Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@04:54:41 GMT

ریزش در یک قدمی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۹۱۹۸

ریزش در یک قدمی شاخص بورس

حمید میرمعینی امروز (سه شنبه) به برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی اشاره کرد و گفت: مجامع امسال به دلیل افزایش سودآوری که شرکت‌ها در سال ۹۷ به تبع افزایش نرخ دلار و تورم تجربه کردند به خوبی برگزار شد و طبق آمار‌های ارائه شده رقمی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود نقدی بین سهامداران توزیع شد.

وی بخشی از سود به دست آمده شرکت‌ها در سال گذشته را ناشی از تغییرات نرخ ارز و سود غیرعملیاتی اعلام کرد و افزود: برخی از شرکت ها، سود به دست آمده را در مجامع سال جاری تقسیم نکردند بلکه اقدام به ذخیره آن در محل انباشت سرمایه کردند تا بتوانند از این طریق ضمن افزایش سرمایه، توان نقدی شرکت را برای اجرای برنامه و عملیات‌های موردنظر شرکت حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میرمعینی با تاکید بر اینکه مجامع امسال قابل مقایسه با سال گذشته نبود، گفت: واکنش‌های مثبت بازار در طول ۲ روز اخیر به صورت عمده ناشی از گزارش‌های بسیار مثبت گروه پتروشیمی، پالایشگاهی و معدنی بود که نماد این صنایع در چند روز اخیر رشد چشمگیری را تجربه کردند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نسبت به آینده این صنایع در زمینه روند فروش و ادامه محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها یک سری از تردید‌ها و ابهام‌ها وجود دارد که این موضوع بر روند معاملات بازار تاثیرگذار خواهد بود.

وی به گزارش ۳ ماه شرکت‌ها اشاره و بیان کرد: با توجه به گزارش‌های منتشر شده، تمام شرکت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد و سودآوری با خود به همراه داشتند که بیشتر آن‌ها ناشی از تسعیر نرخ ارز و تاثیر آن بر شرکت‌های صادراتی بوده است.

میرمعینی اظهار داشت: گزارش ۳ ماه شرکت‌ها بسیار مثبت بود حال باید دید که آیا تولید و فروش شرکت‌ها در آینده با همین میزان ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با توجه به اتمام فصل مجامع و انتشار گزارش‌های سه ماه شرکت‌ها بازار وارد فاز اصلاح و استراحت می‌شود، گفت: تمام اخبار موجود مانند انتشار گزارش ۳ ماه شرکت‌ها از قبل اثر خود را بر روی بازار گذاشته است؛ بنابراین در صورت مطرح شدن اخبار جدید در مورد شرایط سیاسی و یا سیاست گذاری دولت در زمینه اقتصاد می‌توان در انتظار رونق و رشد بازار سرمایه بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شاخص بورس سرمایه نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۸ واحدی قرار گرفت و برای سومین بار در هفته جاری در مدار نزولی، قرار گرفت.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با کاهش ۲ هزار و ۸۳۳ واحدی در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۱۸ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۴ هزار و ۳۷۴ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فولاد و فملی، بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های شستا، فارس، وبملت، وامید و شبندر بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۱۰۵ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۹ هزار و ۱۹۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، مارون، شگویا، زاگرس، وسپهر، خاور و آریان بیشترین تاثیر بر افت شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • آخرین جزئیات از روند برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اعلام شد
  • سقوط شاخص بورس برخی کشورها پس از حمله ایران به اسرائیل
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • ورق بازار سرمایه برگشت
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • جو مثبت در بازار سرمایه/ اکثر نمادها صف خرید شدند