Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از دو هزار دانش آموز سراسر کشور و همچنین برگزاری اردوی ملی دانش آموزان عشایر در هفته های آتی به میزبانی آموزش و پرورش استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(سه شنبه ۱ مرداد) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تلاش در جهت تسریع و تسهیل ثبت نام دانش آموزان در اولویت امور آموزش و پرورش استان قرار دارد، گفت:در سال گذشته در آموزش و پرورش استان قریب به دو هزار و ۱۱۴ پایگاه اوقات فراغت تابستانی مشغول به فعالیت بودند که خوشبختانه تعداد این پایگاه ها در تابستان سال جاری به دو هزار و ۵۰۰ پایگاه افزایش یافته و این پایگاه ها در جهت برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، ورزشی و ادبی فعالیت می کنند و اردوگاه ها، کانون ها و دارالقرآن های وابسته به آموزش و پرورش همگی در تابستان فعال هستند چرا که اعتقاد داریم مدرسه در تابستان تعطیل می شود اما تربیت تعطیل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهارداشت: با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی و همچنین کمک و مشارکت خیرین نیک اندیش، تعداد ۵۷۰ پروژه را در سال جاری در دست اجرا داریم و به امید خدا حدود هزار کلاس درس را تا ابتدای مهرماه ۹۸ به افتتاح و بهره برداری خواهیم رساند.

 

وی برگزاری مرحله استانی و کشوری المپیاد شایستگی محور و کسب رتبه نخست کشور، برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کل کشور با حضور بیش از ۴۰۰ قاری فرهنگی، برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی، برگزاری اردوهای بسیار تاثیرگذار و معنوی دانش آموزان زیارت اولی کشور، برگزاری هشتمین جشنواره نوجوان سالم، اعزام تیم دوومیدانی دانش آموزان دختر خراسان رضوی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی کرواسی، برگزاری سی امین دوره رقابت های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی و آموزگاران پایه خواهر کشور و کسب عنوان قهرمانی هم در بخش خواهران و هم در بخش برادران را گوشه ای از فعالیت ها و اقدامات این اداره کل در چهار ماه ابتدای سال ۹۸ برشمرد.

 

خدابنده اظهار کرد: با توجه به کمبود ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت استان، تلاش های زیادی صورت گرفت و خوشبختانه افزایش قابل ملاحظه ای در سهمیه دانشگاه فرهنگیان و همچنین جذب استخدامی ماده ۲۸ در استان داشته ایم و امیدواریم با اتخاذ راهکارهای مناسب بتوانیم این کمبود را مثل سال گذشته برطرف سازیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: قریب به هشت هزار نفر فرهنگی متقاضی نقل و انتقالات در استان هستند و در سامانه ثبت نام کرده اند و برای اولین بار این فرآیند به صورت شفاف در سامانه برای همه قابل رویت خواهد بود.

 

وی از برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از دو هزار دانش آموز سراسر کشور و همچنین برگزاری اردوی ملی دانش آموزان عشایر در هفته های آتی به میزبانی آموزش و پرورش استان خبر داد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز خراسان جنوبي بیرجند معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده فضای مجازی اردبیل شهرستان دزفول دزفول روزنامه مناطق سیل زده دانش آموزان آموزش و پرورش مسابقات قرآن خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد

حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مداس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضا به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: انشالله از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و  سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • آئین اختتامیه دوازدهمین دوره المپیاد دانش آموزان آماده
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه