Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با توجه به برگزاری نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع در چند روز گذشته، بر اهمیت توسعه فناوری‌های تشخیص سریع در حوزه سلامت تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین صنایعی که از این فناوری بهره می‌برد، حوزه سلامت کشور است و باید برای رشد این حوزه کاربردی در کشور تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تلاش‌های صورت گرفته در فرآیند توسعه نوآوری و فناوری‌ حسگرهای تشخیص سریع در کشور قابل تقدیر است اما باید از ظرفیت همه دستگاه‌های ذیربط در این حوزه بهره بگیریم.

به گفته قانعی، برای توسعه فناوری‌های تشخیص سریع در کشور، مشارکت حداکثری فناوران و نخبگان دانشگاهی لازم و ضروری است. فناوری‌های راهبردی حوزه تشخیص سریع دارای کاربردهای متنوعی همچون تشخیص پزشکی، دامپزشکی، ایمنی و امنیت غذایی، حوزه دارویی، کشاورزی و سلامت دیجیتال است که نیاز است با همکاری جامعه نخبگان و دانشگاهی این فناوری بومی شود.

گفتنی است رویداد ملی طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع از سوی شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع و با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در روزهای پایانی تیرماه برگزار شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و جهاد دانشگاهی هنر با حضور سجاد لطفی دبیر این‌کارگروه و امین مختاری سرپرست جهاد دانشگاهی هنر با هدف همکاری و هم‌افزایی دوجانبه در خصوص موضوعات مختلف حوزه پوشاک و همچنین حمایت از برگزاری دهمین جشنواره ملی پوشاک «بوم‌تن» و ارتقای حضور دانشگاهیان در پروژه‌ها و فعالیت‌های مشترک مطالعاتی و اجرایی حوزه مد و لباس کشور، منعقد شد.

در این مراسم، دو طرف بر اهمیت و ضرورت برگزاری رویداد ملی «بومتن» و میزان اثرگذاری آن در حوزه عفاف و حجاب کشور تاکید داشته و همچنین در خصوص ابعاد مختلف کاربردی همکاری دو مجموعه در راستای حمایت از آموزش‌های مهارتی دانشجویان و هنرجویان با توجه به پوشش و هویت اسلامی و همچنین حمایت از اجرای طرح‌ها و پویش‌های هنری و فرهنگ‌سازانه با هدف اجتماعی‌سازی مفاهیم عفاف و حجاب بحث و تبادل نظر شد.

کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بر اساس قانون ساماندهی مد و لباس مصوب ۱۲ دی‌ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی، به عنوان متولی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی حوزه مد و لباس کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 6085414 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت علوم جزء ۵ کشور برتر جهان
  • ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقه ملی نانو
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • تعامل شهرداری و میراث در راستای توسعه پایدار گردشگری