Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پرورشی خرم ظهر سه شنبه در نشست هماهنگی امور حمل و نقل استانئ همدان اظهار داشت: از آنجایی که حذف نقاط حادثه خیز در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای نقش اساسی دارد، نقاطی که تصادف بیشتری در آنها رخ داده و یا مشکلاتی دارند شناسایی و برای اصلاح نقطه مورد نظر برنامه ریزی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز در استان همدان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع بررسی ۱۰۶ نقطه دارای تصادف در استان همدان ۷۰ نقطه به عنوان نقاط پر تصادف شناسایی شده و با تعیین پیمانکار این نقاط ساماندهی می‌شوند.

پرورشی خرم افزود: عمده نقاط حادثه‌خیز در محورهای فرعی و روستایی بوده که تمامی آنها آشکارسازی شده است.

وی بیان کرد: نصب تابلو، خط کشی، نصب مانع و علائم ایمنی از فعالیت‌های اجرا شده برای آشکار سازی این نقاط است.

پرورشی خرم به گشت‌های منظم شبانه روزی و بازدیدهای مستمر از محورهای ارتباطی استان اشاره و اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص فعالیت اکیپ‌های راهداری در طول سال در دستور کار است و هم اکنون نیز با توجه به سفرهای تابستانی این گشت‌ها افزایش یافته است.

اجرای طرح کنترل ناوگان مسافربری و باری در استان همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز از اجرای طرح کنترل ناوگان مسافربری و باری در این استان خبر داد.

صفر صادقی راد گفت: این طرح با هدف شناسایی وضعیت حمل و نقل در محورهای مواصلاتی استان همدان و به شکل سرزده و بدون هماهنگی و اطلاع قبلی اجرا می‌شود.

وی در ادامه با ضروری دانستن کنترل بار و بارنامه یادآور شد: این امر به طور جدی و با اجرایی کردن کنترل بار و بارنامه در استان انجام می‌شود.

صادقی راد ادامه داد: با توجه به قوانین حمل و نقل عمومی جاده‌ای در خصوص ممنوعیت حمل کالا بدون بارنامه لازم است نظارت جدی بر این امر انجام شود.

معاون حمل و نقل این اداره کل به فرار بار در استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات نظارتی و کنترلی با همکاری پلیس راه استان و با دقت نظر افزایش یافته تا کنترل بار به شکل مطلوب‌تری در استان انجام شود.

بازدید مستمر از مراکز معاینه فنی خودرو در استان همدان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان نیز از بازدید مستمر و منظم از مراکز معاینه فنی خودرو در استان خبر داد.

مصطفی وصالی اظهار داشت: داشتن کارت معاینه فنی الزامی است و رانندگان و مالکان وسایل نقلیه باید قبل از سفر، از سالم بودن خودروی خود اطمینان داشته باشند.

وی با بیان اینکه تردد ناوگان عمومی بدون اخذ معاینه فنی قبل از سفر ممنوع است، یادآور شد: نظارت مستمر بر چگونگی عملکرد مراکز معاینه فنی از سوی مسئولان این اداره کل در طول سال انجام می‌شود که در این نظارت، پس از بررسی‌های لازم، در صورت نیاز به تعویض دستگاه‌ها و یا بهره‌گیری از افراد متخصص تذکرات لازم به مدیران شرکت‌ها داده می‌شود.

وصالی با اشاره به اهمیت نقش مراکز معاینه فنی خودروها به ویژه خودروهای سنگین در بروز حوادث محتمل جاده‌ای بیان کرد: نظارت دقیق و مستمر کارشناسانه بر عملکرد این مراکز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی در ادامه بازدید از شرکت‌های مسافربری و کالا و بررسی، کنترل و نظارت فعالیت‌های این شرکت‌ها را از دیگر اقدامات اجرایی این اداره کل برشمرد.

کد خبر 4674350

منبع: مهر

کلیدواژه: نقاط حادثه خیز راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بذرپاش: رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: اقدامات بسیار خوبی در راه‌ها انجام شده است که از جمله آنها محور مواصلاتی منجیل _رودبار و محور اصفهان به شیراز که کمک بزرگی در تردد کرد.

وی افزود: همچنین ترانزیت در سال ۱۴۰۲، ۵۲ درصد رشد داشته است.

بذرپاش در خصوص نقاط حادثه خیز گفت: نقاط حادثه خیز کشور از موضوعات جدی در دستور کار دولت است که با توافقی که با همکاران در پلیس و وزارت راه انجام شده است که توافق کردیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز را رفع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۴۱۲ نقطه حادثه حادثه خیر در سال ۱۴۰۲ رفع خطر شد و مجموعاً در حال حاضر ۵۲۵ نقطه حادثه خیز رفع خطر شده است.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران به سایر نقاط کشور
  • ۴۷ نقطه پرتصادف راه‌های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می‌شود
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • نیمی از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان رفع مخاطره شد
  • رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • رشد پدیده «جوان مرگی» در تصادفات جاده‌ای
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • بذرپاش: رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی در سنندج
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم