Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@11:33:09 GMT

مرخصی بقایی تا روز جمعه تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۹۰۷۰

خرداد؛ مرخصی حمید بقایی معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در دولت محمود احمدی‌نژاد، تا روز جمعه تمدید شد.
به گزارش تسنیم، روز شنبه ۲۹ تیر بود که وکیل حمید بقایی از سکته مغزی موکلش خبر داد، اما اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی گفت که بقایی از هشت روز قبل به مرخصی رفته و در زندان نیست و اگر هم برای او اتفاقی افتاده باشد، سازمان زندان‌ها از آن بی‌اطلاع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار بود بقایی روز یکشنبه ۳۰ تیر با پایان یافتن مرخصی هشت روزه خود، مجدد به زندان بازگردد، اما مرخصی او تا انتهای هفته جاری تمدید شده و اگر دوباره تمدید نشود، باید روز شنبه هفته آینده خود را به زندان اوین معرفی کند.
البته مهران عبداله پور وکیل بقایی گفته که موکلش ۲۰ روز قبل در زندان سکته کرده و ۱۵ روز بعد تا تایید پزشکان زندان و دریافت مرخصی استعلاجی برای انجام درمان از زندان خارج شده است.
۱۸ خرداد سال ۹۴ بود که حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، با شکایت دولت یازدهم به دادسرا احضار و بازداشت و نهایتاً شش ماه بعد یعنی در تاریخ ۲۸ دی ۹۴، با صدور قرار تامین مناسب از زندان آزاد شد.
بر اساس آنچه سخنگوی قوه‌قضاییه در یکی از جلسات نشست خبری هفتگی خود اعلام کرده، تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی، اختلاس و برخی موارد مالی از جمله اتهامات بقایی در این پرونده است.
بقایی شش ماه پس از آزادی از زندان، به خاطر بی توجهی به احضاریه‌های مکرر دادسرا، خرداد ۹۶ بار دیگر بازداشت و چند روز بعد با تودیع وثیقه ۲۰ میلیاردی از زندان شد. او پس از آزادی از زندان، ادعا‌هایی را در مورد وضعیت برخی زندانیان مطرح کرد؛ ادعا‌هایی که بنابر اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان وقت تهران دروغ بوده و نهایتاً منجر به تشکیل پرونده جدید برای بقایی شد.
دادگاه رسیدگی به اتهامات بقایی، مهر سال ۹۶ برگزار شد تا اینکه اواخر آبان همان سال دادگاه مبادرت به صدور حکم و او را جمعاً به ۶۳ سال حبس محکوم کرد؛ حبسی که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ سال آن اجرا می‌شود.
بقایی پس از قطعیت یافتن حکم خود، ۲۲ اسفند ۹۶ برای تحمل ۱۵ سال حبس، راهی اوین شد.
او البته از دیوان عالی کشور هم درخواست اعاده دادرسی کرد، اما شعبه ۴۰ دیوان عالی کشور، درخواست بقایی را برای اعاده دادرسی نپذیرفت و رد کرد.
برچسب ها: بقایی ، مرخصی بقایی

منبع: خرداد

کلیدواژه: بقایی مرخصی بقایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار استان البرز و دانشجوی دانشگاه الزهرا خبر داد برای اجرا حکم زندان احضار شده است. او نوشت: «طبق ابلاغیه‌ای که دیروز به دستم رسید طی پنج روز آینده برای اجرای حکم باید خودم را به شعبه ۷ اجرای احکام کرج معرفی کنم.»

وی توضیح داده است: حکم اولیه من یک سال حبس، دوسال تبعید، دوسال ممنوع‌الخروجی و دو سال ممنوعیت عضویت در شبکه‌های اجتماعی بود که در دادگاه تجدیدنظر میزان حبس به پنج ماه کاهش پیدا کرد اما بقیه موارد همچنان پابرجاست.

خانم صالحی نوشته است حکم تجدیدنظر هرگز به دست من نرسیده و طبعا بدون حکم تجدیدنظر عملا امکان درخواست اعاده دادرسی نداشت.

منبع: باشگاه روزنامه‌نگاران ایران

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگذشت یک روزنامه نگار در تعطیلات نوروزی تایید محکومیت زندان مسعود کاظمی روزنامه نگار

دیگر خبرها

  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • بزرگترین زندان اطلاعاتی دنیا + فیلم
  • اجرای حکم یک روزنامه‌نگار
  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می‌طلبد
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • امتناع تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها!
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان