Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@10:13:21 GMT

فتاح: کمیته امداد جای سیاسی کاری نیست

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۸۶۹۳

رئیس سابق کمیته امداد با بیان اینکه بزرگترین توفیق ما این بود که معتمد مردم باشیم، گفت: سعی کردیم وحدت و همگرایی وجود داشته باشد، سیاسی عمل نکردیم چرا که کمیته امداد جای سیاسی‌کاری نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز فتاح رئیس سابق کمیته امداد امروز در مراسم معارفه رؤسای جدید این نهاد با اشاره به خدمات 52 ماهه خود در کمیته امداد اظهار داشت:‌ بنده در کمیته امداد 52 ماه خادم و مددکار بودم، البته رشته و سابقه‌ام متفاوت بود، اما امر مولا (رهبر معظم انقلاب) است و سرباز هستیم و باید اطاعت کنیم و گفتیم به کمیته امداد می آییم و یاد می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه توفیقات به دست آمده در کمیته امداد از الطاف خداوند بوده است، افزود: از خداوند می‌خواهم که از کار مددکاری دل نکنم و همیشه یک مددکار باقی بمانم، چرا که من هیچ وقت بدون وضو به کمیته امداد نیامده و همیشه با وضو به دیدار مددجویان می‌رفتم و این کار یک عبادت است.    رئیس سابق کمیته امداد خاطرنشان کرد: از همراهی دولت، مجلس، قوه قضائیه، سازمان هدفمندی یارانه‌ها و... سپاسگزاری می‌کنم.   وی با تشکر از همه حامیان و خیّران کمک‌رسان به کمیته امداد بیان داشت: یک اجماع ملی در کمیته امداد ایجاد شد و همه به این نهاد کمک کردند، ضمن اینکه اعتماد مردم بهتر شد و به حرف‌های ما گوش کردند.    فتاح تصریح کرد: بزرگترین توفیق ما این بود که معتمد مردم باشیم، البته از قبل نیز وجود داشت، اما سعی کردیم این موضوع بیشترشود.    وی با بیان اینکه سعی کردیم وحدت و همگرایی وجود داشته باشد، ابراز داشت: سیاسی عمل نکردیم، چرا که اینجا جای سیاسی‌کاری نیست و چتر ما باید به اندازه نظام و فراتر از آن باشد.    رئیس سابق کمیته امداد با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته امداد، یادآور شد: با همه کارهایی که صورت گرفته است، هنوز کافی نیست و از سران قوا می‌خواهم بنشینند و به محرومان عنایت ویژه‌ای کنند، ضمن اینکه ما رویکرد تکریم ارباب رجوع را بیشتر مدنظر قرار دادیم و گفتیم اکرام بسیار مهم است.   فتاح با تأکید بر اینکه سعی کردیم همیشه مددکار باشیم، گفت: کمیته امداد رئیس نمی‌خواهد و باید مقابل نیازمندان خاضع بود، چرا که تواضع در برابر فقرا ما را بزرگ می‌کند.   وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد بزرگترین شبکه مددکاری و مشارکت‌های مردمی را دارد، افزود: 700 هزار حامی داشته و چند میلیون نفر نیز صندوق‌های صدقه خانگی دارند و کمک می‌کنند.    رئیس سابق کمیته امداد با اشاره به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به مددجویان، افزود: قرض‌الحسنه را توسعه دادیم و از 400 میلیارد تومان، اکنون به 2 هزار میلیارد تومان رسیده و قرض الحسنه می‌دهیم، ضمن اینکه وام‌های قرض‌الحسنه کمیته امداد یک درصد نیز کاربرد ندارد.    فتاح با اشاره به خدمات فرامذهبی کمیته امداد به نیازمندان در کشور، متذکر شد: کمیته امداد فرامذهبی عمل کرده و به برادران اهل سنت در سیستان و بلوچستان به همان اندازه کمک می‌کند که به شیعیان کمک می‌کند، ضمن اینکه باید بگویم حامیان تمام ایتام در کردستان و بلوچستان شیعه بوده و شیعه حامی فرزند یتیم اهل تسسن است.    وی با اشاره به 170 سفر استانی به مناطق مختلف کشور، افزود: بارها چندین هزار نفر به خاطر وضعیت خود مقابل مجلس تجمع کردند، اما یک نفر مددجو نیز چنین اعتراضی نداشته است، چرا که نظام برای اینها بوده و اینها ولی‌نعمت هستند.    رئیس سابق کمیته امداد با تأکید بر اینکه نظام وظیفه خود را در قبال نیازمندان انجام داده اما ناکافی است، خطاب به سران قوا گفت: اگر از جایی به خاطر تحریم و فروش نفت کم می‌کنید، نباید بودجه مربوط به نیازمندان و مددکاران را کم کنید.   وی با انتقاد از ثروت‌اندوزی برخی، افزود: بسیاری از گره‌ها در کمیته امداد و بهزیستی باز شده است اما گره‌های زیادی وجود دارد و همه باید کمک کنند تا در این شرایط کشور و تحریم‌ها نیازمندان زیر دست و پا له نشوند.   منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است

گیلاد اردان، نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت با موضوع فلسطین ضمن مخالفت با قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ادعا کرد که این درخواست با هدف سیاسی انجام می شود.

به گزارش مشرق، وی ادعا کرد: این قطعنامه «برای هیچ طرفی تاثیرات مثبتی نخواهد داشت، تنها باعث تخریب در سال‌های آینده خواهد شد و به هر فرصتی برای گفت‌وگوهای آینده آسیب خواهد رساند.»

اردان در ادامه اظهارات خود ادعا کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ کنترلی بر غزه و هیچ اختیاری در سراسر کرانه باختری اشغالی ندارد.

وی مدعی شد که رهبران فلسطین با دنبال کردن عضویت کامل در سازمان ملل متحد به دنبال "منافع سیاسی" هستند.

شورای امنیت قرار است روز پنجشنبه در مورد قطعنامه‌ای که الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای‌گیری کند.

زیاد أبو عمرو نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در جلسه شورای امنیت با موضوع فلسطین اعلام کرد که موافقت با تشکیل یک کشور فلسطینی، راه را برای "صلح واقعی مبتنی بر عدالت" هموار می کند.

پیشتر روز سه شنبه یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل که درخواست عضویت کامل فلسطین را بررسی می‌کند، نتوانست به اجماعی در این زمینه دست یابد.

گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

فلسطین اکنون ناظر دائمی در سازمان ملل است. فلسطین در سال ۲۰۱۱ برای عضویت دائمی در سازمان ملل درخواست داده بود اما بعداً تصمیم گرفت برای مدتی به عنوان ناظر دائمی باقی بماند.

قطعنامه مذکور، برای تصویب نیازمند رأی مثبت ۹ کشور از مجموع ۱۵ عضو این شوراست، مشروط به آنکه هیچ کدام از کشورهای دارای حق وتو با آن مخالفت نکنند.

آمریکا اعلام کرده است به این پیش نویس رأی مخالف خواهد داد و تلاش می کند برخی از ۱۰ کشور مذکور را به امتناع از رأی مثبت به آن، اقناع نماید.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اسرائیل: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اقدام سیاسی است
  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • واگذاری بیش از چهار هزار واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سیستان و بلوچستان