Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان در بازدید خبرنگاران از شرکت گوشت هگمتان واحد «2» و صنایع غذایی مروارید سفید با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی استان از سال‌های گذشته کشتارگاه‌های سنتی را تعطیل کرده و در این زمینه در کشور پیشتاز است که حتی از استان‌های دیگری برای الگوبرداری از این روش به همدان می‌آیند افزود: تمام کشتارگاه‌های همدان صنعتی و مجهز به پیش‌سرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان از فعالیت پنج کشتارگاه صنعتی در همدان خبر داد و گفت: این کشتارگاه‌ها 9 شهرستان استان و حتی شهرستان‌های استان‌های همجوار را پوشش می‌دهند چرا که بیشتر از ظرفیت مصرف گوشت در استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید روزانه گوشت در شهرستان‌های استان متغیر است افزود: کشتارگاه‌های سنتی در همدان تعطیل شده و کشتارگاه‌های صنعتی مجهز هستند و اینکه تمام آلایش دامی در کشور بسته‌بندی شود در کمتر جایی از کشور شاهد هستیم.

سامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دامپزشکی پایشی بر میزان کشتار غیرمجاز در استان دارد ؟ افزود: اداره دامپزشکی مرتب از کشتارگاه میزان کشتار را آمارگیری و میانگین مصرف را رصد می‌کند و بازرسان ما در چندین نوبت صبح و عصر و حتی تعطیلات حضور دائم بر مراکز دارند و سالانه برخورد با متخلفان از طریق مراجع انتظامی نیز انجام می‌شود.

وی گفت: باید آموزش‌های لازم ارائه و روندی تعریف شود که ماده غذایی فاسد نشود یا اینکه فضا برای افراد متخلف ناامن باشد و عمر ماندگاری محصول افزایش یابد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی همدان با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی به دنبال تدوین برنامه‌هایی در این زمینه است افزود: نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی حاصل شده و واحدهای بسته‌بندی و زنجیره سبز افزایش یافته و کشتارگاه‌ها مجهز شده‌اند، البته این اقدامات در راستای تامین بهداشت، ماندگاری گوشت و افزایش کیفیت بهداشتی مرغ، گوشت و سایر فرآورده‌هاست.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوشش تعطیلات صنایع غذایی مواد غذایی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی

مقوله امنیت غذایی در شرایط کنونی جهان، به عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی کشور‌ها مطرح است. تولید غذای کشور از مهم‌ترین فعالیت‌ها در همه کشور‌ها است. بر همین اساس تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، باکیفیت و متناسب با نیاز کشور، جزو استراتژیک‌ترین فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است که در سال‌های اخیر با توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، تلاش شده تا امنیت غذای مردم در شرایط مختلف کشور تامین شود و در این راستا تولید شیر و گوشت به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های غذایی مردم ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت کشت و صنعت و دامپـروری دشت آذر نگین در راستای تامین امنیت غذایی کشور به تولید انبوه شیر و گوشت گوساله می‌پردازد و تامین بخشی از سبد غذایی کشور شامل تولید فراورده هـای لبنـی و پروتئینی، پرورش و نگهداری طیور، زنبور عسل، بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تامین امنیت غذایی است.
عکاس: پوریا ترابی  

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند