Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ فاطمه برنا با اعلام این خبر گفت: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت جامعه و پیشگیری از انتشار آلودگی فراورده های کشاورزی ناسالم، با حکم دادستان شهرستان شهریار اراضی کشاورزی صیفی جات نصیر آباد باغستان که با فاضلاب شهری و تصفیه نشده آبیاری می شد تخریب شد.

وی افزود: آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب توسط کشاورزان، همچنین مصرف محصولات کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب خام یکی از مهمترین عوامل تهدید کننده سلامت عمومی و ایمنی غذایی است که علاوه بر اثرات سوء بهداشتی، می تواند آثار سو اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنا با بیان اینکه بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از جمله استفاده غیر مجاز از فاضلاب خام برای مصارف کشاورزی ممنوع است، اظهار داشت: بر همین اساس علی رغم اخطار و تذکرهای متعدد متاسفانه اقدامی در این خصوص توسط صاحبان اراضی بعمل نیامد و لذا پس از بررسی گزارشات و نتایج نمونه برداری  و آزمایشهای تخصصی، با توجه به تأیید غیر مجاز و غیر بهداشتی بودن آبیاری اراضی مذکور بر اساس حکم صادره توسط دادستانی شهریار با حضور نیروهای جهادکشاورزی، محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان ، شهرداری و نیروی انتظامی اراضی مذکور با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی و حفظ حقوق شهروندی تخریب شد.

وی تصریح کرد: همچنین جهت عدم امکان استفاده مجدد، تمامی آبراهه های مورد استفاده اراضی فوق الذکر اعم از کانال، جوی، مسیل و نهر مسدود و کلیه محصولات واجد آلودگی میکروبی و غیر بهداشتی معدوم شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصادی و اجتماعی حفاظت محیط زیست حقوق شبکه بهداشت و درمان شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: به همراه مسئولین شهرستان نیر از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی روستا‌های این شهرستان بازدید داشتیم که اقدامات مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

وی افزود: با مشارکت مردم و حمایت‌های بنیاد برکت، ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای شهرستان نیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل اظهار کرد: این اقدام با مشارکت مردم صورت گرفته و ضمن مدیریت مصرف آب در منطقه و افزایش بهوره وری در تولید محصولات کشاورزی باعث شده است زمین‌های دیم بیشتری به صورت آبی کشت شوند.

اصغری گفت: در راستای افزایش تولید و مشارکت مردم در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • آسیب دیدن منزل، نتیجه متصل نبودن به شبکه فاضلاب
  • فرونشست بخشی از یک ملک مسکونی
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • استقبال کشاورزان فاروجی از کشت نشایی
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار