Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور،  در نشست مشترک امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه جمعی از فرماندهان ارشد ارتش با مدیران مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ورئیس این مرکز وحید احمدی،مقرر شد در قالب تفاهم نامه مشترک، کارگروه های مشترکی تشکیل و فعالیت های مشترک بر اساس ظرفیت موجود در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و ارتش انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست  احمدی به معرفی فعالیت های مرکز پرداخت. و گفت: تدوین سناریو های مطلوب عرصه دفاعی کشور در افق ۱۴۲۰، آینده نگاری فناوری های دفاعی، آینده نگاری فناوری های دفاعی بومی کشور و جهانی کردن آنها، جامعه شناسی جنگ، بررسی و تحلیل روندهای موثر در عرصه دفاعی کشور و انتخاب استراتژی مناسب زمینه های مشترکی هستند که می توان در آنها همکاری هایی را آغاز کرد.

در ادامه خسرو پیری، مشاور علم وفناوری ریاست مرکز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی به تعاملات  بین المللی باید بیشتر توجه کنیم اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود باید در تعاملات بین المللی بازنگری انجام دهیم و کشورهای هدف را برای انجام برنامه های علمی، فناوری و نوآوری مشخص کنیم.

 امیر هوشنگ حیدری، مدیر گروه آینده اندیشی مرکز نیز گفت: در حوزه فناوری بسیاری از فناوری ها از حوزه نظامی به جامعه تزریق می شود بنابراین در عرصه علم و فناوری جامعه زیاد از حوزه نظامی دور نیست. وی اضافه کرد: ورود آینده پژوهی به صورت گسترده به حوزه نظامی برای رسیدن به آینده مطلوب باید انجام شود.

در ادامه نیز عبدالرضا نوروزی چاکلی، مدیر گروه علم سنجی مرکز ضمن اشاره به تجربه موفق همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و نیروی انتظامی در زمینه علم سنجی افزود: تدوین اولویت های علمی، تعیین شایستگی علمی جهت واگذاری مسئولیت و شناخت پتانسیل های موجود از مواردی است که در زمینه علم سنجی می توان همکاری خوبی انجام داد.

در ادامه جلسه امیر فتح الله رشیدزاده، با اشاره به سخنان امیر سیاری و تاکید بر لزوم توسعه همکاری مشترک در حوزه سیاستگذاری و ابراز خرسندی از این تبادل نظر به تشریح تلاش علمی ارتش پرداخت و گفت: موضوع علم و فناوری و آینده نگاری در ارتش مورد توجه ویژه ای قرار دارد. وی افزود دانشگاه ها نیز با حوزه های مراکز مطالعات ارتش ارتباط دارند و موضوعات به صورت نظری و تحقیقاتی و کاربردی پیگیری میشود.

وی در ادامه افزود: موضوع تبدیل تجارب به دانشی که بتوان در حوزه نظری از آن استفاده کرد موضوعی است که در تمام نیروها به آن توجه می شود. وی تأکید کرد ارتباط ارتش و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به عنوان یک کانون فکر که تجربه دیرینه ای در تدوین سیاست ها دارد می تواند یک جهت گیری جدی به مسائل بدهد و ارتباطات مؤثر و سازنده ای می تواند شکل بگیرد.

وی با اشاره به هدف اداره پژوهش های راهبردی مجلس که تعیین حرکت آینده ارتش را مشخص می کند بیان داشت: به نظر می آید تدوین یک تفاهم نامه مشترک بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور می تواند کاربردی باشد. وی به  تدوین سند راهبردی توسعه، مداخله ارتش در توسعه فناوری راهبردی جمهوری اسلامی ایران و تدوین الگوی ترویج علم در ارتش اشاره کرد و از آنها به عنوان موضوعات مهمی یادکرد که زمینه های همکاری می تواند مهیا باشد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی

دریافت 54 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6087054

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند