Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@22:00:18 GMT

گرمای هوا، بدن حیوانات را کوچک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۰۶۶

گرمای هوا، بدن حیوانات را کوچک می‌کند

محققان دانشگاه «کیپ تاون» شواهد روشنی را پیرامون یک دوره ۲۳ ساله (از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۹) جمع‌آوری کردند که نشان می‌دهد تغییرات آب و هوایی، اندازه بدن حیوانات را کوچک می‌کند.

براساس گزارش «فیز»، محققان در این مطالعه نوعی پرنده به نام «دم‌جنبانک کوهی» را مورد بررسی قرار دادند.

در طول ۱۰۰ سال گذشته دمای هوای جهانی نزدیک به یک درجه سانتی‌گراد افزایش یافته است، این نوع تغییر آب و هوایی تاثیر زیادی بر روی زمین و اکوسیستم آن می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق این گزارش، فسیل‌ها نشان می‌دهند که در طول دوره‌های گذشته در اثر گرم شدن زمین حیوانات دریایی و زمینی کوچک‌تر شده‌اند.

البته باید بدانید که پیش از این دانشمندان اعلام کرده بودند که گرمایش زمین ممکن است باعث کوچک‌تر شدن حیوانات شود، اما تاکنون شواهد معتبری در این خصوص ارائه نشده بود.

محققان برای بررسی این ایده و اینکه آیا این موضوع می‌تواند درست باشد، به گروهی از پرندگان «دم‌جنبانک کوهی» نگاهی انداختند و نتایج بررسی آنها، این فرضیه را تایید کرد.

«دم‌جنبانک کوهی» پرندگان کوهی باریک به رنگ مشکی، خاکستری و سفید هستند که در نزدیکی رودخانه‌های دارای جریان سریع در آفریقای سیاه زندگی می‌کنند. از آنجایی که این پرندگان به طور مکرر دم‌های خود را تکان می‌دهند به این نام خوانده شده‌اند.

محققان در این مطالعه متوجه افزایش دمای محل زندگی این پرندگان تا ۰.۱۸ درجه سانتی‌گراد شدند و نتایج بررسی‌های آن‌ها نشان داد که افزایش دما باعث سبک‌تر شدن این پرندگان شده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری علم و دانش دانستنی های علمی گرما گرمای هوا حیوانات پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ایران با داشتن بیش از ۸ هزار و  ۶۰۰ نوع گیاه یکی ازغنی‌ترین کشور‌ها، در زمینه رشد و تکثیر گیاهان است. گیاهانی که استفاده‌ دارویی، خوراکی و زینتی دارد. گیاهان خودروی کوهی که در این فصل، بازار پر رونقی داراست.
کارشناسان محیط زیست می‌گویند گیاهان بومی ایران به علت برداشت بی رویه دارد از بین می‌رود.
آقای بهزاد، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، از هموطنان خواست با توجه به فصل رویش سبزی‌ها و قارچ‌های کوهی، برای پرهیز از مسمومیت احتمالی، از برداشت و مصرف خودسرانه این گیاهان و قارچ‌ها خودداری کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرمای بهاری در مازندران
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!
  • افزایش تعرفه خرید برق از نیروگاههای کوچک مقیاس
  • نرخ خرید برق از نیروگاههای مقیاس کوچک افزایش یافت
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید