Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره مدیریت بحران استان اصفهان گفت: سال گذشته حدود ۲۲ هزار نفر از ظرفیت‌های وام جهاد کشاورزی استان اصفهان استفاده کرده‌اند، در سال جاری نیز تاکنون بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفر از این ظرفیت ها بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش امروز سه شنبه - یکم مردادماه- در نشست ستاد بیمه کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: در سال زراعی ۱۳۹۷ حدود ۵۶ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان اصفهانی پرداخت شده و بیمه وظیفه دارد تا با گوش کردن به پیشنهادات عملیاتی کشاورزان بستر توسعه کمی و کیفی فعالیت آنها را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل اداره مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به وقوع سیل در بهار امسال، خاطر نشان کرد: ۲۶ استان به طور مستقیم و غیر مستقیم با سیل درگیر شدند و یک قرارگاه عملیاتی با دستور مقام معظم رهبری برای مدیریت این بحران تشکیل شد. زمانی که بحران اتفاق می افتد، هر کسی در هر پست و مقامی که هست وظیفه دارد به کمک مردم بیاید و آنها را یاری کند.

شیشه فروش اضافه کرد: با وجود اینکه استان اصفهان به شدت درگیر سیل شده بود به یاری سایر استان ها نیز شتافت و نقش اصفهان در مهار سیل اخیر قابل توجه است. نگذاشتیم سیل در استان اصفهان به بحران تبدیل شود. اصفهانی ها در حال بازسازی ۴ هزار منزل مسکونی در لرستان هستند و در زمان وقوع سیل کمک های زیادی برای بازسازی دیواره کارون در استان خوزستان کردند.

وی میزان کمک های مردمی اصفهان به استان های سیل زده را ۴۵۰ کامیون و تریلر اعلام کرد و افزود: مردم اصفهان در زلزله سرپل ذهاب نیز در تامین سه هزار و ۵۰۰ کانکس و بازسازی ۱۲ هزار واحد مسکونی مشارکت داشتند. اصفهان معین استان های دیگر در حوادث غیر مترقبه است و باید بدانیم که زمانی که حادثه به وقوع می پیوندد دامن‌گیر همه مناطق می‌شود.

وظیفه بیمه، بازتوانی کشاورز است

مدیرکل اداره مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه بیمه، بازتوانی کشاورز است، گفت: بازسازی منابع اعتباری کشاورز از مهم ترین وظایف بیمه محسوب می شود.

شیشه فروش با اشاره به ظرفیت های قابل توجه بیمه در بخش کشاورزی، اظهار کرد: فعالیت در حوزه بیمه کشاورزی باید مبتنی بر فضای زمانی باشد. باید سامانه هایی در کشور راه اندازی شود که کشاورز بتواند مشکلات و مسائل خود را از درون مزرعه حل کند و نیاز به مراجعه به مراکز استان نباشد.

وی افزود: در شرایط بحرانی نیروهای عادی جوابگو نیستند و تیم‌های واکنش سریع بیمه باید در این شرایط با پرداخت به موقع و ارزیابی دقیق خسارت، به کشاورزان و دامداران کمک کنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمه محصولات کشاورزی بيمه پرداخت خسارت جهاد کشاورزی ستاد مدیریت بحران سيل زده شیشه فروش کشاورزی وام جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین، بیمه کارگران ساختمانی از مدت‌ها پیش بر سر اختلاف‌نظر در تعیین سازوکار پرداخت حق بیمه دچار مشکل شده بود و طرفین با ارسال استفساریه، از مجلس طلب یاری کردند. این استفساریه دارای سه بند بود و مجلس به‌تدریج تا هفته گذشته، هر سه بند را تعیین تکلیف کرد به‌گونه‌ای که ازنظر نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی، همه مشکلات برطرف شده است.

آن‌گونه که هادی ساداتی، نایب‌رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به ایسنا گفته است: اختلافات در تعیین سازوکار پرداخت بیمه کارگران ساختمانی، در قالب سه بند و به‌صورت استفساریه به مجلس ارسال شده که نمایندگان مجلس بندهای یک و دو را بررسی و تصویب کرده بودند و تکلیف بند باقی‌مانده هم بدون ایجاد بار مالی برای تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شده است.

طبق اظهارات ساداتی، موضوع بند ۳ به حق بیمه کارگران ساختمانی در مواردی اختصاص داشت که ساخت‌وساز بنا به تخلفات یا درخواست‌ها به مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری (برای طرح‌های روستایی و شهری) ارجاع داده می‌شد. در این مورد، به‌واسطه اینکه موارد ارجاع شده به مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری، توسط کارگران ساخته شده است، باید حق بیمه کارگران نیز برای آنها پرداخت می‌شد تا تأمین اجتماعی در ازای پولی که دریافت می‌کند، نسبت به فعالیت کارگران در این موارد نیز متعهد باشد در غیر این صورت با معاف شدن این موارد از پرداخت حق بیمه، عملاً تأمین اجتماعی پولی دریافت نمی‌کرد و کارگران زیان می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

چرا بیمه این گروه از کارگران متوقف شد؟ | به قانون جدید نمی توان خوشبین بود

بخشنامه عجیب تأمین اجتماعی درباره کارگران ساختمانی | کارگری که در رشته خود کار نکند بیمه نمی‌شود

نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به اینکه بسیار از ساختمان‌ها برای دریافت تراکم یا تخلفات فاقد مجوز قانونی، باید مجوزهای مربوطه را ذیل مواد ۹۹ و ۱۰۰ دریافت کنند، می‌گوید: وقتی کارگران ساختمانی در این فضا کار می‌کند، طبعاً باید جزو دریافتی‌های سازمان تأمین اجتماعی باشد و سازنده، فارغ از اینکه از ابتدا مجوز این فضاها را گرفته باشد یا بعداً با ارجاع به قانون شهرداری مجوز بگیرد، باید حقوق تأمین اجتماعی را نیز لحاظ کند و اگر به مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری ارجاع داده شد، معادل ۲۵ درصد عوارضی که شهرداری دریافت می‌کند، به‌عنوان بیمه کارگران ساختمانی از کارفرما برای تأمین اجتماعی دریافت شود.

به عقیده ساداتی، این سازوکار مشکل بیمه کارگران ساختمانی را رفع می‌کند و هم به نفع کارگر ساختمانی است و هم به نفع سازمان تأمین اجتماعی.

کد خبر 844737 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کارگران سازمان تامین اجتماعی بیمه

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • رفع مشکل ترافیکی ساکنان همجوار پایانه مسافربری جی از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان
  • ۷۰ درصد بودجه سازمان پایانه‌ها صرف مرمت و بازسازی می‌شود
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • چگونه بیمه بیکاری بگیریم؟
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند