Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سه‌شنبه یکم مردادماه، در مراسم تکریم سیدپرویز فتاح و معارفه سیدمرتضی بختیاری، رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: کمیته امداد از ابتکارات و تدابیر امام راحل(ره) بود که تاکنون منشأ خدمات بسیار بزرگی برای محرومان بوده و در دوره‌های مختلف این مجموعه به داد مردم رسیده است، به یاد دارم زمانی که زلزله‌ای وحشتناک در بم رخ داد، کمیته‌ امداد خدمات وسیعی ارائه کرد که مورد تحسین رهبری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: کمیته امداد مصداق این آیه قرآن کریم است که می‌فرماید: «أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاء؛‌ آيا نديدى خدا چگونه مثل زده سخنى پاک كه مانند درختى پاک است كه ريشه‏‌اش استوار و شاخه‏‌اش در آسمان است». این درخت پربرکت، کمک به ضعفا را در هر نقطه از ایران دنبال می‌کند، چه عروس‌هایی که با کمک این کمیته به خانه بخت رفتند و چه دانشجویانی که به یاری این مجموعه مدارج عالی تحصیلی را طی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اظهار کرد: کمک به ضعفا یک اصل اساسی در اسلام است و هر جا اسم نماز در قرآن برده شده، اسم زکات هم در کنار آن آورده شده است. در حدیثی از امام معصوم(ع) می‌خوانیم: اگر کسی پنهانی صدقه بدهد، آتش غضب خداوند را خاموش می‌کند، همچنین روایتی دیگر تأکید می‌کند، سعی کنید اگر با دست راست صدقه می‌دهید دست چپتان هم نفهمد، یعنی اهدای صدقه باید خالصانه باشد.

وی با ذکر نکته‌ای تکان‌دهنده از شیوه صدقه‌دادن امام رضا(ع) اظهار کرد: ایشان در هنگام کمک مالی به محرومان و نیازمندان، دست خود را زیر دست آن شخص می‌گذاشتند، وقتی علت را پرسیدند ایشان فرمود، دست محروم، دست خداست و نمی‌توانم دستم را روی آن بگذارم. توصیه‌های ائمه(ع) به صدقه‌دادن و شیوه آن به قدری زیاد است که بازگویی آن‌ها جلسه‌ای مجزا و زمانی مقتضی می‌طلبد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به داستان قرآنی تقابل حضرت موسی(ع) با قارون اشاره کرد و گفت: قارون، پسرخاله یا پسرعموی حضرت موسی(ع) بود که نمایندگی فرعون در قوم بنی‌اسرائیل را به عهده داشت، او با اینکه خودش از بنی‌اسرائیل بود اما منافع فرعون را در آن قوم دنبال می‌کرد و چون مورد اعتماد او شده بود، توانست ثروت بی‌حد واندازه‌ای را بیندوزد. آنگونه که قرآن می‌گوید، کلید‌های گنجینه‌های بزرگ او را چندین مرد نیرومند حمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی اضافه کرد: پس از غرق شدن فرعون، حضرت موسی(ع) به بنی‌اسرائیل مسلط شد و به حکم خداوند، موظف شد از مردم برای محرومان جامعه زکات بگیرد. برای قارون و ثروتمندان آن زمان حکم زکات سنگین آمد و نمی‌خواستند بخشی از مال خود را به محرومان بدهند، بدین جهت برای پیامبر خدا توطئه کردند، آنان زنی بدکار را مأمور کردند تا در جمع به موسی(ع) نسبت زنا دهد. هنگامی که موسی(ع) مشغول موعظه بود، زن بلند شد تا بهتان بزند اما خداوند سخنان دیگری بر زبانش جاری کرد که همه فهمیدند قارون چه توطئه‌ای کرده است.

وی ادامه داد: حضرت موسی(ع) پس از این واقعه از خداوند درخواست کرد که قارون اگر باز هم زکات ندهد، به ذلت بیفتد و بدین سان خداوند به زمین فرمان داد تا قارون را ببلعد، کسی که تا دیروز چهار هزار ریزه‌خوار و کنیز و غلام، او را همراهی می‌کردند با تمام گنجینه‌هایش به زمین فرو رفت و به ذلت دنیا و آخرت دچار شد، او درس عبرتی برای همه ثروت‌اندوزان شد که بدانند لذت‌های دنیایی پایدار نیست و یک روز باید تمام ثروت خود را بگذارند و بروند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امروز افرادی مثل قارون در جامعه زندگی می‌کنند، گفت: در رادیو شنیدم عده‌ای از ثروتمندان و قارون‌صفتان، اطراف تهران، شهرکی با دیوارهای بلند هفت متری ساخته‌اند و ویلاهایی آنجا ساخته‌اند که هر کدام از آن‌ها بین 200 تا 700 میلیارد تومان قیمت دارند، در چنین شرایطی، عده‌ای هم با چند بچه در زیرپله‌ای مستأجر هستند، این‌ها انصاف نیست. متأسفانه عده‌ای قارون‌صفت در شهر تهران نیز بر ماشین‌های میلیاردی سوار می‌شوند و به قصد تفاخر خود را در خیابان‌ها نمایش می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: امروز کشورهایی هم داریم که نظام آن‌ها قارونی است، کشورهایی مثل آمریکا، انگلستان و فرانسه قرن‌ها با چپاول ثروت‌های کشورهای جهان سوم خودنمایی کرده‌اند و در دنیا به گردن‌کشی مشغول‌ بوده و هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری اینکه نظام جمهوی اسلامی از ابتدا کمک به اقشار محروم و مستضعف جامعه را دنبال کرده است، گفت: باید خدا را شاکر باشیم زیر سایه شخصیتی همچون مقام معظم رهبری زندگی می‌کنیم که در زندگی شخصی و اجتماعی خود همواره دغدغه کمک به اقشار محروم و مستضعف جامعه را داشته‌اند و سیاست‌های نظام را در این راستا هدایت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در پایان، زحمات سیدپرویز فتاح در کمیته امداد را ارزنده و قابل تحسین ارزیابی کرد و گفت: آقای بختیاری را سال‌هاست که می‌شناسم و با ایشان همسایه بودم، مردی که همه دیانت و امانت او را می‌دانیم و اطمینان داریم که مجموعه کمیته امداد را به خوبی مدیریت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا کمیته امداد محمدی گلپایگانی فتاح بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان

همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئو کنفرانس مراسم واگذاری مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد در روستای اسلام آباد شهرستان رودان به نمایندگی از هزار و ۳۹ واحد در استان انجام شد.

حمید باسره مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: برای ساخت این واحد‌ها با زیر بنای ۵۰ متر مربع بیش از ۳۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

وی افزود: این واحد‌های مسکونی در قالب تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی و با همراهی سپاه پاسداران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیران نیک‌اندیش احداث و به مددجویان کمیته امداد واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیگیری تاریکی تونل بخش قارون دزپارت و وقوع حواث تلخ +فیلم
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل
  • هوشمند: با پدیده اساتید خجالتی روبرو هستیم/ احمدی: کارگزاران محافظه‌کار و بی‌عرضه باید از دانشگاه حذف شوند +فیلم
  • «وعده صادق» پاسخ قاطع به نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی است
  • چگونه خانه اجاره کنیم؟ | رازهای تنظیم یک اجاره‌نامه عادلانه که هر موجر و مستأجری باید بدانند
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیدند
  • رهاورد ملاقات ۲/۵ ساعته
  • پیشرفت عدالت در جامعه متناسب با ظرفیت موجود نیست