Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با تاکید بر نقش مهم پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در تامین محصولات گازی و صادرات گفت: ۷۰ درصد گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود. ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، سید پیروز موسوی صبح امروز در نشست با کارشناسان و مشاوران فنی حوزه بهداشت، ایمنی، آتش‌نشانی و محیط زیست با تاکید بر نقش مهم رعایت HSEدر عرصه واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار داشت: این مهم به عنوان مسئولیت اجتماعی برای همه بخش‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی الزامی است چراکه اهمیت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در  تمامی فعالیت‌ها جلوه‌گر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به راه‌اندازی پروژه مرکز آموزش HSE بیان کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز آموزش HSE ، استمرار تولید و حفظ سلامت و زندگی کارکنان شاغل در صنایع نفت و گاز پارس جنوبی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی با بیان اینکه رعایت الزامات HSE  منجر به کاهش هزینه، افزایش تولید و بهره‌وری می‌شود تاکید کرد: رعایت و حفـظ الزامات HSE  یکی از اصول توسعه پایدار در هر منطقه صنعتی و تولیدی محسوب می‌شود که منطقه پارس جنوبی این مهم در اولویت قرار دارد.

موسوی به اهمیت راه‌اندازی  مرکز آموزش HSE  در منطقه ویژه پارس جنوبی پرداخت  و خاطر نشان کرد:  مرکز آموزش HSE  به عنوان بزرگترین مرکز آموزش در حوزه ایمنی، بهداشت و مسائل زیست‌محیطی با محوریت زمین آتش ماژول‌های فرایندی درصنایع نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند که در زمینی به مساحت 8 هکتار راه‌اندازی می‌شود.

وی، پیشگیری از وقایع را از دیگر اهداف راه اندازی مرکز آموزش HSE در پارس جنوبی دانست و تصریح کرد: امنیت‏ ، استمرار و پایداری در تولید و تامین گاز کشور از راهبردهای اصلی مسئولان پارس جنوبی است که با راه‌اندازی این مرکز آموزش، آموزش مستمرکارکنان در دستورکار قرار می‌گیرد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی ارتقاء دانش و توانمندی کارکنان برای مقابله با حوادث و افزایش ایمنی را در اولویت برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: تامین تجهیزات برای مقابله با حوادث و اتفاقات و افزایش توانمندی کارکنان در این عرصه مورد توجه ویژه منطقه پارس جنوبی است.

موسوی ظرفیت منطقه پارس جنوبی در عرصه تولید و اشتغال را بسیار مهم دانست و با تاکید بر راه‌اندازی پالایشگاه‌های گازی و صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: منطقه پارس جنوبی به سبب قرار داشتن در بزرگترین مخزن گازی جهان در خلیج فارس، و استقرار صنایع فرآوری و تولید محصولات، به عنوان پایتخت انرژی گاز معرفی شده است.

وی،با تاکید بر نقش مهم پالایشگاه‌ها و صنایع پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی در تامین محصولات گازی و صادرات گفت: 70 درصد گاز کشور از پالایشگاه‌های پارس جنوبی تامین می‌شود.

بوشهر| 21.6 درصد مشعل‌سوزی در پارس جنوبی کاهش یافت بوشهر| تولید گاز از فاز 14 پارس جنوبی به یک میلیارد فوت مکعب رسید برداشت گاز از میدان پارس جنوبی به 600 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز رسید+فیلم

مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی بیان کرد: با اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با توان نیروهای داخلی خوشبختانه صنایع پارس جنوبی در تولید گاز و ارزش افزوده حاصل از صنایع پتروشیمی در نقطه مطلوبی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است

محمد شاهوردی با اشاره به روز ملی گندم و پنجاهمین سال تاسیس سازمان تات، اظهار کرد: در سال جاری ۳۱ پروژه تحقیقاتی در زمینه‌های غلات، حبوبات، علوفه، دانه‌های روغنی، چغندر قند، علوم دامی و گیاه‌پزشکی و پنبه در حال اجرا است.
به گفته وی ۱۱۰ هکتار از اراضی مرکز تحقیقات پردیس به کشت تولید بذور ارقام گندم و جو، کلزا، گلرنگ، چغندر علوفه‌ای، شبدر، نخود و عدس در طبقات مختلف بذری جهت پاسخگویی به نیاز‌های منطقه استان و حتی کشور اختصاص پیدا کرده است.
مدیر پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه اصل اجرای پروژه‌های تحقیقاتی از ابتدای فعالیت ۳۰ ساله معرفی یا مشارکت در معرفی بیش از ۵۰ رقم از محصولات بوده است، گفت: سالانه به بیش از ده هزار نفر روز آموزش به طیف وسیعی از فراگیران آموزش داده می‌شود.
شاهوردی بیان کرد: آموزش دانش‌آموزی، آموزش عشایر دامنه‌های الشتران کوه، مهارت سنجی به سربازان نیرو‌های مسلح، زندانیان، آموزش بهره‌برداران و کارشناسان در قالب برگزاری کارگاه‌های هفتگی انتقال یافته‌ها، روز مزرعه دوره‌های مجازی بصورت وبینار، رسانه‌ها، حضور در عرصه در قالب طرح محقق معین و یاوران تولید در قالب این آموزش‌ها برگزار می‌شود.
وی با اشاره به وجه تمایز این آموزش‌ها نسبت به آموزش‌های کلاسیک و اکادمیک، گفت: سرعت نفوذ و اثر‌گذاری و بکارگیری سریع در عرصه و همچنین اشتغال‌زا بودن وجه تمایز آموزش‌ها نسبت به آموزش‌های کلاسیک و آکادمیک است، تا آنجا که حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی هم در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.
مدیر پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد بیان کرد: اگر بخواهیم نقدی بر پنجاه سال فعالیت تات داشته باشیم بایستی به این نکته اشاره شود که در این مدت‌و به تبع در انقلاب اول و دوم کشاورزی که تنها بر تولید حداکثری بدون توجه به عواقب مخرب زیست محیطی تکیه داشت در کشور ما و بسیاری نقاط دنیا این تفکر موجب فشار بیش از حد توان اکولوژیکی بر منابع آب، خاک و منابع طبیعی شد، این فشار‌ها شکنندگی اکوسیستم‌های کشاورزی و طبیعی را به دنبال داشته است.
شاهوردی تاکید کرد: در پنجاه سال پیش روی سازمان شعار امنیت غذایی باید با در نظرگیری مخاطرات جانبی زیست محیطی باشد و این امکان پذیر نیست مگر اینکه اقتصاد و اشتغال روستا با حداقل وابستگی به منابع ذکر شده پیوند داده شود.
وی با بیان اینکه در نگاه اول تامین امنیت غذایی با در نظر گرفتن مخاطرات جانبی زیست محیطی تا حدودی بعید به نظر می‌رسد، گفت:، اما با برنامه‌ریزی، استعداد سنجی، آموزش و پژوهش جهت دار این اتفاق امکان پذیر خواهد بود، به دو نمونه از این برنامه‌ها در استان لرستان می‌توان اشاره کرد.
 مدیر پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد با اشاره به اینکه در برخی روستا‌های این منطقه به طور سنتی علاقه و استعداد خاصی در زمینه تولید ادوات کشاورزی وجود دارد، تاکید کرد: در صورت فراهم کردن زیر ساخت‌ها می‌توان ضمن کاهش وابستگی به منابع آب و خاک زمینه تولید و صادرات این محصولات را فراهم ساخت.
شاهوردی گفت: در استان صنایعی مانند نساجی و دارو سازی از جایگاه خوبی برخوردار هستند و غالباً مواد اولیه مورد نیاز آنان از خارج وارد می‌شود، در همین استان بالای ۷ هزار هکتار برنج کشت می‌شود در صورتی که این اراضی به کشت محصولات تولید کننده مواد اولیه این کارخانجات اختصاص پیدا کند ضمن کاهش وابستگی به منابع آب می‌توان اقتصاد و اشتغال روستا را نیز سامان بخشید.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • راه اندازی رشته‌های جدید در مرکز فنی حرفه ایی میناب