Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تنش آبی در بعضی مناطق شهری و روستایی گناباد، شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حامد قربانی فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران گناباد در ابتدای این جلسه که در محل سالن شهدای دولت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در چند روز گذشته دمای هوا به طور بی‌سابقه‌ای در شهرستان افزایش پیدا کرده و ادامه نیز خواهد داشت که باید برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی منابع تأمین آب را بسیار محدود ذکر کرد و افزود: در چند روز گذشته در حوزه شهری و روستایی دچار مشکل شده‌ایم و در دو روستا نیز همچنان مشکل ادامه دارد که با توجه به محدودیت منابع آب، باید به یک برنامه جامع برسیم که همه مردم بتوانند به صورت عادلانه‌ای از آب بهره ببرند.

فرماندار گناباد با اشاره به ضرورت ترویج صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: یک کولز آبی در روز بین 200 تا 300 لیتر آب مصرف کرده که این مقدار بسیار بالایی است بنابراین با صرفه‌جویی در مصرف آب، می‌توانیم به راحتی از این بحران عبور کنیم؛ برای این کار اصحاب رسانه به کمک آمده و با راه‌اندازی کمپین صرفه‌جویی در مصرف آب، مردم را با این بحث همراه کنند.

قربانی خاطرنشان کرد: برای تأمین آب مورد نیاز دامداری‌ها نیز باید جهاد کشاورزی نهایت سعی خود را بکند؛ ضمن اینکه قبل از صدور مجوز برای دامداری ابتدا باید زیرساخت‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

13 روز است که دمای بالای 40 درجه را شاهد هستیم

در ادامه این جلسه داریوش شیبانی رئیس اداره هواشناسی گناباد نیز عنوان کرد: توده هوای گرم در ایران مستقر شده؛ به طوری که پنج شهر ایران نظیر سرخص و طبس اولین شهرهای گرم جهان بودند.

وی با بیان اینکه سیزده روز را با دمای بالای 40 درجه پشت سر گذاشتیم، تاکید کرد: این هوای پرفشار تا ۱۲ مرداد ضعیف خواهد شد و حدود 13 تا 14مرداد به وضعیت معمولی برخواهیم گشت؛ البته این جابجایی هوا با گرد و خاک همراه خواهد بود.

شرایط تأمین آب در گناباد شکننده است

همچنین هادی حیدرنیا رئیس اداره آبفای شهری گناباد نیز شرایط تأمین آب در این شهرستان را شکننده ذکر کرد و گفت: به دلیل طولانی بودن مسیر انتقال آب، از دهم تیرماه با پیک بالای مصرف در شهر مواجه بودیم بنابراین قدرت تامین آب در شهر گناباد محدود است.

وی ادامه داد: سعی کرده ایم با اطلاع‌رسانی به مردم از مصرف آب بکاهیم تا بحرانی وجود نداشته باشد ولی در عین حال مخزن آب ما در 24 ساعت گذشته افت شدید داشته است. باید تصمیمات مدیریتی بیشتر و بهتری در مورد مصرف آب داشته باشیم.

70 درصد روستاییان، الگوی مصرف را رعایت می کنند

علیرضا فخار طبسی رئیس آبفای روستایی گناباد نیز در این جلسه بیان کرد: 70 درصد روستاییان الگوی مصرف را رعایت می کنند ولی 30 درصد رعایت نمی کنند که متاسفانه مصرف آن‌ها به اندازه آن 70 درصد حتی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه 75 روستای ما تحت پوشش آب روستایی هستند، افزود: در بعضی از روستاها اقدام به حفاری چاه نموده‌ایم ولی به علت کمی آب با مشکل مواجه شدیم.

از آب چاه‌های در اختیار ادارات، استفاده شود

در ادامه احمد تمامگر رئیس منابع آب گناباد نیز گفت: در زمان بحران کلیه چاه‌هایی که در اختیار ادارات هستند موظف به خدمات‌رسانی رایگان به مناطق شهری و روستایی بوده و حتی در بحث تأمین آب فضاهای شهری نیز می توان از آب آن چاه‌ها استفاده نمود.

وی یادآور شد: برای چاه‌های شخصی که آب آن برای شرب مناسب باشد می توان در صورت رضایت مالک، امتیاز مازادی برای تأمین آب شرب منطقه در نظر گرفت.

از هم اکنون برای ایام محرم برنامه‌ریزی شود

همچنین احمد سفری بیلندی بخشدار کاخک نیز اذعان کرد: در ایام پیک جمعیت به خصوص در ایام محرم در همه روستاهای این بخش شاهد جمعیت چند برابری هستیم و طبیعتا با کمبود جدی آب شرب مواجه می‌شویم که باید از هم اکنون برای ایام محرم برنامه‌ریزی شود.

محمدرضا حجازی بخشدار مرکزی نیز گفت: بیشترین تنش آبی این بخش در روستاهای رهن و نوده پشنگ بوده؛ البته در روستاهای حاجی‌آباد و دلوئی نیز تا حدی مشکل داریم.

قبل از قطع آب به مردم اطلاع‌رسانی لازم انجام شود

جواد تیموری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی نیز از مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان خواست که قبل از قطع آب، برق و... به مردم اطلاع داده شود تا پیش‌بینی لازم را برای ذخیره‌سازی انجام دهند.

وی همچنین گفت: با توجه به کمبود آب در بعضی از روستاها، مردم به سمت استفاده از آب‌های غیرشرب می‌روند که باید فرهنگ‌سازی لازم توسط مراکز بهداشت در این خصوص انجام شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال جهاد کشاورزی جهان شورای هماهنگی مدیریت بحران صرفه جویی در مصرف مدیریت بحران قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران

دریافت 15 MB کد خبر 6081469

دیگر خبرها

  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • سیل یا نبود مدیریت بحران؟ خسارت ۱۸ هزار میلیارد ریالی به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان
  • محور پارگ به بخش پیرسهراب چابهار و مسیر دج‌ها مسدود است
  • فیلم/حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • حضور وزیر کشور در جلسه عملیات پاسخ به بحران
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار