Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

پرویز فتاح در مراسم تکریم خود و معارفه مرتضی بختیاری به عنوان رئیس جدید کمیته امداد که با حضور حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و سایر مدیران و معاونین کمیته امداد برگزار شد اظهار کرد: در آستانه پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد قرار داریم که در این عملیات بنده بهترین دوستان خود را از دست دادم و یاد آنها را گرامی می‌دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تسنیم وی تصریح کرد: در مراسم امروز برخی از خانواده‌های معزز شهدا حضور دارند و یادی می‌کنیم از مرحوم عسگراولادی، عبدالله والی، قمشه و نیری آنهایی که پایه‌ریز این مجموعه بسیار ارزشمند بودند.

رئیس سابق کمیته امداد خاطر نشان کرد: خدا را شاکرم که طی 52 ماه حضورم در امداد، خادم و مددکار محرومان بودم و آن روزی که حضرت آقا بنده را انتخاب کردند خودم تعجب کردم چرا که رشته تحصیلی من ارتباطی به امداد نداشت اما امر، امر ولی بود و ما هم سرباز ولایت و سرباز نیز باید سربازی کند. گفتم می‌روم برای خدمت در امداد و یاد خواهم گرفت و خدا را شاکرم که در طی حضورم خادم و خدمتگزار محرومان و مستضعفان بودم.

فتاح در ادامه از حمایت‌های مقام معظم رهبری تشکرد و گفت: انصافا کمک‌های ایشان و همچنین دفتر مقام معظم رهبری باعث تحولاتی در کمیته امداد شد. در این مدت لطف خدا را احساس کردم و تاکید می‌کنم که در امداد بدون وضو نیامدم و حتی در مراجعاتی که به خانه‌های مددجویان در مناطق مختلف داشتم با وضو رفتم.

رئیس سابقه کمیته امداد گفت: قطعا دل کندن از کمیته امداد سخت است اما بنده جایی خواهم رفت که در آن مجموعه نیز فرصت خوبی برای خدمت به محرومان خواهد بود ضمن اینکه از همراهی دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی و از مجلس تشکر می‌کنم.

فتاح در ادامه ضمن تشکر از قوه قضائیه، بانک‌ها، استانداران، فرمانداران، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سازمان بهزیستی و سپاه گفت: از همه کسانی که در این مدت همراه بنده در ارائه خدمت به محرومان بودند تشکر می‌کنم.

وی همچنین از حامیان ایتام بابت حمایت‌های خودشان از کمیته امداد تشکر کرد و گفت: در کمیته امداد شاهد یک اجماع ملی حول کمیته امداد بدیم و همه به امداد کمک می‌کردیم و اینک جای انتقاد و گلایه نیست و اگر توفیقی انجام شد مربوط می‌شود به مشارکت و همدلی مسئولان، دست‌اندرکاران.

رئیس سابقه کمیته امداد همچنین بابت کمک و حمایت مردم از کمیته امداد تشکر کرد و گفت: مردم ایران در حوادث مختلف سیل، زلزله و جشن‌ها کمک‌های قابل توجهی به امداد داشتند و اعتماد مردم در این مدت بهتر شده است و آمارها نشان می‌دهد که میزان کمک‌ها افزایش یافته است و در این دوره سعی کردیم که این اعتماد عمومی افزایش یابد.

فتاح تصریح کرد: ما در امداد سیاسی عمل نکردیم علیرغم اینکه سیاست را بلد بودیم ولی سیاسی عمل نکردیم و بر همین اساس تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها با ما همکاری داشتند.

وی ادامه داد: اقداماتی که در سه سال گذشته انجام شده موثر بوده است و آثارش آرامش جامعه هدف است و این موضوع گواهی خدمات موثر امداد بوده است ولی کافی نیست و امیدواریم سران سه قوه عنایت بیشتری را به محرومان داشته باشند و اگر می‌خواهند خزانه‌شان پر شود عنایتی را به این عزیزان داشته باشند و قطعا این توجه و عنایت راه دوری نخواهد رفت.

رئیس سابقه کمیته امداد گفت: رویکرد ما در کمیته امداد تکریم ارباب رجوع بود و این موضوع مورد توجه قرار گرفت. در واقع بنای ما تواضع در برابر ایتام بود و تلاش کردیم که مددکار خوبی در امداد باشیم و این در حالیست که کمیته امداد رئیس نمی‌خواهد بلکه مددکار می‌خواهد و ما نیز تلاش کردیم که رئیس نباشیم و یک مددکار باشیم.

فتاح خاطر نشان کرد: کمیته امداد بزرگترین شبکه مددکاری و مشارکت مردمی محسوب می‌شود و هفتصد هزا رحامی و چند میلیون صندوق صدقات در منازل وجود دارد که خانواده‌ها صدقات خود را در این صندوق‌ها می‌ریزند.

وی در ادامه به موضوع راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد اشاره کرد و گفت: این صندوق بنا به سفارش هیئت امنا توسعه پیدا کرد و در سال اول منابع آن 400 میلیارد تومان بود که امسال به 2 هزار میلیارد تومان رسیده است و ما می‌توانیم وام بدون سود و بهره به مددجویان پرداخت کنیم و امیدواریم که بانک‌ها نیز به این سمت بروند که دیگر سود و بهره‌ای‌ را دریافت نکنند.

رئیس سابقه کمیته امداد با تاکید بر اینکه کمیته امداد در ارتباط با پرداخت وام به نیازمندان اهل سنت عمل کرده است تصریح کرد: کمیته امداد حتی برای برادران اهل سنت نیز خدمات موثری را انجام داد و این برادران نیز همانند برادران شیعه از خدمات کمیته امداد استفاد کردند و هم اکنون نیز بسیاری از افراد در سیستان‌وبلوچستان که از برادران اهل سنت هستند توسط برادران شیعه حمایت می‌شوند.

فتاح در ادامه با اشاره به اینکه در طی حضورم در کمیته امداد 170 سفر استانی انجام دادم گفت: اگر چه این سفرها خسته کننده بود اما سعی کردیم خسته نشویم و به دورترین روستاها نیز رفتیم و تلاش کردیم نیاز افراد را در این مناطق برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سران قوا حمایت خود را به خاطر تحریم‌ها و نفت از نیازمندان و مددجویان کم نکنند گفت: خیلی از گره‌ها در این مدت باز شد و بسیاری از گره‌ها نیز مانده است و امیدواریم با حضور آقای بختیاری روند خدمترسانی در کمیته امداد ادامه پیدا کند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای 1794 سری جهیزیه و لوازم ضروری به نیازمندان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره ) کشور  ارزش جهیزیه ها و لوازم ضروری را در مجموع 25 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: : به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) ۶۱۲ سری جهیزیه به ارزش ۲۱ میلیارد تومان و ۱۱۸۴ قلم لوازم ضروری به ارزش ۴ میلیارد تومان تهیه و بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

صباغیان با بیان اینکه  هر سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، ماشین‌لباسشویی، جاروبرقی و اجاق گاز است افزود: به طور میانگین ارزش هر سری ۳۵ میلیون تومان است.

وی گفت: از ابتدای پارسال تاکنون، ۱۲۶۴ سری جهیزیه به ارزش ۴۰ میلیارد تومان و ۴۷۲۷ قلم لوازم ضروری به ارزش ۱۶ میلیارد تومان با مشارکت خیران و اعتبارات کمیته امداد تهیه و بین نیازمندان تحت حمایت استان توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۲۵۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری چهارمحال و بختیاری
  • توزیع یک هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سلماس 
  • توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های ایتام و محسنین بندرعباسی
  • اهدای 1794 سری جهیزیه و لوازم ضروری به نیازمندان خراسان جنوبی
  • ۴۹۰۰ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند
  • توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در ۱۴ روز نخست ماه رمضان
  • ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان ایلام توزیع می‌شود
  • آغاز هفته اکرام ایتام همزمان با میلاد کریم اهل بیت(ع)
  • توزیع ۶۷ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان ایلامی
  • توزیع ۶ میلیون وعده غذا میان نیازمندان از ابتدای ماه رمضان