Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اجرایی پویش ملی صادرات در گفت‌وگو با خبرآنلاین مرکزی با بیان مطلب فوق و اشاره به اینکه در اختیار قرار دادن دانش صادرات و نگاه تخصصی به این حوزه از محورهای پویش ملی صادرات است، ادامه داد : به منظور بهبود شرایط اقتصادی کنونی و رفع موانع فعالیت بخش تولید نیاز به آموزش در بخش صادرات و مهارت آموزی اصولی در این بخش به شدت احساس می‌شود که همین امر سبب شد، اراک میزبانی این پویش را به عهده بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام آزادی راد با اشاره به همکاری انجمن جوانان کارآفرین استان برای برگزاری این پویش ملی بیان کرد : در این پویش پنج‌ گام دست یابی به صادرات بیان و آموزش داده می‌شود و در ادامه این سلسله برنامه‌ها، تا پایان سال جاری با همان جامعه هدفی که از ابتدا همراه می‌شوند؛ مابقی گام‌ها برای رسیدن به موفقیت که در مجموع ۱۰ گام را شامل می شود، نیز آموزش داده خواهد شد.

وی دستیابی به صادرات پایدار، معرفی کالاهای تولید داخلی به بازارهای داخلی و خارجی، بسته بندی مناسب و رعایت استانداردهای جهانی برای معرفی محصولات، برقراری ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با بازارهای جهانی، اتصال شرکت های کوچک و متوسط به بازار جهانی را از جمله وظایف و رسالت های مهم اتاق بازرگانی عنوان و تاکید کرد که در همین راستا برگزاری این پویش مورد توجه و پیگیری قرار گرفته است.

آزادی تاکید کرد : با آموزش هایی که در قالب این پویش ارائه می شود، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ صادرکننده به جمع صادرکننده‌های استان مرکزی اضافه شود. البته ممکن است از استان‌های دیگر نیز در این پویش شرکت داشته باشند و تعداد افزایش پیدا کند.

دبیر اجرایی پویش ملی صادرات تصریح کرد : میزان و اقلام صادراتی سال‌های گذشته استان یا کشور، نشان دهنده این موضوع است که اقلام صادراتی بیشتر شامل محصولات پتروشیمی و آلومینیوم و به نوعی خام فروشی است و ارزش افزوده زیادی عاید استان و کشور در قبال صادرات این محصولات نمی شود.

وی بر لزوم معرفی و فروش محصولات تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی، به عنوان موضوعی که با مشکلات و موانعی مواجه است، تاکید کرد و گفت : با برگزاری پویش ملی صادرات، در صدد هستیم تا افراد مستعد و علاقه مند در این حوزه شناسایی شده و سپس شرکت‌های مدیریت صادرات در این راستا راه اندازی خواهند شد.

آزادی با بیان اینکه صرفا داشتن سرمایه شرط کافی برای موفقیت در امر صادرات نیست، اضافه کرد : اگرچه تحریم ها فضای تعاملات بین‌المللی و صادرات کشور را محدود کرده است، اما قطعا می‌توانیم با پرورش صادرکننده ها و با تکیه بر وجود جوانان نخبه با صلابت از این مانع عبور کنیم. البته لازمه تحقق این مهم آنست که قدر سرمایه های انسانی را بدانیم.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان مرکزی پتروشیمی سرمایه شرایط اقتصادی صنعت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیمان صالحی افزود : بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته، خوشبختانه شیوه نامه مشوق‌های خدمتی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تدوین و توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.

وی گفت:  بر اساس این شیوه نامه از این پس دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی می‌توانند از مشوق‌های خدمتی همچون کسری خدمت، مرخصی تشویقی، تعیین سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی، تعویق اعزام و اعطای یک درجه بالاتر در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم و متناسب با سوابق مرتبط، بهره‌مند شوند.

صالحی افزود: سوابق و اطلاعات دوره های مهارت آموزی برگزار شده در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور باید تا دو ماه قبل از تاریخ اعزام توسط دانشجویان آماده شده و توسط دانشگاه ها مورد تایید قرار گیرد. در این راستا شیوه نامه و سامانه مربوطه در دست تهیه بوده و روش های اجرایی در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

 معاون وزیر علوم گفت: این نخستین بار است که مهارت آموزی تاثیر مستقیم در فرایند خدمت سربازی دانشجویان داشته و نیاز است دانشگاه‌ها همکاری و هماهنگی لازم را با دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت اجرای این شیوه نامه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی