Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@19:27:12 GMT

موافقت اروپا با طرح مهاجرتی فرانسه و آلمان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۰۲۲

موافقت اروپا با طرح مهاجرتی فرانسه و آلمان

فرانس 24 به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: مدیریت مهاجران به طور منظم منبع تنش بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

به موجب این طرح پیشنهادی، پناهجویانی که از طریق مدیترانه وارد اروپا می شوند بین کشورهای این قاره تقسیم خواهند شد.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، 14 کشور عضو اتحادیه اروپا در اصل با یک مکانیزم همبستگی برای توزیع مهاجران به رهبری پاریس و برلین در روز دوشنبه در پاریس با مشارکت "فعال" هشت کشور موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مکرون پس از گفت وگو با «فیلیپو گراندی» کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و «آنتونیو مانوئل دو کاروالو فررا ویتورینی» مدیرکل سازمان بین المللی مهاجرت در کاخ الیزه به خبرنگاران گفت: ما باید اثربخشی همبستگی خود را در میان اروپایی ها تقویت کنیم.

این توافق در پایان نشست وزرای کشور و امور خارجه اعضای اتحادیه اروپا در پاریس به دست آمده است.

توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این طرح در ادامه مباحث و گفت وگوهایی به دست آمد که در هفته گذشته در نشستی مشابه در فنلاند مطرح شده بود.

رییس جمهوری فرانسه به جزییات این طرح اشاره نکرده اما گفته است "مکانیزم همبستگی" ابتکاری جدید برای حل بحران مهاجرت در اروپا، "سریع" و "خودکار" خواهد بود.

ایجاد شرایط مناسب امنیتی برای پناهجویان و پرهیز از نگهداشتن آنها در بازداشتگاه ها از جمله دیگر موارد تاکید شده در این طرح است.

همچنین به گزارش یورونیوز، یک منبع نزدیک به دفتر ریاست جمهوری فرانسه گفته که علاوه بر فرانسه و آلمان کشورهایی نظیر فنلاند، لوگزامبورگ، پرتغال، لیتوانی، کرواسی و ایرلند نیز خواستار به اجرا گذاشتن نظام جدید مهاجرتی در محدوده مرزهای خود شده اند.

به گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دستکم ۴۲۶ پناهجو در مسیر مهاجرتی خود به اروپا جان خود را از دست داده اند.

بنابر اعلام نهاد «یورواستات» وابسته به کمیسیون اروپا کشورهای عضو این اتحادیه در سال گذشته میلادی از ورود قریب به نیم میلیون مهاجر به خاک خود ممانعت به عمل آورده‌اند.

عددی که رشد هفت درصدی را در مقایسه با آمار سال پیش از آن نشان می ‌دهد.

** جلوگیری از ورود 471 هزار مهاجر غیر قانونی به اروپا
طبق آماری که در روز ۱۲ ژوئیه(21 تیر) منتشر شد، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی از ورود ۴۷۱ هزار مهاجر غیراروپایی به خاک خود جلوگیری کرده‌اند.

اسپانیا با ممانعت از ورود بیش از ۲۳۰ هزار نفر، فرانسه با نزدیک به ۷۰ هزار نفر و لهستان با حدود بیش از ۵۳ هزار نفر در صدر این فهرست قرار دارند.

در همین زمان، ۶۰۲ هزار نفر به طور غیرقانونی توانسته‌اند وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند.

رقمی که در مقایسه با سال پیش از آن سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش یورونیوز، در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان با بیش از ۱۳۴ هزار نفر، تنها کشوری است که بیشترین مهاجر غیرقانونی را در خود جای داده است.

پس از آلمان، فرانسه با ۱۰۵ هزار نفر و یونان با ۹۳ هزار نفر قرار دارند.

بنابر داده‌های منتشر شده در این سال، همچنین ۴۷۸ هزار نفر دستور ترک خاک دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۹۸ هزار نفر به یک کشور بیرونی بازگردانده شده‌اند.

اما آمار نشان می‌دهد که ۱۵۸ هزار نفر از این افراد به کشوری خارج از محدوده اتحادیه اروپا بازگردانده شده‌اند.

در مقایسه با آمار سال پیش از آن، رقم مهاجرانی که ترک خاک دریافت کرده‌اند ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

آلمان، لهستان و بریتانیا درصدر کشورهای بازگرداننده پناهجویانی قرار دارند که پرونده مهاجرت آنان به صورت رسمی رد شده است.

** وضعیت مهاجران در لیبی نگران کننده است

مکرون همچنین وضعیت مهاجران در لیبی را بسیار نگران کننده خواند و درخواست صریح و مستدل پاریس برای پایان دادن به محاصره مهاجران در آن کشور را به مقامات لیبی تکرار کرد.
 

اکنون 5 هزار و 200 نفر در بازداشتگاه های لیبی نگهداری می شوند.

در ماه های اخیر، سازمان های غیردولتی شرایط بازداشت مهاجران را محکوم کرده اند.

بر اساس اعلام اخیر سازمان ملل متحد، دست کم 5200 نفر اکنون در بازداشتگاه های لیبی هستند.

این رقم بدون احتساب افرادی است که در مراکز غیرقانونی و توسط قاچاقچیان نگهداری می شوند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: با وجود ناامنی مداوم، لیبی یک نقطه ترانزیت مهم برای مهاجران برای فرار از درگیری و بی ثباتی در دیگر نقاط آفریقا و خاورمیانه است که به دنبال یک آینده بهتر مایل به کار کردن در لیبی یا رسیدن به اروپا هستند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت که پاریس همراه با اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، قصد دارد برنامه «بازگشت داوطلبانه پناهندگان لیبیایی به کشور مبدا»، بویژه آنهایی که کشورشان را به دلایل اقتصادی ترک کرده اند، اعلام کند.

مکرون تصریح کرد: این افراد توسط شبکه های قاچاق مورد آزار و اذیت قرار گرفته و قربانی برده داری مدرن هستند.

سالانه شمار زیادی از پناهجویان که با قایق‌های بادی از سواحل لیبی به قصد رسیدن به اروپا حرکت می‌کنند، در میانه راه و اغلب در سواحل تونس غرق می‌شوند.

سازمان هلال احمر تونس روز 22 تیر ماه ( 13ژوئیه) اعلام کرد که اجساد تمامی ۸۲ مهاجری که 10 روز پیش در سواحل تونس غرق شدند، به کمک ماموران گارد ساحلی از آب گرفته شد.

طبق این اعلام، قایق بادی حامل این پناهجویان در زمان غرق شدن ۸۶ سرنشین داشته است.

چند ماهیگیر تونسی توانستند چهار نفر از پناهجویان را نجات دهند، اما یکی از نجات‌یافتگان در بیمارستان جان باخت.

نخستین بار روز پنجشنبه ۱۳ تیر(4 ژوئیه) خبر غرق شدن این قایق که از لیبی به سوی سواحل اروپا در حرکت بود و ناپدید شدن بیش از ۸۰ سرنشین آن، منتشر شد.

از این حادثه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فجایع روی داده برای پناهجویان عازم اروپا در دریای مدیترانه نام برده می‌شود.


 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

صدر اعظم آلمان در یک گفتگوی تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشترن" اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر خواستار جلوگیری از تشدید اوضاع در خاورمیانه شد.

همانطور که استفن هبستریت، سخنگوی شولتز عصر یکشنبه در برلین اعلام کرد، صدراعظم در این گفتگو تاکید کرد که "هدف اکنون جلوگیری از تشدید تنش و آتش سوزی منطقه ای است."

بر اساس این اطلاعات، شولتز همچنین تصمیم سران کشورها و دولت‌ها ی اوپایی در نشست روز پنجشنبه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را به نتانیاهو توضیح داد. صدراعظم آلمان همچنین به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داد که دولت فدرال آلمان به هماهنگی نزدیک با شرکای خود در گروه کشورهای صنعتی پیشرو (G7) و اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

تقویت دفاع هوایی در دستورکار آلمانافزایش چشمگیر قیمت بنزین در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی