Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:11:34 GMT

مشارکت سمنانی‌ها در تفکیک زباله به ۳۸ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۸۷۰۲

مشارکت سمنانی‌ها در تفکیک زباله به ۳۸ درصد رسید

حمیدرضا پیوندی روز سه شنبه به خبرنگاران در سمنان، با اشاره به اینکه تفکیک زباله و بازیافت نقش مهمی در رونق اقتصادی و بهبود وضعیت محیط زیست شهر دارد، ابراز داشت: بخش زیادی از پسماندهای خشک دارای ارزش اقتصادی است که با بازیافت آن‌ها علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، می‌توان از آلودگی طبیعت و محیط زیست نیز جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزانه در شهر سمنان با جمعیت ۲۰۲ هزار نفری، ۹۵ تا ۱۰۰ تن زباله تولید می‌شود که ۶۰ درصد آن را زباله تر ،۳۰ درصد زباله خشک و ۱۰ درصد سایر پسماندها تشکیل می‌دهد.

پیوندی افزود: ۲۰۵ پاکبان در شهر سمنان مشغول به فعالیت هستند که حاصل تلاش آنان معرفی این شهر به عنوان «شهر پاک» از سال ۹۱ تا ۹۳ بوده است.

وی با اشاره به اینکه رشد مصرف گرایی میزان تولید پسماندها را افزایش داده است، گفت: مدیریت این پدیده در قالب اشاعه فرهنگ تفکیک و بازیافت باید در میان مردم گسترش یابد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بیان داشت: تولید زباله در دوران مدرن به یک مساله اجتماعی زیست محیطی تبدیل شده و نیازمند مدیریت و چاره‌اندیشی است.

وی فعالیت ۱۱ غرفه بازیافت در شهر سمنان، برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان در پیش دبستانی‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، مساجد، سازمان‌های مختلف و همچنین آموزش چهره به چهره در خانه ها، از اقدام های سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان عنوان کرد.

پیوندی گفت: اجرای طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی با تهیه کیسه کفش نمازگزاران، کیسه زباله خودرو، کیسه نان، کیسه دارو و توزیع این کیسه‌ها در مکان‌های مختلف میان شهروندان، نصب ۳۱۱ مخزن پسماند خشک در کنار سطل‌های زباله‌تر در شهر بخشی از عملکرد این سازمان است.

بیش از یک هزار سطل زباله‌تر در معابر سمنان جاگذاری شد

پیوندی گفت: یک هزار و ۷۵۰ سطل زباله‌تر و ۳۴۶ قاب سطل زباله در معابر و بلوارهای اصلی و ورودی و خروجی شهر نصب شده است.

وی افزود: برخلاف آموزش‌های مکرر، برخی شهروندان نخاله، شاخ و برگ و پسماندهای خشک را در سطل زباله تر می‌ریزند.

شهروندان سمنانی می‌توانند جهت جمع‌آوری پسماندهای نامشخص، شاخ و برگ و نخاله‌های ساختمانی با شماره ۳۳۳۲۶۰۴۲ داخلی ۲۴ سازمان مدیریت پسماند تماس بگیرند.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری سمنان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: اگر بحث تفکیک از مبدا زباله در شهرهای کردستان اجرایی شود، تعداد سگ‌های ولگرد نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اقبال حمیدی، امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه وبینار رئیس سازمان محیط زیست کشور با مدیران مناطق کل استان‌ها و شورای عالی استان‌های کشور در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهرهای کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله تر و خشک با همدیگر دفع شده که باعث ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله ورود کرده و جلوتر از ما هستند و قاعدتاً کمتر درگیر مشکلات زیست محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری‌های استان کردستان هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

وی تصریح کرد: از شوراهای شهر نیز که کار نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها را بر عهده دارند درخواست می‌کنیم که برای اجرایی شدن این مسئله ورود کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سیستم فاضلاب معابر در استان کردستان معیوب بوده و این فاضلاب وارد فاضلاب انسانی می‌شود که باید شهرداری‌ها نسبت به حل این مشکل اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در این وبینار مهمترین مسائل و پیشنهادات مناطق محیط زیست کشور که استان کردستان جزو منطقه دو (استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، زنجان و کردستان) است، مطرح شد.

کد خبر 747205

دیگر خبرها

  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک
  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی و شغل آبرومند در انتظار زباله‌گردها
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • خبر مهم مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری در مورد زباله سوز | امضاء پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در ماه جاری
  • پاسداشت روز زمین پاک در یزد
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • امضا پیش قرارداد زباله‌سوز ۶ هزار تنی در اردیبهشت ماه