Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور علی کریمی صبح سه‌شنبه در نشست بصیرتی با موضوع بیوتروریسم و سبک زندگی ایرانی اسلامی بیان داشت: ایران اولین قربانی سلاح‌های شیمیایی بعد از جنگ جهانی اول است بنابراین دولت و وزارت امور خارجه باید به احقاق حق جانبازان شیمیایی بپردازد.

وی افزود: مسائل در حوزه بیوتروریسم به دلیل محرمانه بودن موضوع و وحشت‌زا بودن آن به صورت محرمانه مطرح می‌شود اما بعدها در جایی خواهند نوشت که دشمن در جنگ تحمیلی با مردم ایران چه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی اولین شعبه بنیاد ملی سبک زندگی سالم در کرمان

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: از پنج سال پیش بنیاد ملی سبک زندگی سالم را تأسیس و دیروز اولین شعبه بنیاد را در استان پهناور کرمان راه‌اندازی کردیم.

کرمی ابراز داشت: دشمن وارد زندگی مردم شده و تسلیحات خود را عوض کرده و از جنگ سخت و نیمه سخت وارد جنگ نرم شده است.

فوق تخصص بیوتکنولوژی پزشکی به انواع تهدیدات بیولوژیک اشاره کرد و افزود: بیوتروریسم بر علیه انسان، اگروتروریسم بر علیه کشاورزی، ایندوستریال تروریسم بر علیه منابع صنعتی به خصوص صنایع میکرو الکترونیک و هر جا که اتصالات الکترونیکی و مدارات ریز وجود دارد و تهدیدات نوین زیستی از جمله تهدیدات بیولوژیک هستند.

تخریب دولت در شرایط کنونی درست نیست

این پژوهشگر بیوتروریسم با اشاره به شعار دشمنان مبنی بر اینکه «با نفت دولت‌ها را کنترل می‌کنیم با غذا ملت‌ها را کنترل می‌کنیم»، ابراز داشت: همه دولت‌ها ضعف و قوت دارند؛ در شرایط فعلی تخریب دولت کار درستی نیست زیرا دشمن اطراف ما را گرفته است و کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور در معرض رصد دشمنان است.

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: دشمن سبک زندگی مردم و جوانان را با فضای مجازی هدف قرار داده و در حال سرمایه‌گذاری بر روی نخبه‌های ما است.

کرمی با طرح این سوال که چرا تهدیدات بیولوژیک و بیوتروریسم اینقدر مهم هستند؟ بیان داشت: به چند دلیل این تهدیدات مهم هستند زیرا عامل زنده است، فاقد بو، رنگ و مشخصات فیزیکی هستند، تشخیص تهاجم آنها دشوار است، اثر تأخیری دارند و در بلند مدت اثرگذارند. همچنین تشخیص عمدی یا طبیعی بودن آن دشوار است، عدم وجود تجهیزات تشخیصی سریع عامل، تولید آسان آنها و علاقمندی زیاد گروههای تروریستی به این تسلیحات از دیگر دلایل اهمیت این موضوع است.

وی به هدف تهدیدات بیوتکنولوژی اشاره کرد و یادآور شد: تهدیدات زیستی در شش حوزه تفکیک می‌شوند که شامل انسان، حیوانات، نباتات، محیط زیست، منابع طبیعی (هوا، خاک، آب‌های سطحی و زیرزمینی جنگل‌ها، مراتع، حیات وحش، پارک‌های ملی، آثار ملی طبیعی)، غذا دارو و صنایع مربوط به آن و آب آشامیدنی است.

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: یکی از اصول پدافند غیر عامل پراکندگی است؛ دشمن تهدید می‌کند و ما مقابله می‌کنیم و این از اصول پدافند غیرعامل است.

وی به سینتتک بیولوژیک اشاره کرد و افزود: این علم تهدیدات بیوتکنولوژی رو افزایش داده است و ما در کشور در حال مطالعه بر روی آن هستیم و دشمن علاقه زیادی به این علم دارد.

کرمی در خصوص علم سینتتک بیولوژیک گفت: شاخه‌ای از علم است که به مطالعهٔ سرعت فرآیندهای شیمیایی و عوامل مؤثر بر آن‌ها می‌پردازد. این علم برای درک بهتر فرآیندهای شیمیایی مانند تجزیه مواد غذایی، رشد میکروارگانیسم‌ها، تجزیه استراتوسفری و شیمی پیچیدهٔ سیستم‌های بیولوژیکی به کار می‌رود، این مدل‌ها همچنین می‌تواند برای اصلاح راکتورهای شیمیایی، بهینه‌سازی بازده، از بین بردن محصولات زیان‌آور برای محیط زیست و … استفاده شود.

ایران دارای پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در بین کشورهای اسلامی جهان است

متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک به پروژه کنترل جمعیت که ۲۰ سال در ایران اجرا شده و هنوز هم ادامه دارد اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای طرح کنترل جمعیت در ۲۰ سال گذشته توسط وزارت بهداشت امروز کاهش زاد و ولد از ۳.۷ درصد به ۱.۷ درصد رسیده و ایران دارای پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت در بین کشورهای اسلامی جهان است. رهبر معظم انقلاب دستور توقف اجرای طرح کنترل جمعیت را صادر کرده‌اند لذا این سوال مطرح می‌شود که چرا مدیران و سازمان‌ها و نهادها باید طوری عمل کنند که رهبری ورود کنند.

وی در قسمتی از سخنان خود به ترور شخصیت‌ها با عوامل بیولوژیک اشاره کرد و یادآور شد: ترور شکلاتی ترور مسئولان فلسطینی با عوامل بیولوژیک و آلوده کردن انواع مواد غذایی است که سرویس‌های امنیتی آنها فرد را ماه‌ها زیر نظر می‌گیرند تا نقطه ضعفش را پیدا و از طریق او اقدام می‌کنند.

کرمی افزود: ترور بیولوژیکی سلاح ضد انسانی و سمی اسرائیل برای خاموش کردن چهره‌های ضد صهیونیستی است همچنین پروژه سلاح بیولوژیک ضد مسلمان ( funvax project) یعنی واکسن بنیاد گرایان و شیعیان که در رابطه با آن یک ژن ساختند که اگر پخش شود آرام آرام طرف اعتقاداتش سست و از دین خارج می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از مصادیق بیوتروریسم قطعی شدن مسمومیت حجاج در حادثه منا بود که پس از تحقیقات مشخص شد.

پروفسور گفت: به اعتقاد دشمن که «با نفت دولت‌ها را کنترل کنید با غذا ملت‌ها را» مشاهده می‌کنیم که با نفت دولت‌ها ضعیف و شکننده می‌شوند و سپس جنگ غذایی راه می‌اندازند و ملت‌ها را درگیر می‌کنند. دشمنان معتقدند که غذا ابزار مهم در بسته مذاکراتی است و می‌گویند اگر به دنبال راهی هستید که مردم در مقابل شما زانو بزنند و وابسته شما شوند و همکاری کنند بهترین راه وابستگی غذایی است.

وجود محصولات تراریخته ای که مردم از آنها بی اطلاع هستند

وی به محصولات غذایی تراریخته (دستکاری شده ژنتیکی) اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از کشورها (حداقل ۳۷ کشور) مانند کشورهای اروپایی که برخی سابقه مصرف تراریخته‌ها را داشته‌اند پس از مشاهده عوارض بسیار آنها و سمومشان، اکنون کشت محصولات دستکاری شده را منع کرده‌اند. در کشور ما برخی محصولات تراریخته وجود دارد که مردم از آن بی اطلاع هستند لذا محصولات تراریخته بعد از مدتی یک منطقه را و بعد از ۱۰ سال همه جا را فرا می‌گیرد.

پروفسور کرمی ادامه داد: محصولات تراریخته، اصطلاحاً به محصولاتی گفته می‌شود که با دستکاری ژنتیکی، از حالت عادی خارج شده‌اند، برای مثال، انتقال ژن یک حیوان مقاوم به سرما، به میوه گوجه‌فرنگی، تحت شرایطی سبب مقاومت گوجه دستکاری شده (تراریخته) نسبت به سرما خواهد شد؛ یا انتقال یک ژن مقاوم نسبت به سم، یا انواع ژنهایی که خواص بیشمار دیگری را منتقل می‌کنند.

وی در پایان به کشت پنبه تراریخته به کرمان اشاره کرد و افزود: شنیده‌ها حاکیست که پنبه تراریخته در قسمتی از کرمان کشت می‌شود که علاوه بر خطرات زیست محیطی بر انسان و نسل بعد از آن هم تأثیرگذار است.

کد خبر 4674173

منبع: مهر

کلیدواژه: محصولات تراریخته بیوتروریسم علی کرمی استانداری کرمان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۰۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خلجی به سخنان روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخدادهای مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره گرانی بنزین در آبان ۱۳۹۸، نوشت:

«لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در ۸ سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به ۷ درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ شد اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید!

هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بارها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید. در جلسه مورد اشاره هم اولا گرانی بنزین قبلا در دولتتان تصویب شده بود و صرفا در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد ‏و نه از جنبه تصویب.

ثانیا تنها نحوه هزینه کردِ درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به‌صورت مکتوب، آقای رئیسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند، نه اجرای یک‌شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه!

‏البته آقای رییسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال ۱۴۰۱ برای حذف رانتی ۴۲۰۰ با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد.»

حسن روحانی به‌تازگی در گفت‌وگویی اظهار کرده که از تاریخ دقیق افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ اطلاع نداشته و از «زیرنویس شبکه خبر» متوجه افزایش قیمت بنزین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش دولت رئیسی به سخنان جنجالی روحانی درباره آبان ۹۸ | بالاخره چه کسی راست می‌گوید؟
  • پس لرزه‌های سخنان روحانی؛ دولت رئیسی واکنش نشان داد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آقای روحانی، با مردم صادق باشید!
  • آیا روحانی از گران شدن بنزین خبر نداشت؟
  • واکنش رئیس اطلاع رسانی دولت به روحانی: با مردم صادق باشید
  • واکنش خلجی به سخنان روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • افزایش ۱۰ درصدی محصولات زراعی در لرستان
  • ایران در برابر سه تهدید بزرگ
  • وزیر دولت رئیسی: دشمن از حضور معنوی مردم در تخت‌جمشید ناراحت شد | فیلم
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین