Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:03:17 GMT

وزیر اطلاعات: ویروس اختلاف جامعه را نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۰۹۵۵۸

وزیر اطلاعات: ویروس اختلاف جامعه را نابود می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی روز سه شنبه در آیین رونمایی از چهار جلد کتاب «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک» که در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد افزود: ملت ایران در سایه رهبری امام راحل در انقلاب اسلامی‌ کارکرد بسیار زیبایی را داشته است و در دیگر مبارزات، مردم ما ملتی بودند که برای تحقق آرمان سیاسی دست به مبارزه و فداکاری زده، قربانی و شهید دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قرآن توصیه به سیر در زمین و آموختن از تاریخ گذشتگان داشته است و اسلام تنها برای فرد زندگی قائل نیست و برای جمع هم زندگی قائل است.
وی ادامه داد: اسلام برای فرد و جامعه اصالت فرض می کند و هم فرد و هم جامعه شناسنامه دارند و در لابلای آیات قرآن موارد زیبایی در این زمینه داریم.
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه جامعه به دلیل قدرت انتخاب مکلف است و اسلام تکالیفی برای فرد و جامعه تعیین کرده است گفت: جامعه به جهاد خداجویانه و رهایی بخش مستضعفان مکلف شده و جهاد وطیفه جامعه است و این جامعه قدرت انتخاب و اراده دارد.
وی افزود: نوع کارکرد جامعه یک کارنامه به جا می گذارد و حساب و کتاب هر جامعه با این کارنامه است و ملتی که کارنامه ای دارد پاسخ کارکرد خود را دارد.
وی ابراز داشت: در نظام دینی برای آبروی افراد ارزش قائل می شویم و اجتماعات هم دارای حیثیت و آبروی جمعی هستند.
علوی افزود: جامعه اگر نسبت به کارکردهای منفی بی تفاوت باشد اثر آن به کل جامعه می رسد و اگر انسان با میکروب و ویروس آسیب می بیند جامعه هم آسیب می بیند، لذا جامعه باید آسیب شناسی داشته باشد.
وی افزود: مقاومت، ایستادگی و صلابت مردم ما در زیر سایه رهبری مقام‌ معظم رهبری هم چنین اقتدار و هیمنه ای که در سطح جهانی شکل گرفته ریشه در مبارزات نسل نخست انقلاب و تعریف آن به نسل بعد دارد.
علوی گفت: نسل امروز به تاسی از نسل های انقلاب راه مقاومت، ایستادگی و عدم کرنش در برابر ظلم در مقیاس جهانی با هدایت از رهبری را به مرحله اثبات رسانده است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی هویت بخشی دارد تاکید کرد: هر نسلی در عقبه خود مبارزاتی با دیکتاتوری ظلم و خفقان می بیند احساس هویت و ریشه در اعماق تاریخ کرده و خود را متعهد به آن مسیر می بیند.
وی با اشاره به رونمایی از کتاب انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک گفت: این مجموعه ها باعث آشنایی نسل جوان با مبارزات پدرانشان و الگویی برای حرکت آن ها در مسیر انقلاب اسلامی می شود.
وزیر اطلاعات افزود: این کتاب شناسنامه و زندگینامه مردم سمنان است و نگارش زندگینامه جامعه ها از سوی قرآن آموزنده اعلام شده است.
وی اظهار داشت: دِینی که مردم استان در مبارزات انقلابی بر دوش وزارت اطلاعات داشتند امروز توسط وزارت با انتشار کتاب انقلاب اسلامی استان سمنان به روایت اسناد ساواک به نحو مطلوب ادا شد.
وی بیان داشت: در بیشتر استان های کشور از این گونه مجموعه کتاب ها منتشر شده و در واقع تدوین مجموعه ها را ادای دین در برابر مردمی چون مردم سمنان می دانیم.
وزبر اطلاعات اظهار داشت: انتقال میراث مبارزاتی مردم استان به نسل های بعد آموزندگی و سازندگی دارد و مردم واقف به دستاوردها شده و در مسیر مقاومت و مبارزه با ظلم و ستم در مقیاس جهانی گام بر می دارند.

وزیر اطلاعات گفت: از روزهای آغاز قیام امام راحل، مردم استان سمنان نشان دادند مردمی آگاه، با بصیرت و هوشیار گوش به مرجعیت و علمای بزرگوار استان بودند.
وی ادامه داد: از سال های ۴۱ و ۴۲ جای جای استان سمنان پاسخ مثبت به ندای امام راحل داده شد و علمای استان روح انقلابی و تعهد داشته و در حرکت انقلابی از وحدت برخوردار بودند.
وی افزود: استان سمنان خاستگاه علمای بزرگواری بوده است و با حضور این علما، ادبا، نخبگان علمی دانشگاهی، ریاست فعلی جمهوری، طبیعی بود مردم این دیار در برابر دعوت امام راحل سریع لبیک بگویند.
"انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک" مجموعه کتاب چهار جلدی است که وقایع انقلاب در این استان را از ۱۳۴۰ تا سال ۱۳۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی روایت می کند.

۷۴۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سید محمود علوی وزارت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و این امر با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه با گرامیداشت یاد شهدای کارگر اظهار کرد: تلاش در جهت تأمین معیشت خانواده‌، مانند جهاد در راه خداست.

وی با تأکید بر اینکه کار، بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند، افزود: کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وزیر کار با بیان اینکه به همه کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم و توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، گفت: پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار امروز با کارگران، تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت قرار می‌دهیم.

مرتضوی بیان کرد: امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی پدیدار می‌شود و همه توان دولت در این راستا به همگرایی رسیده است.

وی محوریت شعار سال جاری را تأکید بر نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید دانست و گفت: رکن جهش تولید، جامعه کارگری و کارفرمایی است و توجه به جهش تولید با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتدار امروز کشور را مرهون مجاهدت کارگران عنوان کرد و افزود: همه این موارد با سرپنجه تدبیر و تخصص نخبگان کارگری محقق شده است.

مرتضوی با اشاره به معرفی منتخبان کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان گفت: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید به‌خوبی دنبال شود.

وی برگزیدگان جشنواره امتنان را سفیران جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید خطاب قرار داد و تأکید کرد: کارگران نمونه در حوزه‌های فولاد، انرژی، معادن، پزشکی و کشاورزی، باید راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شد که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شده است.

مرتضوی اظهار داشت: در حوزه مسکن کارگران هم می‌توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد و می‌توان شاهد افزایش بهره‌وری بود.

کد خبر 747832

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • شعار سال جاری با انسجام جامعه کارگری محقق خواهد شد
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد