درگاه ملی مجوزها نقش مهمی در تسهیل اخذ مجوز برای فعالیت‌های تولیدی برداشت.

وی با تأکید بر اینکه شفافیت در عرصه اقتصاد از دیگر عواملی است که منجر به مشارکت مردم در امر تولید می‌شود، اظهار کرد: اقتصاد باید در فضای شیشه‌ای باشد که همه بتوانند آن را ببینند که شامل شفافیت اقدامات فعلی و شفافیت برای اقدامات آتی می‌شود.

اقتصاد باید قابل پیش بینی باشد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان‌کرد: فعال اقتصادی نمی‌تواند صبح از خواب بیدار شود و خود را با قوانین و آئین نامه‌های خلق الساعه هماهنگ کند و در واقع اقتصاد برای فعال اقتصادی باید قابل پیش بینی باشد.

ذاکریان افزود: برای اینکه بتوانیم تولید را پایدار و سودمند و ارزشمند کنیم باید با فساد مقابله کنیم و اگر ارفاق ویژه‌ای داده می‌شود به صورت قانونی بوده و همگان از آن مطلع باشند.

وی با بیان اینکه ما از تورم ۶۰ درصدی به حدود ۳۰ درصدی رسیده و تورم نقطه به نقطه ما کاهش چشم‌گیری پیدا کرد، ادامه داد: رشد اقتصادی بیش از ۶ درصد تنها یک عدد نیست بلکه حاصل تلاش و سیاستگذاری درست است که این موفقیت‌ها را نباید نادیده انگاشت.

نرخ بیکاری تک رقمی در خراسان جنوبی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: نرخ بیکاری تک رقمی برای ۲۰ استان کشور و از جمله خراسان جنوبی بی سابقه است.

ذاکریان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در خراسان جنوبی ۵.۵ درصد است، اظهار کرد: این آمار یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری در بین استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری یکی از فاکتورهایی است که در کشور ما متأسفانه نادیده انگاشته می‌شود، ادامه داد: اگر بهره‌وری را در انرژی و آب و برق مد نظر قرار دهیم به سمت تولید پایدار قدم برداشته‌ایم چرا که نیاز نخواهد بود در زمستان گاز و در تابستان برق صنایع قطع شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر می‌خواهیم به جهش تولید برسیم نیاید تجربه‌های آزموده شده و شکست خورده خودمان و دنیا در عرصه اقتصاد را دوباره استفاده کنیم بلکه باید از روش‌های روز دنیا مدد بجوییم.

کاهش انتظارات تورمی در جامعه

ذاکریان با تأکید بر اینکه «انتظارات تورمی» اثر تخریبی در اقتصاد دارد، افزود: البته آمارها نشان می‌دهد انتظارات تورمی مردم روند نزولی دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در بحث جهش تولید البته باید قدرت خرید مردم نیز افزایش پیدا کند تا بتوانند کالاهای تولید شده را خریداری کنند که این امر با کاهش انتظارات تورمی، تلاش دولت برای مهار تورم و.. میسر می‌شود.

ذاکریان با اذعان به اینکه استفاده از دانش و تکنولوژی روز از دیگر مسیرها برای رسیدن به جهش تولید است، گفت: در استان تنها ۲.۲ درصد تولیدات صنایع با فناوری بالا است و عملاً از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌کنیم که این روند نیاز به اصلاح دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید الگوهای دانش بنیان کاربردی را در اقتصاد تکثیر کنیم و ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت کنیم.

ذاکریان یادآور شد: برای تولید در خراسان جنوبی به واسطه اقلیم استان صنعت و معدن جواب می‌دهد که در این بخش باید کار بیشتری انجام دهیم.

کد خبر 6062756

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • انتقادات برخی مربیان سازنده کشتی؛ قدرتی که منطق ندارد
  • «جهش تولید با مشارکت مردم» منشور عملی ملت ایران است
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • شرمنده‌ام که در کشورم علیه کاپیتان‌مان سوت می‌زنند!
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • روزه‌های بدون سحری و افطار در غزه/مسلمانان در این ماه گام مهمی در راه آزادی قدس بردارند
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • جهش تولید برای ایران قوی / مردم را چگونه مشارکت دهیم؟