Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور امروز 1 مرداد در پیامی به آیین رونمایی از مجموعه چهارجلدی «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد ساواک» گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین پدیده تحول‌خواهانه قرن بیستم حاصل مشارکت طبقات مختلف مردم و رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و بیش از 15 سال مبارزه مردم علیه ظلم و استبداد ستم‌شاهی بود که منجر به سرنگونی رژیم استبداد پهلوی و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی در این پیام آورده است در آن دوره تاریخی نقش مردم استان سمنان که به‌حق دارالمؤمنین، شهر دین و اخلاق و مجمع‌العلمای ایران خوانده می‌شود، در مبارزه با استبداد و استعمار مثال‌زدنی و ستودنی است.

در پیام رئیس جمهور آمده؛ این مبارزات که سابقه آن به دوران استبداد رضاخانی نیز می‌رسد، با حضور علمای به‌نام ازجمله آیت‌الله علامه حائری‌سمنانی، حاج شیخ آقابزرگ اشرفی، حجت‌الاسلام حاج شیخ علی‌محمد نجاه، حجت‌الاسلام عاملی، حجت‌الاسلام نصیری وحجت‌الاسلام شاهچراغی، شکل تازه‌ای به خود گرفت و در جریان نهضت ملی شدن نفت و فعالیت فدائیان اسلام گسترش یافته و با آغاز نهضت امام خمینی (ره) علاوه بر شهرها در روستاهای استان همانند روستای سرخه نیز به اوج خود رسید که یاد و خاطره آنان در تاریخ انقلاب همواره ماندگار خواهد بود.

رئیس‌جمهوری یاداور شد: اکنون که به همت محققان حوزه تاریخ مجموعه گران‌بها و مستند از تاریخ انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک به توصیف و شرح مبارزات مردم شریف استان سمنان از منظر دستگاه‌های امنیتی رژیم پهلوی پرداخته، فرصتی به دست آمد تا زوایایی هر چند کوچک از تلاش‌ها و مجاهدت‌های مردم بخشی از سرزمینمان روشن‌تر از قبل در دسترس قرار گیرد.

روحانی در پایان این پیام آورده است؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهدای انقلاب اسلامی، از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این مراسم که در راستای ارج نهادن به مبارزات مردم استان قدمی شایسته برداشته‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن حسن روحانی رییس جمهور مردم سمنان مبارزه استبداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ رئیس جمهور در شورای اداری استان  سمنان  گفت : انتظار رهبر انقلاب و مردم از دولت  انقلابی زیستن و انقلابی عمل کردن و انقلابی اندیشیدن از یک مدیر مجرب این است که یک طرح نو ایجاد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی،  بر ضرورت توسعه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و مسئله استقلال و اجرای عدالت در همه حوزه‌ها تاکید کرد
وی رشد اقتصادی استان سمنان را پنج و هفت دهم درصد اعلام کرد و گفت: وضعیت اشتغال در استان سمنان خوب و نرخ بیکاری کاهشی است.
رئیس جمهور گفت: وحدت، انسجام و امنیت نعمت‌های موجود در استان سمنان هستند که باید همواره قدردان ان‌ها بود و مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تاکید بر اینکه کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است گفت: توانمند سازی، گفتمان سازی و رفع موانع می‌تواند موجب افزایش مشارکت اجتماعی شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه علم و فناوری گفت: باید روند پیشرفت و حرکت کشور در این حوزه بررسی و واکاوی تا فناورانه‌تر در این مسیر حرکت کنیم.
رئیس جمهور ابراز داشت: ۱۰۰ هزار  نفر عضو هیات های علمی دانشگاه های کشور  هستند که می‌توان با استفاده از این پشتوانه علمی، پژوهشی و تحقیق، اقدامات بسیار خوبی انجام داد.
وی اضافه کرد: سمنان، استانی علمی و فرهنگی است و باید در همه وزارت خانه‌ها و حوزه‌های مدیریتی کشور در بهره وری بازنگری شود.
رئیس جمهور ضمن بیان اینکه ۲۱۱ واحد راکد در دولت سیزدهم در استان سمنان به چرخه تولید بازگشت  خاطرنشان کرد:  با این اقدام برای چهار هزارو ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» مردم را دلگرم کرد
  • در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم
  • رئیسی وارد دامغان شد
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • پیام حضرتعالی مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رییس دولت سیزدهم
  • استقبال باشکوه مردم سمنان از رئیس دولت سیزدهم
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست