Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برگزاری چهارمین همایش ملی و مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین 22 تا 25 مرداد به میزبانی این دانشگاه در شیراز خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس، علیرضا مهدیزاده سه‌شنبه یکم مرداد در یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر افزود : با توجه به شرایط فعلی اقتصادی در ایران، تعیین اولویت‌های فناوری و هزینه کرد بر روی نیروی انسانی متخصص اهمیت بالایی پیدا کرده و  دانشگاه علوم پزشکی نیز مسیر تحول به سمت دانشگاه نسل سوم با محوریت دانشکده فناوری‌های نوین را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس چهارمین رویداد ملی مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین با بیان اینکه همزمان با برگزاری این رویداد در هفته سوم مرداد ماه، مدرسه تابستانه و هفته فناوری در دانشگاه نیز برگزار خواهد شد، از رونمایی 10 محصول فناورانه پزشکی در حاشیه این همایش خبر داد و عنوان کرد: این محصولات در شمار محصولاتی محسوب می‌شوند که تجاری سازی و برند سازی شده و آماده فروش هستند .

مهدیزاده همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی هفته فناوری و مدرسه تابستانه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از برگزاری چهارمین رویداد ملی مهندسی پزشکی و فناوری‌های نوین خبر داد .

دبیر چهارمین همایش ملی مهندسی پزشکی نیز ایجاد انگیزه برای دانشجویان و مخاطبان، کارآفرینی و اشتغال را از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد ذکر و خاطرنشان کرد: در این رویداد سخنرانیهای کلیدی توسط اساتید برجسته کشوری، بازدیدهای علمی و تخصصی از مراکز درمانی و صنعتی، برپایی نمایشگاه ایده و ابتکارات فناوریهای سلامت و حضور شرکتها و افراد فعال حوزه فناوری سلامت پیش‌بینی شده است .

محمد مهربهشتی ادامه داد: با ارتقای سطح این رویدا از استانی به ملی در سال جاری، تلاش خواهد شد تا در سال آینده به شکل بین‌المللی برگزار شود؛  آخرین مهلت ثبت‌نام در این رویداد یک هفته قبل از برگزاری تعیین شده است.

معاون آموزش مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از رونمایی نمونه‌ای از نخ بخیه تولید شده به عنوان یک رویداد جنبی همایش یاد شده، خبر داد و در این باره بیان کرد: نخ بخیه یک محصول استراتژیک در ایران محسوب می ‎ شود به گونه ‎ ای که سالانه 240 میلیون واحد در سال در ایران نخ بخیه مصرف می ‎ شود .

مهربهشتی اضافه کرد: کارخانه‌های نخ سازی بخیه در ایران کمتر از 20 درصد از نیاز کشور را به این نخ تامین می‌کنند اما با راه‌اندازی این کارخانه در استان فارس پیش‌بینی می‌شود تا بخش قابل توجهی از نیاز داخلی به این نخ رفع شود .

دبیر چهارمین همایش ملی مهندسی پزشکی شیراز همچنین یادآور شد: در حال رایزنی برای حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون وی در این رویداد برای سخنرانی هستیم .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اشتغال دانشگاه علوم پزشکی مدرسه مراکز درمانی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سه رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان،  معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: آیین سنتی‌مذهبی چوب‌زنی، جشنواره صد روز با رود دز و آیین گرگیعان مردم عرب خوزستان، سه رویداد فرهنگی مهم استان خوزستان هستند که پس از تأیید در کمیته رویداد‌های استان، ارسال به معاونت گردشگری کشور و طرح در شورای ثبت رویداد‌های گردشگری کشور، در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید و گواهینامه ثبت این رویداد‌ها صادر شد.

جمال عامری نسب   بیان این‌که آیین سنتی‌مذهبی چوب‌زنی، از آیین‌های سنتی عزاداری حسینی در دزفول است که هرسال در دهه نخست محرم برگزار می‌شود افزود: این مراسم قدمتی چندصد ساله دارد و تداعی‌کننده صحنه‌های نبرد امام حسین (ع) و یارانش در کربلا است.

وی ادامه داد:  آیین چوب‎‌زنی یا سنگ‌‎زنی نیز از آیین‌های عزاداری ویژه دزفول است که از ۱۴۰ سال پیش در محله کلانتریان و برخی دیگر محله‌های قدیمی دزفول از جمله چولیان، میان‎دره، سرمیدان و عباسیه در ماه محرم اجرا می ‎شود و سال ۱۴۰۱ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ثبت شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به این که جشنواره صد روز با رود دز در راستای برندسازی ملی درخصوص یکی از مهم‌ترین شریان‌های حیات استان خوزستان و از سرمایه‌های مهم ملی برگزار می‌شود گفت: این جشنواره، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و محیط‌زیستی رود دز در سطح کشور است.

عامری نسب  ادامه داد: از اهداف این رویداد، معرفی رودخانه دز در سطح ملی، ارتقای وضعیت زیست‌محیطی این رودخانه و ایجاد فرصت مناسب برای بهره‌برداری بهینه از رودخانه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی  درخصوص سومین رویداد ثبت‌شده در تقویم گردشگری کشور نیز گفت: جشن گرگیعان، مراسم آیینی میلاد امام‌حسن (ع) است که توسط عرب‌های خوزستان برگزار می‌شود گفت: این رویداد نیز در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان به مناسبت تولد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود و مردم در شب میلاد و روز میلاد اقدام به برپایی جشن و توزیع شیرینی می‌کنند.

عامری نسب افزود:  رویداد گرگیعان سال ۱۳۹۵ در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • ثبت سه رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین برگزار می‌شود
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اولین همایش قرآنیان شهرستان فلارد برگزار شد
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • لونر-پورشه میکست ؛ اگر تصور می کنید فناوری هیبرید در خودرو یک رویداد جدید است! (+تصاویر)
  • مزیت رقابتی استان فارس، برخورداری از مردم مهمان نواز است