Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، کوروش محمودیان روز سه شنبه در کارگروه رفع موانع و مشکلات آب و خاک گیلانغرب با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط در آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، افزود: هم اکنون یک هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۵۰ هکتار از باغات پایاب سد مخزنی گیلانغرب زیرپوشش آب سد مخزنی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با اجرای انتقال آب از دایک سراب به سد مخزنی و همچنین تقویت از سامانه گرمسیری مشکل اجرای شبکه های اّبیاری تحت فشار سد مخزنی نیز مرتفع می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوع تخصیص ۵۰ میلیون مترمکعب آب از سامانه گرمسیری به منظور استفاده کشاورزی، صنعت و شرب و همچنین تزریق به سد زاگرس در وزارت نیرو در حال بررسی است.

در کارگروه امروز مقرر شد تعیین آب بهاء در شهرستان بر اساس متوسط عملکرد شهرستان و منطقه ای محاسبه شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سه سد زاگرس، مخزنی و سراب، توان ذخیره سازی ۹۰ میلیون متر مکعب آب برای ۱۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت گیلان را دارد.
گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.

۳۰۱۲/‏۸۰۶۶/‏۷۳۹۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد