Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@18:35:09 GMT

دژپسند: مفقودی یک میلیارد یورو ارز دولتی صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۵۱۰۱۳۶

دژپسند: مفقودی یک میلیارد یورو ارز دولتی صحت ندارد

به گزارش خانه ملت، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اعلام خبری مبنی بر گم شدن یک میلیارد یورو ارز دولتی، گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد و اصل موضوع این است که ارزی برای واردات محصولی تخصیص یافته اما برای بازگشت کالا مسیرهای محاسبات کامل انجام نشده است.

وی با بیان اینکه ارز که گم نمی شود، افزود: به یک واردکننده، ارزی تخصیص داده شده که فلان کالا را وارد کند که برخی از این کالاها وارد شده اما ثبت نشده  و برخی در مسیر واردات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد تصریح کرد: براساس قانون هر واردکننده ای پس از تخصیص ارز 4 ماه فرصت دارد کالا را وارد کشور کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، این بانک ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز، طی دوره اول فروردین ماه تا (۲ اردیبهشت) سال جاری برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد. نرخ ارز تأمینی برای کالاهای اساسی و دارو ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

به ترتیب ۵۵۱ و ۱۰۱ میلیون دلار ارز برای گروه واردات در مقابل صادرات و گروه خدمات تأمین شد.

طی سال جاری، تأمین ارز صنایع در دو بازار نیما و واردات در مقابل صادرات، ۲ میلیارد و ۴۰۵ میلیون دلار بوده است. سهم ارز نیمایی یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار با نرخ ۴۱ هزار تومان است و ۵۵۱ میلیون دلار دیگر در بخش واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی تأمین شده است. صنایعی که عمدتاً ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات برای آنها تأمین شده است، شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، تجهیزات برق، معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید و منسوجات و پوشاک است.

گفتنی است، امروز (۳ اردیبهشت) در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان، یورو با نرخ ۴۶ هزار و ۵۳۶ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۹۰۶ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان، یورو با نرخ ۴۳ هزار و ۴۲۹ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۱۱۱ تومان بود.

کد خبر 6085689 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد
  • ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات در مرکز مبادله تامین شد
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه