Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شاپورزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: طبق پیش بینی های به عمل آمده، تا پایان سال جاری بیش از 553 هزار تن شیر در واحدهای گاوداری شیری استان تولید شود.

وی گفت: این میزان شیر از 370 واحد دامی صنعتی به ظرفیت 49هزار و 294 راس و 417 واحد سنتی به ظرفیت شش هزار و 787 راس تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با تلاش و کوشش تولید کنندگان استان ؛ پیش بینی می شود امسال تولید شیر در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار هزار و 210 تن افزایش تولید داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان با دارا بودن پتاسيل و ظرفیت ایجاد زنجيره هاي مختلف كشاورزي و صنعتي و صنايع وابسته در امر توليد و فرآوري و عرضه محصولات دامي و همچنین نزديكي به بازار مصرف از قطب هاي اصلي کشور در صنعت دامپروري محسوب می شود .

شاپورزاده یاد آور شد : در حال حاضر استان قزوین رتبه پنجم در کشور را در زمینه تولید شیر دارا می باشد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: این استان همواره پذيرای سرمايه گذاران داخل و خارج استان در زير بخش دام به ویژه گاو شيری بوده است.

 

1010/ت20/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۵۱۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

حمیدرضا کاشانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت پیشنهادی تخم مرغ برمبنای هزینه تمام شده تولید مواد اولیه در سال جدید به معاونت امور دام ارجاع داده شده که امیدواریم هرچه سریع تر نرخ مصوب جدید اعلام شود چراکه طبق تفاهم قبلی مرغداران تا پایان عید فطر موظف به رعایت نرخ مصوب قبلی بودند.

او قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳۲ تا ۳۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون مرغداران هرکیلو تخم مرغ را ۱۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب قبلی و ۳۰ هزارتومان کمتر از نرخ واقعی عرضه می کنند.

کاشانی از تولید روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و گفت: با احتساب مصرف روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ، ۷۰۰ تن تولید مازاد بر نیاز کشور است که براین اساس تا پایان خرداد ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد باید توسط پشتیبانی امور دام خرید تضمینی شود تا پایداری تولید در معرض خطر قرار نگیرد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: بنابر آمار روزانه صنعت مرغداری ۱۰۰ میلیارد تومان ناشی از عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب و تمام شده تولید متحمل زیان است که براین اساس در یک ماه اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تومان متضرر شده است.

او گفت: معاونت امور دام باید هرچه سریع تر دستور خرید و جمع آوری تخم مرغ مازاد را به پشتیبانی امور دام بدهد و از طرفی کمیته قیمت گذاری در خصوص تعیین قیمت خرید حمایتی باید تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پتانسیل صادرات بیش از ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • توزیع ۲۶۸ هزارتن نهاده دامی در استان اصفهان
  • رشد ۱۱ درصدی تولید گوشت بوقلمون در قزوین
  • عزم وزارت صمت بر رفع مشکلات بخش تولید/ واحدهای راکد احیا می‌شوند
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ در استان البرز
  • رشد ۴۳ درصدی تولید مرغ با احیای ۱۹ مرغداری در البرز
  • واحدهای دامداری سبک و سنگین در البرز احیا می‌شود
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید